Tuomio tuli PRKL!

Kiitoksia kaikille tuesta :flower:

Menen nyt nukkumaan maailman parhaan miehen viereen :heart: Ei kuulemma vaihda parempaan, koska sellaista ei löydy :whistle:

Nähdään meah huomenna hautajaisissa. Ukko laittaa kuitenkin ton värikkään paidan, enkä mäkään löytäny mitään fiksua vaatetta, joten laitan yhen noista ikivanhoista mustista hameista :ashamed: Eiköhän pappa anna anteeksi :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ruttulantäti:
Kiitoksia kaikille tuesta :flower:

Menen nyt nukkumaan maailman parhaan miehen viereen :heart: Ei kuulemma vaihda parempaan, koska sellaista ei löydy :whistle:

Nähdään meah huomenna hautajaisissa. Ukko laittaa kuitenkin ton värikkään paidan, enkä mäkään löytäny mitään fiksua vaatetta, joten laitan yhen noista ikivanhoista mustista hameista :ashamed: Eiköhän pappa anna anteeksi :heart:
Se tosissaan mistään vaatteista ole kiinni. Jos tahot ton äitipuolen mustan neuletakin, niin voin tuoda sen kyllä tullessani??

Ja teidän neidillä on kuitenkin jonkun ompelemat priima-releet, sehän on tärkeintä :D :whistle:

Tuon noi vaippaompeluksetkin huomenna (jos muistan pakata mukaan). Nähdään siellä!

Muoks. Mörököllikin meinasi lyhythihaista harmaata lohikäärme-paitaa. Ei se sieltä puvun alta näy ja kuuma tulee jos on pitkät hihat.

:hug: :hug: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaaha:
voi hitto!ei kyl mikään kahen kortsun kans pelleily innostas. varo vaan ettei miehes lähe vieraisiin kun kuitenki tekee mieli joskus paljaalla
Mietin ihan samaa, kaikkea on miehen kestettävä.
Järjettömän välkkyä, miehellähän tossa nyt justiin nimenomaan onkin kestämistä ja nainen pääsee noin helpolla |O

Jos vieraisiin menee, niin menee, minkäs teet. Aika monet uittaa heppiään vieraassa toosassa ihan ilman kunnon syytäkin, että totahan voi spekuloida jokainen parisuhteessa elävä omalle kohdalleen, jos niikseen tulee.

Vatipäät.

Mäkin lähden nukkumaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Siis onks se allergia niin paha, et ei voi ees vähän paljaalla tehhä ja sit tulis muualle? Et onks ne touhutipatkin jo niin allergisoivia, et kävis kalpaten?
Taitaa aika paha olla :(
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sperma-allergia

 
harmaana
voi sua, iso lohtu:hug: sulle. kauheaahan tuo on.
mutta luulis silti, että joskus voitaisiin tehdä jonkinlaista siedätyshoitoa. eihän tommosesta tuplakortsuilusta mitään tule... ei lääkäri mitään sanonut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
voi sua, iso lohtu:hug: sulle. kauheaahan tuo on.
mutta luulis silti, että joskus voitaisiin tehdä jonkinlaista siedätyshoitoa. eihän tommosesta tuplakortsuilusta mitään tule... ei lääkäri mitään sanonut?
Enpä ole ap, mutta puhelimessa tuo eilen kertoi lääkärin sanoneen, että jonkinlaista siedätyshoitoa voi kai alkaa tosi varovasti kokeilla sitten, kun imetys on alta pois ja pystyy nappaamaan tuhdimpia lääkkeitä tarpeen vaatiessa.

Kuitenkin oli käsittääkseni myös varoiteltu, että tolla allergialla on taipumus pahentua iän myötä, eli kovasti eivät vissiin toivoa antaneet :(

Tästä syystä siis myös uudesta vauvasta haaveillessa kyseeseen tulee suoraan ainoastaan koeputkihedelmöitys.
Spermaa ei voi siis ruiskuttaa edes suoraan kohtuun tms. (miten noita nyt sitten normaalisti tehdäänkään, en ole mikään lääkäri), kun sitä ei saa joutua varsinkaan noin sisäisesti mihinkään, kun ei tiedä miten voimakas reaktio siitä voi tulla.

Miracle:
Tässä siis myös jotakuinkin vastaus siihen, voiko paljaalla yhtään kokeilla. Ei voi, jos ei halua hengellään leikkiä.
Niiden touhutippojenkin kanssa voi käydä samalla lailla, kuin jos esim. voimakkaasti kalalle allerginen ihminen söisi haarukalla, jolla on käsitelty kalaa eikä sitä ole pesty.
Tai jos paha pähkinäallergikko syö suklaapatukan, jossa on hihnalta jotain jäämiä pähkinästä.

Eli ei tosiaan mikään mukavimmasta päästä ongelma :/
 
sss
Alkuperäinen kirjoittaja jaaha:
voi hitto!ei kyl mikään kahen kortsun kans pelleily innostas. varo vaan ettei miehes lähe vieraisiin kun kuitenki tekee mieli joskus paljaalla
Mietin ihan samaa, kaikkea on miehen kestettävä.
Älkää nyt viittikö! Jos oisitte samassa jamassa haluaisitteko kuulla samaa? Jos toista rakastaa siinä ei paljon kumien kerrokset haittaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ruttulantäti:
On ollut jo pitkään, mutta luulin sen olevan vaan hikikutinaa ja -kirvelyä, kun on aika paha atopia. Lääkäri sanoi, että aiemmin ollaan siedätyshoidettu harrastamalla riittävän usein seksiä, mutta nyt synnytyksen aikaan kun tuli pidempi tauko, ehti elimistöni kehittää liian paljon vasta-aineita :(
Suomessa näitä todetaan n. 10-15 tapausta vuodessa.

Oireet on samat kuin muissakin allergioissa. Viimeksi tuli koko vartaloon nokkosrokko, ahdisti ja vapisutti. TOdennäköisesti seuravaalla kerralla kävisi pahemmin, tämä ei kuulemma itsekseen parane.

Mies on suhtautunut tosi hyvin, paljon lungimmin kuin minä. Totesi vaan, ettei varmaan kannata kertoa lapselle ihan pienenä, että on koeputkessa pantu alulle ;)
Tässä kirjoittaa tuosta siedätyshoidosta eikä onnistu ap:lla :(
 
Huh
Ihan uskomattomia jotkut. Siis miten niin voi mies parka? Tai siis toki varmasti on rankkaa ainaki aluksi mutta sitä se on molemmille! Ei ap huvikseen ole ottamatta suihin tai tartte kahta kortsua. Ja sellainen mies, mikä ap:lla kuulostaa olevan, pitää taatusti tärkeämpänä vaimon elämää kuin suihinottoa tai paljaalla lykkimistä. Ikävää, jos joidenkin miehille seksi on elämän tärkein asia.

Ap:lle voimia. Ei voi edes ymmärtää kuinka pahalta susta varmaan tuntuu :( mutta eiköhän kaikkeen sopeudu ja mistäs sen tietää vaikka joskus helpottaisi, toivon sitä todella.
 
sarppis
Alkuperäinen kirjoittaja ruttulantäti:
Vitun sperma-allergia todettiin tänään :(
Oma ukko todettiin Prick-testeillä ja yleinen sperma-allergia verikokeilla.

Seksiä saa harrastaa niin, että on kaksi kumia päällekkäin ja adrenaliinipiikki valmiina varmuuden vuoksi :eek:
Suuseksiä ei saa harrastaa lainkaan, on liian suuri riski, että spermaa joutuu suuhun/kurkkuun ja tukehdun.

Jos halutaan tehdä joskus toinen lapsi, joudutaan koeputkihedelmöitykseen.

Ei muuten paljoa naurata enää |O |O



Tämä on näköjään ikivanha keskustelu, mutta oli pakko kommentoida, koska on itselleni hyvinkin tuttu aihe. Sain myös saman tuomion viime vuonna, ja olen luullut, että olen melkein ainut ihminen maailmassa, jolla tämä on! Nyt kun diagnoosista on kulunut jo jonkin aikaa, osaan suhtautua asiaan vähän paremmin, mutta kyllä tuomio oli aluksi aika järkyttävä.

Sain mieheni kanssa myöskin ohjeen, että kondomia täytyy käyttää. Saan aivan hirveät reaktiot ilman kondomia, joten mikään muu ehkäisy ei tule kysymykseen. Tosin sellaista olemme kokeilleet lääkärin ehdotuksesta, että vedän kortisonia ennen seksiä hirveät annokset, ja tällöin oireita ei ole tullut. Mutta eihän sellaisessa kortisonin käytössä ole mitään järkeä säännöllisesti, joten kondomiehkäisyllä mennään. Kova paikka kyllä, voimia sinne!
 
vieras
Ikinä en ole kuullutkaan :O Itse oon joskus miettinyt että miksi mulla on paikat kuin tulessa sen jälkeen. Ja parin päivän sisällä saattaa tulla ilmi ihorikko joka tihkuu verta, aivan kuin olisi palanut... Mietin nyt että voiko viitata tuohon samaan jonkin asteisena
 
sarppis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ikinä en ole kuullutkaan :O Itse oon joskus miettinyt että miksi mulla on paikat kuin tulessa sen jälkeen. Ja parin päivän sisällä saattaa tulla ilmi ihorikko joka tihkuu verta, aivan kuin olisi palanut... Mietin nyt että voiko viitata tuohon samaan jonkin asteisena

Minulle lääkäri sanoi, että tyypillisesti oireet ovat juuri tuollaisia, että "paikat on tulessa". Lääkäri ei meinannut uskoakaan jo edellisen lääkärin antamaa diagnoosia, koska minulla oireet ovat aivan toisenlaiset (vrt. anaflyaksia), ja tuollasia polttamisen tunteita ei ole. Itselläni onkin nyt adrenaliinipiikki aina vierellä, koska ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu. Minulla on siis ilmeisestikin allergian pahin muoto, ja tyypillisesti oireet esiintyvätkin ihmisillä lievempinä.
 

Yhteistyössä