Tuorehiiva kuivunut jääkaapissa, onko siitä mihinkää enää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hiiva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei se kuivuneena ala elämään samalla tavalla. Jos vain osittain kuiva, niin saa sillä taikinan nousemaan, mutta itse käyttäisin tuoreet osat. Onneksi hiiva ei maksa juuri mitään.

[QUOTE="vieras";27906777]Et ole kuulllut kuivahiivasta koskaan? Tottakai sen voi käyttää.[/QUOTE]

No luultavasti AP kysyi juuri tämän takia. Kuivahiiva kuitenkin kuivatetaan eri vaiheessa ja eri tavalla. Jääkaapissa ikäänsä kuivunut tuorehiiva on ihan eri juttu.

[QUOTE="vieras";27906800]No luultavasti AP kysyi juuri tämän takia. Kuivahiiva kuitenkin kuivatetaan eri vaiheessa ja eri tavalla. Jääkaapissa ikäänsä kuivunut tuorehiiva on ihan eri juttu.[/QUOTE]

No en nyt sanoisi noinkaan.

[QUOTE="vieras";27906807]No en nyt sanoisi noinkaan.[/QUOTE]

Kuivaliha on eri juttu, kuin jääkaapissa kuivunut tuore liha. Kuivahiivakin on eri juttu, kuin jääkaapissa kuivunut tuore hiiva.

Ymmärrätkö?

Kuivuneen hiivan voi herättää lämpimällä vedellä :) liota pieneen määrään kädenlämpöistä vettä, ei liian kuumaa. Ei välttämättä nostata niin tehokkaasti kuin tuore, mutta on ihan käyttökelpoista kuitenki.

[QUOTE="vieras";27906820]Kuivaliha on eri juttu, kuin jääkaapissa kuivunut tuore liha. Kuivahiivakin on eri juttu, kuin jääkaapissa kuivunut tuore hiiva.

Ymmärrätkö?[/QUOTE]

Minä en sekoita lihaa ja hiivaa keskenään. Ymmärrätkö?

[QUOTE="vieras";27906924]Ymmärrän täysin, olen sanellut sinulle vain faktaa. Ymmärrätkö?[/QUOTE]

Sinulla on faktat hukassa ja esität fiktiota faktana. Ymmärrätkö?

[QUOTE="vieras";27906965]Sinulla on faktat hukassa ja esität fiktiota faktana. Ymmärrätkö?[/QUOTE]

Et voi väittää faktaani fiktioksi ilman perusteluita. Teet argumenttivirheitä. Kyseenalaistajalla on vastuu perustella. Ymmärrätkö?

[QUOTE="hiiva";27906670]Otsikossa jo asian pointti.[/QUOTE]
Säilytys omassa kääreessä, tiedoksi vain:)
Mylläri vastaa - Myllärinuuni
Hiivapalani oli muovipussissa jääkaapissa ja pintaan oli tullut hometta, onko silti turvalista käyttää jos homekohdat poistaa?

Homehtunutta hiivaa ei suositella käytettäväksi missään olosuhteissa.

Hiivaa ei pidä säilyttää jääkaapissa muovipussissa, sillä se saattaa tukehtua ja kuolla.

Yhteistyössä