Tuo muumi "tietokone"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mä väittäisin, että on jo "turha" sen ikäiselle.

Äst, mä tarkennan kantaani. :D Tiedän, että siinä on niitä kirjain- ja numerojuttuja jne. Mutta lähinnä tuota 5-vuotiasta mietin, oisko kumminkin kiinnostuneempi ihan tietsikalla harjoitteleen jotain ensipelejä ja sanaharjoituksia?

Mikäpä siinä, mäkin olen katsellut tuota kyseistä masiinaa. Itse vaan ajattelisin lähipiirin lähes 5-vuotiaita, eivät olisi lainkaan kiinnostuneita ko. härpäkkeestä. Ehkä johtunee siitä, että ovat saaneet "pelata" oikealla tietokoneella.

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:

Äst, mä tarkennan kantaani. :D Tiedän, että siinä on niitä kirjain- ja numerojuttuja jne. Mutta lähinnä tuota 5-vuotiasta mietin, oisko kumminkin kiinnostuneempi ihan tietsikalla harjoitteleen jotain ensipelejä ja sanaharjoituksia?

Mikäpä siinä, mäkin olen katsellut tuota kyseistä masiinaa. Itse vaan ajattelisin lähipiirin lähes 5-vuotiaita, eivät olisi lainkaan kiinnostuneita ko. härpäkkeestä. Ehkä johtunee siitä, että ovat saaneet "pelata" oikealla tietokoneella.

Niin tai tuo meidän poika on 4,5 v. Se on pyytänyt sitä joululahjaksi ja mietin että onko siitä hyötyä. On se välillä jtn pelejä tässä koneella pelannu, mutta en kyllä tuon ikäiselle antais vielä tietokonetta aktiiviseen käyttöön kun se ei loppupeleissä tietokoneesta tajua hevon kuusta

Alkuperäinen kirjoittaja Anna:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:

Niin tai tuo meidän poika on 4,5 v. Se on pyytänyt sitä joululahjaksi ja mietin että onko siitä hyötyä. On se välillä jtn pelejä tässä koneella pelannu, mutta en kyllä tuon ikäiselle antais vielä tietokonetta aktiiviseen käyttöön kun se ei loppupeleissä tietokoneesta tajua hevon kuusta

Kyllä ne varmaan kiinnostuneita on saamaan lahjaksi sellaisia "omia tietokoneita". Itse katselin ko. laitetta kaupassa juuri ja mun mielestä se ei tuntunut niin mielenkiintoiselta kun olin luullut.

En tiedä, mitään asiasta tietämättä mä voisin hankkia sellaisen reilu 3-veelle mutta reilu 4-veelle ostaisin ensipelin pc:lle. Se on vaan mun fiilis asiasta, uskon, että alkuinnostuksen jälkeen jäisi kaappiin. :whistle:

Eikä pienelle lapselle tulekaan antaa konetta aktiivikäyttöön, sen puoli tuntia-tunnin viikossa voi aikuinen ihan hyvin valvoa vieressä, joten kyllä se tietokone sopii tuollaiselle 4-5-vuotiaalle ihan hyvin harjoitteluun. :)

se ääni on muuten ärsyttävä!!!!!!!!!!! meillä oli vanhemmalla tytyllä joskus samantyyppinen leikkiläppäri ja tekoääni oli todellä hermot viedä. ja sitä paitsi oli tosi vaikea käyttää vaikka neiti osas 4 v jo lukea.

no meitin 3v kyllä osaa youtubesta vaihtaa itse lasten ohjelma pätkiä(esim. barbababba) ja klikkaa isoksi itse kuvan. että kyllähän ne oppii.

kiroan itseäni tästä todennäköisesti myöhemmin koska en haluu tosta sellasta kuin omat veljeni ku mielummin ränkläävät konetta ku leikkii. mut se on helpottavaa ku toinen osaa ite niin saa sen ruuan tehtyä rauhassa (muuten tekis tuhoja sillä aikaa)

ni pointtina taisi olla se että jos 3v oppii oikeeta käyttää niin ei kyllä lelukone voi olla liian vaikea!

Yhteistyössä