Tuomio tuli PRKL!

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Siis oikeesti??? OHO! :eek: Mut onhan se kyllä sikäli vakava juttu mikä tahansa allergia että ei sillä kannata leikkiä. SIis jos paha allergia on. Mulla itellä on sulfa allergia ja sain siitä sellasen reaktion että kyllä tiiän varoa saamasta sitä ainetta uudelleen.
Äitini on Sulfa-allerginen ja sai sairaalassa anafylaktisen sokin sulfasta. Henki oli mennä muutamassa minuutissa ja äitini oli silloin 32v. Myös ampiaisen pisto on hänelle hengenvaarallinen. Noilla ei tosiaan voi leikkiä!!!!
Mä pelkään tota ampparin pistoa. Mulle tulee itikoistaki kamalat patit. SIt joku polttomurkku tms puri eka mun poikaa viidesti, oli jääny paidan alle, sit se puri mua kerran. JA mulla oli jälki vielä seuraavana päivänäki ku pojalla hävis jo samana iltana. Ja pojalla oli kuitenki 5 puremaa ja mulla yks. Ja mua poltteli se murkun purema hirmu pitkään. Ikinä ei oo ampiainen mua pistäny ja ton murkun jälkeen varsinki rupes kyllä mietityttämään että mitenkähän mun käy.

Mulle yks tuttu sano että voi kurkku turvota umpeen jos toisen kerran saan sulfaa.
 
On ollut jo pitkään, mutta luulin sen olevan vaan hikikutinaa ja -kirvelyä, kun on aika paha atopia. Lääkäri sanoi, että aiemmin ollaan siedätyshoidettu harrastamalla riittävän usein seksiä, mutta nyt synnytyksen aikaan kun tuli pidempi tauko, ehti elimistöni kehittää liian paljon vasta-aineita :(
Suomessa näitä todetaan n. 10-15 tapausta vuodessa.

Oireet on samat kuin muissakin allergioissa. Viimeksi tuli koko vartaloon nokkosrokko, ahdisti ja vapisutti. TOdennäköisesti seuravaalla kerralla kävisi pahemmin, tämä ei kuulemma itsekseen parane.

Mies on suhtautunut tosi hyvin, paljon lungimmin kuin minä. Totesi vaan, ettei varmaan kannata kertoa lapselle ihan pienenä, että on koeputkessa pantu alulle ;)
 
No auttaako asiaan jos mies steriloidaan? Että lapset sitten tosiaan alulle koeputkessa ja vasta hedelmöittynyt munasolu siirretään. Niin ja ennenkuin kukaan viisastelee...niin tietysti talletus spermapankkiin.
 
Oho! :eek: Mä taidan myös olla tavallista herkempi sille mönjälle... jos sitä menee iholleni (esim. rinnoille) niin jo alkaa punoittaa ja nousee pieniä näppyjä :ashamed: |O

Tosin mun iho reagoi aikamoneen muuhunkin herkästi, kuten siideriin ja metsässä männyt aiheuttaa saman jos osuu havuja ihoon. Myös lyhytkarvaiset koirat saa ihon pinnan ärtymään jne. Todella inhottavaa!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No auttaako asiaan jos mies steriloidaan? Että lapset sitten tosiaan alulle koeputkessa ja vasta hedelmöittynyt munasolu siirretään. Niin ja ennenkuin kukaan viisastelee...niin tietysti talletus spermapankkiin.
Kaiken järjen mukaan on allerginen sille spermalle, eikä siihen liity se, onko siinä lastissa siittiöitä vai ei?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No auttaako asiaan jos mies steriloidaan? Että lapset sitten tosiaan alulle koeputkessa ja vasta hedelmöittynyt munasolu siirretään. Niin ja ennenkuin kukaan viisastelee...niin tietysti talletus spermapankkiin.
Kaiken järjen mukaan on allerginen sille spermalle, eikä siihen liity se, onko siinä lastissa siittiöitä vai ei?
Ok en tiennyt siksi kysyin. Itelläni ei ole kokemusta enkä ajattele spermaa mitenkään järjellä :D
 
juups
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No auttaako asiaan jos mies steriloidaan? Että lapset sitten tosiaan alulle koeputkessa ja vasta hedelmöittynyt munasolu siirretään. Niin ja ennenkuin kukaan viisastelee...niin tietysti talletus spermapankkiin.
Mun miehelle tehty vasektomia, mutta kyllä siltä silti "lastit" tulee, siittiöt vaan puuttuvat joukosta.
 
no
Mun siskon miehen sukulaisnaisella puhkeaa allergia aina raskauden aikana. silloin pitää käyttää kondomia. jostain kumman syystä sit kun ei ole raskaana sitä allergiaa/herkkyyttä ei ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
:hug: Oletko allerginen ihan kaikkien spermalle vai vain miehes?
Kaikkien. Tai siis ainakin oman ja ruotsalaisten miesten :whistle: Se verikoe testattiin ruotsalaisilla näytteillä,

Mä en yhtään tiedä, kuinka tähän pitäisi suhtautua. Jos mies haluu käydä jotakuta muuta panemassa, niin minkä mä sille voin? Onko mulla edes oikeutta vaatia siltä tuplakumin käyttöä koko loppuelämän? Koska allergisoidun myös lateksille?

Postitiivista ajattelua:
- Onneksi minä eikä mies :kieh:
- Meillä on jo yksi lapsi, koeputkihedelmöityksen pitäisi siis onnistua jos halutaan.
- Ei tarvitse enää muistaa pilleriä.
- Hyvä että on todettu ja tiedossa, osaa varautua.
- Luojan kiitos ei kokeiltu suuseksiä viimeksi :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:
:eek:

Kela ehkä vois nuo kortongit kustantaa tässä tapauksessa.
Mikähän on sellainen määrä seksiä, mihin voisi pyytää Kelalta kumit? Mä vähän epäilen, että jos Kelasta jotain saa, niin se on sitten 2kpl juhannukseksi ja 2kpl jouluksi :headwall: Eipä just nyt toisaalta hirveesti seksi kiinnostakaan. Pelottaa ihan pirusti miten käy jos kokeilee.
 

Yhteistyössä