Tuomio: mitä mieltä näistä mitoista, 164 cm ja 57 kg?

  • Viestiketjun aloittaja lisäkiloja tullut
  • Ensimmäinen viesti
lihava minäkin
Niin arvelinkin, että tuo ap olisi kaikkien mielestä lihava.

Minäkin sitten olen varmaan? Lihava, läski löllö, ällötys.
168 cm ja 61-62 kg,. Rintoja ei ole, mutta lantiota kyllä. Kaikki löysää löllöä, koska ei ole mahdollisuutta mennä harrastamaan liikuntaa, ei edes silleen, että lykkisin nuorinta kärryissä ja menisin, koska ei nuku päikkäreitä ulkona ja ulkona ollessa kyllä on leikkipuistossa leikkimässä eikä tökötä rattaissa huutamassa tylsyyttään... ja ilman lapsia en ikinä mihinkään pääse, lastenhoitoapua en saa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja lihava minäkin:
Niin arvelinkin, että tuo ap olisi kaikkien mielestä lihava.

Minäkin sitten olen varmaan? Lihava, läski löllö, ällötys.
168 cm ja 61-62 kg,. Rintoja ei ole, mutta lantiota kyllä. Kaikki löysää löllöä, koska ei ole mahdollisuutta mennä harrastamaan liikuntaa, ei edes silleen, että lykkisin nuorinta kärryissä ja menisin, koska ei nuku päikkäreitä ulkona ja ulkona ollessa kyllä on leikkipuistossa leikkimässä eikä tökötä rattaissa huutamassa tylsyyttään... ja ilman lapsia en ikinä mihinkään pääse, lastenhoitoapua en saa.
Mä en pysty harrastamaan enempää liikuntaa, 4-5 kertaa viikossa nyt tehokkaasti. syömisiin pitää nyt tarttua, tai siis rueta katsomaan mitä kotiin kantaa ja suuhunsa tunkee :(.
 
Turkilmas
Hei ihan oikeesti. Katsokaa noita painoindeksejä, ne kertoo totuuden. Sitten kun nousee Bmi yli 25:n, niin sitten kannattaa havahtua. Ei vieläkään hätää ole, mutta sitten kannattaa jo miettiä pitäiskö syömisiä jarrutella.

Tää on tätä päivää, kaikilla pitäis luut kolista ennen kuin on sopiva. Te olette kuitenkin sangen normaalipainoisia, jopa reippaan kaukana normaalipainon ylärajoilta. Nyt tyytyväisyyttä peliin!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Hei ihan oikeesti. Katsokaa noita painoindeksejä, ne kertoo totuuden. Sitten kun nousee Bmi yli 25:n, niin sitten kannattaa havahtua. Ei vieläkään hätää ole, mutta sitten kannattaa jo miettiä pitäiskö syömisiä jarrutella.

Tää on tätä päivää, kaikilla pitäis luut kolista ennen kuin on sopiva. Te olette kuitenkin sangen normaalipainoisia, jopa reippaan kaukana normaalipainon ylärajoilta. Nyt tyytyväisyyttä peliin!!
On oikeasti vaikea olla tyytyväinen, kun ihmisten asenne on mitä on. Kun on syömishäiriötausta, kuten minulla, ihmisten sanomisiin painosta takertuu helpommin eikä niitä saa pois mielestä vaikka kuinka yrittäisi.

Kuinka moni suomalainen nainen on oikeasti ns. mallin mitoissa? Kuinka monella on vaikkapa slaavilainen naisvartalo, eli poikamainen ja pitkä? Ja mä oikeasti mietin, että moni näistä "vähemmänkin voisit painaa" kommentoijista painavat itse reilusti enemmän. Puskan takaa on kiva huudella, ja toinen luulee tosissaan, että nyt pitää laihduttaa.

Ja kierre on valmis.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Eihän nyt kuitenkaan aleta halveksumaan niitä jotka ovat "luuta ja nahkaa"? Kyllä laiheliinikin voi olla naisellinen ja upea ja kaunis :|
Niin voi. Ihminen voi olla kaunis, oli hän sitten minkä kokoinen tahansa. Mutta mun mielestä ei ole fiksua ihannoida laihuutta, eikä tietenkään lihavuuttakaan. Se kultainen keskitie on se paras ja terveellisin vaihtoehto.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Eihän nyt kuitenkaan aleta halveksumaan niitä jotka ovat "luuta ja nahkaa"? Kyllä laiheliinikin voi olla naisellinen ja upea ja kaunis :|
Voi olla, mutta onko laiheliini se tavoite?
Ei tietenkään, mutta laiheliinille tulee paha mieli kun jatkuvasti huomautellaan kilojen=naisellisuuden puutteesta. :/
Kyllä mäkin lisää painoa saisin, mutta kun en tahdo sitä kaikkea vyötärölle mihin se mulla kertyis... Joten aika saamarin vaikeaa on.

Kun vaan kaikki sais olla mitä on. *utopioi*
 
lihava minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja lihava minäkin:
Niin arvelinkin, että tuo ap olisi kaikkien mielestä lihava.

Minäkin sitten olen varmaan? Lihava, läski löllö, ällötys.
168 cm ja 61-62 kg,. Rintoja ei ole, mutta lantiota kyllä. Kaikki löysää löllöä, koska ei ole mahdollisuutta mennä harrastamaan liikuntaa, ei edes silleen, että lykkisin nuorinta kärryissä ja menisin, koska ei nuku päikkäreitä ulkona ja ulkona ollessa kyllä on leikkipuistossa leikkimässä eikä tökötä rattaissa huutamassa tylsyyttään... ja ilman lapsia en ikinä mihinkään pääse, lastenhoitoapua en saa.
Mä en pysty harrastamaan enempää liikuntaa, 4-5 kertaa viikossa nyt tehokkaasti. syömisiin pitää nyt tarttua, tai siis rueta katsomaan mitä kotiin kantaa ja suuhunsa tunkee :(.

Niin, puhuinkin itsestäni, en harrasta liikuntaa ollenkaan. En saa tartuttua edes syömisiin.

Mutta vakavasti puhuttuna:

Luultavasti sinulla on ns.häiriintynyt minä-kuva, pidät itseäsi lihavana ja olet tyytyväinen vasta sitten, kun olet luuta ja nahkaa.
Jos liikut noinkin paljon, sinussa oleva paino tulee lihasmassasta. Lihakset ovat aina painavammat kuin läski.
Jos vähennät syömistä ja etenkin proteiinin syömistä, ja jatkat tuolla liikunnan määrällä, teet hallaa itsellesi, et jaksa enää, viet energiaa lihasmassasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Hei ihan oikeesti. Katsokaa noita painoindeksejä, ne kertoo totuuden. Sitten kun nousee Bmi yli 25:n, niin sitten kannattaa havahtua. Ei vieläkään hätää ole, mutta sitten kannattaa jo miettiä pitäiskö syömisiä jarrutella.

Tää on tätä päivää, kaikilla pitäis luut kolista ennen kuin on sopiva. Te olette kuitenkin sangen normaalipainoisia, jopa reippaan kaukana normaalipainon ylärajoilta. Nyt tyytyväisyyttä peliin!!
Totta, painoindeksi kannattaa laskea, se ei valehtele. Mun mielestä on muutenkin pimeetä kun normaalipainoisista ihmisistä puhutaan "lihavina". Lihava on lihava jos painoideksi niin sanoo, sanoohan sen nyt järkikin ettei tuon painoinen millään voi olla lihava.
 
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
*muistelee aikaa mitoilla 43kg 158cm, aina oli väsyny, vilunen ja vähän kipee olo - eikä muotoja juuri lainkaan*
Ei hjyvä, ei yhtään hjyvä - parempi pari "ylimäärästä" ku pari alimäärästä
:snotty:
Tää on vaan mun fiilis asiasta - ei yleispätevä totuus kaikkien kohdalla. Pääasia et jokainen viihtyis kropassaan oli se sit minkä kokonen ja mallinen tahansa. Ja jos ei viihdy niin se tunne tulee itsestä eikä ulkopuolelta
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Eihän nyt kuitenkaan aleta halveksumaan niitä jotka ovat "luuta ja nahkaa"? Kyllä laiheliinikin voi olla naisellinen ja upea ja kaunis :|
Niin voi ja antaisin kyllä mitä vaan että olisin entisissä mitoissa. Ei syömishäiriöinen ole kyllä ikinä tyytyväinen, mikään ei riitä, ja näiltä palstoilta olis paras pysyä pois...
 
ökö
Ihan oikeasti et saa täältä rehellisiä tai järkeviä vastauksia. Jos sinulla on vielä syömishäiriötaustaa, älä ihmeessä täällä kysele painostasi.
Katso painoindeksiäsi!! Edes peilikuvaan et voi oikein syömishäiriötaustalla luottaa...luota siis painoindeksiin! Olet hoikka ja painoindeksisi on sopiva!

Itse en ymmärrä alipainon ihailua. Alipainon puolella ei yleensä ole kovin hyvä olo - tiedän kokemuksesta. Väsyttää, paleltaa, masentaa, sairastelee...kun saa painoindeksin normaalin puolella, alkaa elämäkin maistua kummasti paremmalta.
:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Tää on vaan mun fiilis asiasta - ei yleispätevä totuus kaikkien kohdalla. Pääasia et jokainen viihtyis kropassaan oli se sit minkä kokonen ja mallinen tahansa. Ja jos ei viihdy niin se tunne tulee itsestä eikä ulkopuolelta
Noniin, totta... Mä olen tyytyväinen just näissä mitoissa, vaikka muutamakaan lisäkilo ei olis "pahasta". Mä olen aina ollu alipainonen, lasten myötä päässy normaaliin painoindeksiin, mutta muistan tasan teinivuosien fiilikset kun uudet tutut "tunnustivat" pitäneensä mua anorektikkona tai narkkarina ennen kuin tutustuivat... :/
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja lihava minäkin :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja lihava minäkin:
Niin arvelinkin, että tuo ap olisi kaikkien mielestä lihava.

Minäkin sitten olen varmaan? Lihava, läski löllö, ällötys.
168 cm ja 61-62 kg,. Rintoja ei ole, mutta lantiota kyllä. Kaikki löysää löllöä, koska ei ole mahdollisuutta mennä harrastamaan liikuntaa, ei edes silleen, että lykkisin nuorinta kärryissä ja menisin, koska ei nuku päikkäreitä ulkona ja ulkona ollessa kyllä on leikkipuistossa leikkimässä eikä tökötä rattaissa huutamassa tylsyyttään... ja ilman lapsia en ikinä mihinkään pääse, lastenhoitoapua en saa.
Mä en pysty harrastamaan enempää liikuntaa, 4-5 kertaa viikossa nyt tehokkaasti. syömisiin pitää nyt tarttua, tai siis rueta katsomaan mitä kotiin kantaa ja suuhunsa tunkee :(.

Niin, puhuinkin itsestäni, en harrasta liikuntaa ollenkaan. En saa tartuttua edes syömisiin.

Mutta vakavasti puhuttuna:

Luultavasti sinulla on ns.häiriintynyt minä-kuva, pidät itseäsi lihavana ja olet tyytyväinen vasta sitten, kun olet luuta ja nahkaa.
Jos liikut noinkin paljon, sinussa oleva paino tulee lihasmassasta. Lihakset ovat aina painavammat kuin läski.
Jos vähennät syömistä ja etenkin proteiinin syömistä, ja jatkat tuolla liikunnan määrällä, teet hallaa itsellesi, et jaksa enää, viet energiaa lihasmassasta.
Niin mulla on, häiriintynyt minä-kuva. Sairaus siinä missä mikä tahansa muukin. EN kyllä ollut tyytyväinen silloinkaan kun bmi oli 17. ei mikään riitä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ökö:
Ihan oikeasti et saa täältä rehellisiä tai järkeviä vastauksia. Jos sinulla on vielä syömishäiriötaustaa, älä ihmeessä täällä kysele painostasi.
Katso painoindeksiäsi!! Edes peilikuvaan et voi oikein syömishäiriötaustalla luottaa...luota siis painoindeksiin! Olet hoikka ja painoindeksisi on sopiva!

Itse en ymmärrä alipainon ihailua. Alipainon puolella ei yleensä ole kovin hyvä olo - tiedän kokemuksesta. Väsyttää, paleltaa, masentaa, sairastelee...kun saa painoindeksin normaalin puolella, alkaa elämäkin maistua kummasti paremmalta.
:hug:
Totta varmaan. Peiliin en tosiaan voi luottaa. Sieltä näin 45-kiloisenakin vaan läskit reidet ja pyöreän vatsan. Jotain terapiaa pitäis ehkä harkita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Tää on vaan mun fiilis asiasta - ei yleispätevä totuus kaikkien kohdalla. Pääasia et jokainen viihtyis kropassaan oli se sit minkä kokonen ja mallinen tahansa. Ja jos ei viihdy niin se tunne tulee itsestä eikä ulkopuolelta
Noniin, totta... Mä olen tyytyväinen just näissä mitoissa, vaikka muutamakaan lisäkilo ei olis "pahasta". Mä olen aina ollu alipainonen, lasten myötä päässy normaaliin painoindeksiin, mutta muistan tasan teinivuosien fiilikset kun uudet tutut "tunnustivat" pitäneensä mua anorektikkona tai narkkarina ennen kuin tutustuivat... :/
Tiedän tunteen, itte olin 145cm pitkä ku menin yläasteelle enkä varmaan painanu ku joku 30kg jos sitäkään. Mullahan oli terkkari saarnaamaassa syömisestä ja soitti viel mutsillekin ku xxxx on niin pieni eikö se syö?
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mää vaan:
laihduta 10kg niin olet sitten hyvän näköinen. Mä olen juuri sen kokoinen:)
Niin varmaan pitäis, mutta ei se riitä mulle. Alimmillaan painoin vielä vähemmän, eikä sekään riittänyt.
niin mutta aattele miten lohduttavaa on tuntea luunsa ja tietää että se on jotain turvallista ja sä hallitset sitä,,kukaan ei voi viedä sinulta sitä pois.
 

Yhteistyössä