Tuoreen isän paikka ei mielestäni ole Levillä ryyppylomalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Te jotka höpisette että lähti mullakin mies työreissulle silloin ja silloin, yöreissu ei tod. ole sama asia kuin humputtelureissu! Palkka on ansaittava, mutta kyllä tollasista reissuista kuuluu edes puhua puolison kanssa. Meillä mies ei varmaan edes ehdottaisi moista reissua, ne tehdään perheen kanssa.

Me ollaan molemmat pätkätyöläisiä ja viikon vapaat putkeen on todellista luksusta. Jos joskus semmonen onni sattus kohdalle niin ryyppyreissu kavereiden kanssa ei ois tärkeysjärjestyksessä numero uno..

[QUOTE="akka";24228586]Olit kohtuuton.Susta ei ole äidiksi lainkaan jos et viikkoa pärjää muksun kanssa kaksin.[/QUOTE]

Heh, kiitti, kiva ku viittit lukee mun tekstit ihan ajatuksen kanssa <3 Parempaa luetunymmärtämistä jatkossa!

• Tykkää
Reactions: asenneongelmia
Alkuperäinen kirjoittaja No kyllä;24228561:
Esikoisen synnyttyä oma silloinen puoliso oli jatkuvasti työmatkoilla viikon tai parikin. Olisi puolestani saanut lähteä lomallekin poikien kanssa reissuun, etenkin jos miehesi vielä tekee ihan normiduunia ja on aina kotona. Kyllä, sä olet tiukkapipo ja ymmärrän miestäsi täysin enkä käsitä, miten joku voi olla noin riippuvainen puolisostaan ja määräilee häntä vielä noin pahasti. Mutta, itsepä on miehesi sinut puolisokseen valinnut, sen olisi kannattanut alussa ottaa selville millainen pirttihirmu kotona on lapsen synnyttyä.

Ai riippuvainen? Ja mikä musta tekee pirttihirmun? Sekö, et odotan, et mies käyttäytyy niinku vastuullinen perheenisä eikä mikään pojannulikka? Vai se, et odotan, et se käyttäytyy niinku se on aiemmin antanu ymmärtää käyttäytyvänsä, et perhe on yhteinen asia ja sooloilut saa jäädä?

[QUOTE="Anni";24228627]Ai riippuvainen? Ja mikä musta tekee pirttihirmun? Sekö, et odotan, et mies käyttäytyy niinku vastuullinen perheenisä eikä mikään pojannulikka? Vai se, et odotan, et se käyttäytyy niinku se on aiemmin antanu ymmärtää käyttäytyvänsä, et perhe on yhteinen asia ja sooloilut saa jäädä?[/QUOTE]

Mielestäni mies voi olla vastuullinen perheenisä, vaikka kävisi joskus lomailemassa ihan vaan kavereitten keskenkin. En todellakaan ymmärrä tuollaista linjaa, että lapsen synnyttyä käsketään mies sulkeutumaan kotiin.. seuraaviksi 18 vuodeksi vain perheensä pariin? Samalla lailla myös äitillä on oikeus käydä kaveriensa kanssa reissuissa. Mielestäni se ei sulje mitenkään pois sitä, että perhe on yhteinen asia, vaikka välillä irtiottoja siitä ottaisikin ja vaihtaisi vapaalle.

[QUOTE="vieras";24228452]Mitä sä siinä ukossas roikut? Ihan pientä yleensä hoitaa äiti; syötöt ja muut.[/QUOTE]

Imetys on ainut mihin isä ei pysty, kaiken muun pystyy tekemään. Ja pitää tehdä osaltaan, muutenhan ei synny kiinteää sidettä vauvaan! Järkyttävää että joku voi ajatella että vauvan hoito on äidin asia vain. En minä ainakaan pärjäisi pikkuvauvan kanssa yksin mitenkään.

Lähde ap sinä vuorostasi reissuun jos mies lähtee.

On lapsellista mieheltä lähteä noin kauas kun lapsi noin pieni.

Useimpia naisia ei niinkään ärsytä miehen menemiset vaan se, etteivät he itse pääse menemään joko siksi, että ovat niin kiinni lapsessa, ovat hankkineet lapsensa sellaisen hunsvotin kanssa, jolle ei voi lapsen hoitovastuuta jättää tai heillä ei ole kavereita, joiden kanssa lähteä. Kuten itsekin totesit, niin varmasti pärjäät vauvan kanssa. Ja pärjäisithän siä silloinkin, jos mies olisi työämatkalla, sairaalassa tai teille tulisi ero. Olisiko mahdollista sopia, että jos mies menee nyt Leville, niin sä menet sitten kesällä - tai milloin nyt oletkaan imetyksen lopettanut - kavereidesi kanssa viikoksi jonnekin?

Ulkopuolisen silmin - ja lyhyestä kirjoituksesta - voisin ajatella, että mies on suunnitellut jättävänsä vauvan synnyttyä viikonloppuisin baareissa käymiset tai muut kavereiden tapaamiset pois ja nyt kokee, että hän ei saa tehdä vauvan ollessa jo useamman kuukaudenkaan vielä yhtään mitään. Käytös toki oli lapsellista ja tuosta olisi voinut sopia ennenkuin lupailee kavereilleen mitään. Jos on esikoisesta kyse, niin tavallaan ymmärrän miestäkin, koska mies ei ole vielä tässä vaiheessa joutunut muuttamaan elintapojaan samalla tavalla kuin nainen esim alkoholin käytön suhteen. Vaikka nainen olenkin, niin kyllä mullekin ennen omia lapsia tuli ainakin jossain määrin yllätyksenä se, että lapsia saaneet ystäväni eivät sitten tosiaankaan enää lähteneet yhtään minnekään - ainakaan ilman vauvaa.

• Tykkää
Reactions: emppu75
No mielestäni jos miehelle ei ole ok et sä lähtisit samanlaiselle reissulle ja jättäisit vauvan miehen hoitoon niin ei ole ollenkaan ok.

JOS asiasta olis puhuttu sun kans ja yhteisymmärryksessä sovittu niin sitten se olis ok. Meillä mies käy niin harvoin missään niin jos asiasta sovitaan niin siinäs sitten menee. Tosin mä menisin varmaan mummolaan siks aikaa tytön kanssa.:D En tykkää olla yksin pitkiä aikoja kotona ja täällä ei oo minkäänlaista tukiverkkoa..

Tuossa tilanteessa kilahtaisin minäkin jos mies vaan yhtäkkiä ilmottais lähtevänsä viikoks pois.

Yhteinen lapsi, yhteinen talous -> kyllä pitäisi yhdessä sopia ajan- ja rahankäytöstä.

Juu, minun mieheni oli esikoisen pikkuvauvaiässä opiskelemassa joka kolmas viikko ja kävi hirvimetsällä syksyllä, mutta ne olivat yhdessä sovittuja juttuja eli ei lyöty eteen puskista.

Ei ollut minullakaan tukiverkkoa, ei kavereita ja kulkemiset aika minimaaliset, kun vauva tuli etuajassa ja sen seurauksena oli vauvaiän aika herkkä. Silti pärjäsin hyvin, koska mieheni soitteli ja kotiviikkoina piti huolta, että minäkin sain sekä levättyä että vähän virikettä. Jos minusta olisi tuntunut, ettei mieheni piittaa perheestään olisi varmaan kokemus ollut ihan toinen...

Useampi on jo sanonut että "lähde sinä sitten myös viikoksi lomalle". Joo, sanoin miehelle että mitä jos mä lähtisin, niin se vaan sanoi että "lähde vaan, se pitää sitte järjestää se hoito jotenkin". Mut kun se tietää, et mulla ei ole varaa lähteä, ni helppo se on lupailla.

Hah hah haa! Siis aivan suoraan kuin meidän perheestä! Vuoropuhelukin melkein sanasta sanaan. Voi hitto että ottaa päähän miehet ku ne on tollasia. Mun mies lähtee syksyllä muittamutkitta viikonlopuksi Espanjaan, ei puhettakaan että mitä mieltä mä olen asiasta. Meillä on vuoden ikäinen melko haasteellinen erityislapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja No kyllä;24228634:
Mielestäni mies voi olla vastuullinen perheenisä, vaikka kävisi joskus lomailemassa ihan vaan kavereitten keskenkin. En todellakaan ymmärrä tuollaista linjaa, että lapsen synnyttyä käsketään mies sulkeutumaan kotiin.. seuraaviksi 18 vuodeksi vain perheensä pariin? Samalla lailla myös äitillä on oikeus käydä kaveriensa kanssa reissuissa. Mielestäni se ei sulje mitenkään pois sitä, että perhe on yhteinen asia, vaikka välillä irtiottoja siitä ottaisikin ja vaihtaisi vapaalle.

Toivon myös sulle parempaa luetunymmärtämistä jatkossa! Hemmetti ku jotkut tahalleen tajuaa just niin väärin ku vaan haluaa.

• Tykkää
Reactions: asenneongelmia
Et ollu miusta kohtuuton. Olin itte huonossa kunnossa koko lapsen ekan vuoden. Paha masennus nimittäin iski enkä olis pärjännyt edes kokonaista päivää yksin vauvan kanssa. Just ja just kestin sen kun mies oli töissä. Mihinkään Lappiin ei lähtis mies ryypäämään vaikka synnytys olis unelma ja vauva maailman kiltein... No Lapin reissuthan on ihan pelkkiä ryyppyreissuja. Jo haluaa juopotella niin sitä voi todellakin tehdä lähempänäkin.

[QUOTE="vieras";24228508]No mun mies ei ikinä käy missään ilman mua eikä mun mieelstä kuulukaan käydä.[/QUOTE]

Mitä tuo "missään" tarkoittaa? Musta on aika omituista, että ollaan aina ja joka paikassa yhdessä. Meillä on omia menoja, mutta tietenkin myös yhteisiä.

[QUOTE="Anni";24228669]Useampi on jo sanonut että "lähde sinä sitten myös viikoksi lomalle". Joo, sanoin miehelle että mitä jos mä lähtisin, niin se vaan sanoi että "lähde vaan, se pitää sitte järjestää se hoito jotenkin". Mut kun se tietää, et mulla ei ole varaa lähteä, ni helppo se on lupailla.[/QUOTE]
Lähde johonkin, mihin sulla on varaa. Jos ei muuta niin jonkun kaverisi luokse, jos mahdollista. Ja hoitohan järjestyy siten, että lähdet silloin, kun mies on lomalla. Tai sitten teet ainakin viikonloppureissun. Kuopuksen isä varmaan luuli, että mä olen maailman tappiin asti mukulan kanssa kotona. Mutta ehei...pojan ollessa 2,5 kk kysyin ystävältäni X:ltä, ottaisiko hän pojan illaksi hoitoon, jos pojan isä ei suostu jäämään pojan kanssa. Kotona sitten sanoin vaan, että minä lähden tänään, vienkö pojan X:lle vai jäätkö sinä pojan kanssa kotiin. En siis jättänyt edes sitä vaihtoehtoa, että mä en lähtisi, kyse oli vaan siitä, hoitaako isä poikaansa vai vienkö pojan ystävälleni, jota taas pojan isä inhosi yli kaiken. Noh, poika oli kotona isänsä kanssa eikä mun sen koommin tarvinnut kuunnella mitään "en mä sen kanssa pärjää" tai muuta vastaavaa.

[QUOTE="Anni";24228695]Toivon myös sulle parempaa luetunymmärtämistä jatkossa! Hemmetti ku jotkut tahalleen tajuaa just niin väärin ku vaan haluaa.[/QUOTE]

Käsitinkö jotenkin väärin, että et hyväksy miehesi lomareissua Leville kevättalvella? Siitähän tässä oli kyse. Ja jos kiellät sen, niin tuskinpa hyväksyt mielissäsi miehen seuraaviakaan reissuja.. eikun, eihän hänellä ole sellaisia, kun kiellät ne.

Kyllä sä voisit ihan hyvin miehesi päästää viikoksi pois, etenkin jos tuo ajoittuu juuri siihen kun sinä olet synnyttänyt niin ettehän voi edes sexiä harrastaa joten hyvin joutaa mies olemaan ryyppylomallaan. Saat sinä sitten tutustua vauvaasi kaikessa rauhassa ja miehesi ei ole sinun ja vauvan jaloissa pyörimässä.

[QUOTE="nipo";24228814]Kyllä sä voisit ihan hyvin miehesi päästää viikoksi pois, etenkin jos tuo ajoittuu juuri siihen kun sinä olet synnyttänyt niin ettehän voi edes sexiä harrastaa joten hyvin joutaa mies olemaan ryyppylomallaan. Saat sinä sitten tutustua vauvaasi kaikessa rauhassa ja miehesi ei ole sinun ja vauvan jaloissa pyörimässä.[/QUOTE]

Siis synnytyksestä on puoli vuotta, eikä seksiä voi harrastaa? Seksikö on ainoa syy, miksi mies olisi perheensä kanssa?

Kerron ny vielä taustoja sen verran, et mies ei ollu lyöny mitään suunnitelmia lukkoon. Nyt ku oon asiaa miettiny niin ehkä se reissu vois onnistua niin, et mä meen sit omille sukulaisilleni pohjoiseen siks aikaa, mutta se voi olla aika hankalaa kun lomat on siellä eri aikaan ku täällä. En mä voi mennä viikoksi työssäkäyvien ihmisten nurkkiin lomailemaan.

Ja jos joku vielä haluaa ymmärtää tän niin, että mä en päästä miestäni ikinä mihinkään, niin näinhän asia ei ole. Mies on töidensä takia esim pari vuorokautta viikosta pois. Muutenkaan en hänen menojaan rajoita, mutta eipä ole niitä menohaluja pahemmin ollut.

Mua jännittää ja arveluttaa et miten elämä sit muotoutuu ku tää lapsi syntyy, ja siks mua varmasti myös ahdistaa miehen reissusuunnitelmat. Mua jännittää rahatilanne, se, et onko lapsi terve, oma kuntoni jne. Musta on outoa, et mies voi vaan päättää että hän nyt ansaitsee lomaa ja soronoo. Perheellisen ihmisen pitäis ensin varmistaa, et perhe on okei asian kanssa. Ei äiti tai isä voi olla kovin itsekäs ja ajatella vaan omaa etuaan. Tähän ny tietysti joku tarttuu että juuri niinhän mäkin teen, mutta ei se pidä paikkaansa. Mä en suunnittelis reissuja juttelematta ensin miehen kans.

Mutta nyt ku mies ei suostunu keskustelemaan mun kans asiallisesti vaan tiuski niinku pahainen kakara ja tahalleen kärjisti kaiken mun sanoman, pelkään, et tästä tulee paljon isompi juttu ku mitä tää lopulta ees on. Mikä hitto siinä on ku asioista ei voi keskustella?

Tuli vissiin valittua väärä mies, ku tuttavapiirissä olevat on kyllä ihan perhekeskeisiä ja ne HALUAIS viettää aikaa sen perheensä kanssa.

Ihan niinku kolmekymppinen mies ei ois elämässään saanu juhlittua tarpeeksi. Ei niin et sen ois kokonaan loputtava, mut poikien reissut ei jumankekka oo mikään universaali ihmisoikeus joille on päästävä, oli tilanne mikä hyvänsä. Pojat on erikseen ja isät erikseen.

Olisin minäkin suuttunut. Juuri tuosta, ettei asiasta ole puhuttu etukäteen ja että siihen menee paljon rahaa. Mä myös olettaisin, että mies haluaa viettää lomansa uuden perheen kanssa. Itse ainakin odotan nyt miehen kesäloman alkamista, ihana tehdä sitten miehen ja 1,5v:n kanssa ulkomaanmatka ja muuta kivaa. Ei tulisi mieleenkään, että a) minä lähtisin yksin johonkin ja jättäisin töistä väsyneen miehen hoitamaan lasta yksin tai b) mies lähtisi yksin johonkin ja jättäisi minut arjesta väsyneenä hoitamaan lasta yksin. Ja me tykätään tehdä asioita perheenä, luulin, että kaikki perheelliset tykkää!

Yhteistyössä