Tuo mies on joskus niin ärsyttävä...!

  • Viestiketjun aloittaja Meiku83
  • Ensimmäinen viesti
Meiku83
Ylipainoa reilusti,painoa siis yli 100 kg. Kärsinyt närästyksestä jo vuosia.
Nyt on kärsinyt myös huimauksesta joka johtuu niskoista. odottaa pääsyä fysioterapiaan.

Olen yrittänyt saada tuota ULOS,siis lenkille,että saisi raitista ilmaa,ja liikunta voisi auttaa niskoihinkin. Lääkäri suositteli ehdottomasti liikuntaa,ja teki oikein kirjallisena ohjeet (kävely,uinti ym)..

Mutta ei! Jätkä kävelee sängystä jääkaapille tai sohvalle,valittaa kun koskee,työntää meidän rahat hierontatuoleihin,salvoihin ym (nyt mennyt melkein 500 e...)...

Valittaa MULLE kun hän lihoo, valittaa kun närästää,mikään ei kelpaa........
ja vatsakumpu senkun kasvaa,eikä tuo niskakipu parane yhtään sillä että makaa sohvalla ympäri vuorokauden ;)
 
"aapee"
Joo hyväksyä täytyy,mutta harmi ettei mies itse tajua tekevänsä itselleen hallaa tuolla laiskottelulla :/ Pleikkarilla pelaa,katsoo leffoja jne...

Oli aika ´kiva´joulu,minä lämmitin 3 eri uunia,tein 2 jouluateriaa jne :D ja synnytän ihan parin viikon sisällä :D
 
"aapee"
Ihmettelen kyllä tätä,koska mies on tosi huolissaan terveydestään.Tuoreita ongelmia nämä niskasäryt ja huimaukset,ja polvet alkaneet reistailla. Leikkausta suunnitellaan,mutta ylipainoa pitäisi saada pois.

Minä en herran syömiseen hirveästi voi vaikuttaa,samaa terveellistä ruokaa syödään jatkossakin,ja määrän hän päättää itse :/

Äsken heräsi päiväunilta (´kun päähän koskee´)nyt taas paukuttaa pleikkarilla...Ulkona käynyt viimeksi varmaa 3 päivää sitten. ja asutaan ok.talossa jossa tekemistä on omallakin pihalla :D
 
Kun ihminen lihoo tiettyyn pisteeseen, kierre on usein vaikea katkaista. Liikkua ei oikein jaksa, kun väsyttää. Ja kun väsyttää ja on huono olla, ruoasta saa helposti ja nopeasti mielihyvää. Ja taas väsyttää. Saattaa masentaakin. Olen itse ollut jojoilija painon suhteen ja teidän, miten valtava ero on olotilassa eri mitoissa.
 
ylipainovaimo
[QUOTE="aapee";27756869]Joo hyväksyä täytyy,mutta harmi ettei mies itse tajua tekevänsä itselleen hallaa tuolla laiskottelulla :/ Pleikkarilla pelaa,katsoo leffoja jne...

Oli aika ´kiva´joulu,minä lämmitin 3 eri uunia,tein 2 jouluateriaa jne :D ja synnytän ihan parin viikon sisällä :D[/QUOTE]

Samanlainen mies minulla, bmi 40 hänellä. Katsoo leffoja, pelaa pelejä, vaikka tekee hän kyllä kotitöitä. Joku aika sitten, kun lääkäri uhkasi, ettei päälle 40 vuoden elä, jos ei muutosta tee, laihtuikin 10kg. Mutta nyt on taas jäänyt laihdutus alkuinnon jälkeen. Kun kysyin, miksei laihduta, niin sanoo suoraan, että on laiska.

Enpä tiedä oikein, millä hänet saisin laihduttamaan. Mutta se vaan ärsyttää, kun hän tekee kaikesta niin suuren numeron. Jos jotain kotitöitä tekee tai lapsen vie ulos, niin se on sitten niin iso asia, että jälkeenpäin täytyy kunnolla levätä. No kai se tuntuukin suurelta työltä, kun on ylipainoa niin paljon, ettei jaksa enää normaalisti elää.

Olemme vielä alle kolmekymppisiä, mutta tuntuu, että mies pilaa minunkin elämäni omansa ohella, kun jouduin sellaisen miehen puolisoksi, jolla on pirusti terveysongelmia jo nyt, ja joka ei kykene tekemään työtä normaalin nuoren miehen tavoin ylipainonsa vuoksi. Olen ihan katkera tästäkin, mutta mies ei välitä.
 
"aapee"
Samanlainen mies minulla, bmi 40 hänellä. Katsoo leffoja, pelaa pelejä, vaikka tekee hän kyllä kotitöitä. Joku aika sitten, kun lääkäri uhkasi, ettei päälle 40 vuoden elä, jos ei muutosta tee, laihtuikin 10kg. Mutta nyt on taas jäänyt laihdutus alkuinnon jälkeen. Kun kysyin, miksei laihduta, niin sanoo suoraan, että on laiska.

Enpä tiedä oikein, millä hänet saisin laihduttamaan. Mutta se vaan ärsyttää, kun hän tekee kaikesta niin suuren numeron. Jos jotain kotitöitä tekee tai lapsen vie ulos, niin se on sitten niin iso asia, että jälkeenpäin täytyy kunnolla levätä. No kai se tuntuukin suurelta työltä, kun on ylipainoa niin paljon, ettei jaksa enää normaalisti elää.

Olemme vielä alle kolmekymppisiä, mutta tuntuu, että mies pilaa minunkin elämäni omansa ohella, kun jouduin sellaisen miehen puolisoksi, jolla on pirusti terveysongelmia jo nyt, ja joka ei kykene tekemään työtä normaalin nuoren miehen tavoin ylipainonsa vuoksi. Olen ihan katkera tästäkin, mutta mies ei välitä.
Voi ei :( Kuullostaa jo aika pahalta! Minä en edes tiedä miten ylipainoinen minun mieheni on,painaa kyllä yli 100 kg ja on ´vain 178 cm´pitkä. Ei vaikuta niin pahalta ettei pystyisi liikkumaan.
Mutta luultavasti tuo päivittäinen närästyskin helpottaisi jos liikkuisi enemmän...

Minua ketuttaa kun kehtaa syyllistää MINUA omista syömisistään ja ylipainostaan! minä käyn lasten kanssa ulkona useita kertoja päivässä,ja pysyn normaalimitoissa.
 
apteekista saa ilman reseptiä tehokkaita happolääkkeitä närästykseen. aluksi. sit pitää mennä lekurille ja jos närästys vaan jatkuu, tehdään tähystys. mutta närästyksestä ei tarvitse nykyään kärsiä, sillä lääkkeitä on.

painonpudotus/-hallinta on sitten paaaaljon vaikeampi asia. motivaatio laihtumiseen pitää olla asianomaisella itsellään ja kotijoukot tietty ruokahuollon avulla tukemassa projektia.
 
ylipainovaimo
[QUOTE="aapee";27756973]Voi ei :( Kuullostaa jo aika pahalta! Minä en edes tiedä miten ylipainoinen minun mieheni on,painaa kyllä yli 100 kg ja on ´vain 178 cm´pitkä. Ei vaikuta niin pahalta ettei pystyisi liikkumaan.
Mutta luultavasti tuo päivittäinen närästyskin helpottaisi jos liikkuisi enemmän...

Minua ketuttaa kun kehtaa syyllistää MINUA omista syömisistään ja ylipainostaan! minä käyn lasten kanssa ulkona useita kertoja päivässä,ja pysyn normaalimitoissa.[/QUOTE]

Mekin tehdään ihan terveellistä kotiruokaa, mutta siihen päälle mies syö omat herkkunsa. Olen yrittänyt sanoa, että hänen ruokavalionsa on epäterveellinen, muttei hän usko minua. Ja sanoo, ettei asia kuulu minulle, mutta eikö avioliitossa toisen itseaiheutetut terveysongelmat kuulu puolisolle, jos toinen ei enää pysty normaalisti tekemään kotitöitä tai minä joudun kuuntelemaan valitusta selkäsärystä ja hieromaan jne. Mutta ei hän ole minua syyllistänyt, käskenyt vaan olla puuttumatta asioihinsa.

Kun tavattiin, mieheni oli lievästi pulska, mutta vuosien saatossa on vaan kilot kasautuneet. Olen kyllä ollut helläkätinen suhtautumisessani, koska itsekin raskaana ollessa lihoin paljon ja kesti pari vuotta ennen kuin olin takaisin normaalipainossa, eikä mieheni koskaan valittanut ulkonäöstäni. Nyt kuitenkin haluaisin, että hän tekisi jotain painolleen, etten joudu leskeksi nuorena, ja että hänkin pystyisi jakamaan kotityöt kanssani normaalisti.
 
jippuliina
hei mun mies on 186cm painaa 101kg... eikä oo läski! sillä on sopivasti vatsaa, että on pehmeä nalle halia. vain diabetesriskin takia pitäs hänen vähän laihduttaa mutuen kelpaa mainiosti.

En minäkään tykkää liikkua, se on tylsää ja aina siitä tulee väsynyt olo, enkä ole ikinä saanut liikkumisesta mielihyvää..paitsi seksistä! mutta silti mun bmi on normaali ja painan 50kg
 
"aapee"
hei mun mies on 186cm painaa 101kg... eikä oo läski! sillä on sopivasti vatsaa, että on pehmeä nalle halia. vain diabetesriskin takia pitäs hänen vähän laihduttaa mutuen kelpaa mainiosti.

En minäkään tykkää liikkua, se on tylsää ja aina siitä tulee väsynyt olo, enkä ole ikinä saanut liikkumisesta mielihyvää..paitsi seksistä! mutta silti mun bmi on normaali ja painan 50kg
Mutta eikös miehen pitäisi edes yrittää liikkua ihan lastenkin takia? lapset touhuaisivat mielellään isän kanssa ulkona....
 

Yhteistyössä