Tuo miehen juominen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja p
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

p

Vieras
Vituttaa niin suunnattomasti. Eilen veti taas sellaise kännit että oksat pois, nyt loiventelee tuossa sohvalla lonkerolla oloaan. Ei kuulemma ole paha jos muutaman ottaa. Niin ja aina löytyy syitä, huomenna pitää jalkapallopelin jälkeen käydä muutamalla, ti on jotain että voi juoda muutaman, ke ja to menee ehkä ilman, mutta sitten onkin taas ihana perjantai että voi juoda kun on viikonloppu. Mä en vaan enää jaksa nakuttaa tästä asiasta. Oon rv27 ja tähän asti mies on olut ilman yhtään olutta raskausaikanani 5 päivää!!!Siis miettikää 5 päivää!

Te joilla on kokemusta tollaisista tissuttelioista, onko mikään muuttunut lapsen tulon jälkeen. Itse en usko että se lapsi mitään muuttaa. Oon vaatinut kun mulla äitiysloma alkaa teen kirjallisen sopimuksen että mies on juomatta lapsen syntymään asti yhtään olutta. On luvannut allekirjoittaa sen, en vaan enää usko että sekään auttaa.
Oon niin väsyny tästä asiasta. Vaikka kyse on muutamasta pullosta illassa on se kuitenkin iso asia.

Onko mitään vinkkejä tai apuja miten tästä eteenpäin..

Meillä ei parisuhteessa muita ongelmia hirveästi ole kun tuo tissuttelu. Muuten aivan ihana mies. Ei se täällä iltaisin kännissä heilu, mutta musta voisi jättää sen muutaman juonninkin pois.
Työnsä hoitaa aina.
Kukaan ei vaan ulkopuolella näe tätä ongelmaa..

...kun täytyy korjata seuraavana päivänä, anna sille AA:n puh.nro. Sinä et sitä loppumaan saa, ja älä ala paapomaan. Laita kova kovaa vastaan, vie avioeropaprut vetää, oman mieheni kohdalla auttoi.... Nyt 2v. ottamatta mitään....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä ei parisuhteessa muita ongelmia hirveästi ole kun tuo tissuttelu. Muuten aivan ihana mies. Ei se täällä iltaisin kännissä heilu, mutta musta voisi jättää sen muutaman juonninkin pois.
Työnsä hoitaa aina.
Kukaan ei vaan ulkopuolella näe tätä ongelmaa..

...ai ei vai, mä nään ainakin tuttava perheessä tämän ongelman...jota salaillaan...

Alkuperäinen kirjoittaja mmmmmmm:
...kun täytyy korjata seuraavana päivänä, anna sille AA:n puh.nro. Sinä et sitä loppumaan saa, ja älä ala paapomaan. Laita kova kovaa vastaan, vie avioeropaprut vetää, oman mieheni kohdalla auttoi.... Nyt 2v. ottamatta mitään....

ei toi ole alku vaan täys sellainen...

Alkuperäinen kirjoittaja p:
Vituttaa niin suunnattomasti. Eilen veti taas sellaise kännit että oksat pois, nyt loiventelee tuossa sohvalla lonkerolla oloaan. Ei kuulemma ole paha jos muutaman ottaa. Niin ja aina löytyy syitä, huomenna pitää jalkapallopelin jälkeen käydä muutamalla, ti on jotain että voi juoda muutaman, ke ja to menee ehkä ilman, mutta sitten onkin taas ihana perjantai että voi juoda kun on viikonloppu. Mä en vaan enää jaksa nakuttaa tästä asiasta. Oon rv27 ja tähän asti mies on olut ilman yhtään olutta raskausaikanani 5 päivää!!!Siis miettikää 5 päivää!

Te joilla on kokemusta tollaisista tissuttelioista, onko mikään muuttunut lapsen tulon jälkeen. Itse en usko että se lapsi mitään muuttaa. Oon vaatinut kun mulla äitiysloma alkaa teen kirjallisen sopimuksen että mies on juomatta lapsen syntymään asti yhtään olutta. On luvannut allekirjoittaa sen, en vaan enää usko että sekään auttaa.Oon niin väsyny tästä asiasta. Vaikka kyse on muutamasta pullosta illassa on se kuitenkin iso asia.

Onko mitään vinkkejä tai apuja miten tästä eteenpäin..

Se on van niin, ettei se pysty siihen. Alkoholisti kun ei voi itse määrätä koska ja paljonko juo :( Eli mieti tarkkaan, mitä sovitte; jos se kirjallinen soipimus tulee tehtyä, niin mitä sitten, kun miehesi ei noudata sitä?

Elin 17 vuotta juovan alkoholistin kanssa ja asia jonka opin on, että ei kannata miettiä "millä saan miehen lopettaman juomisen" vaan millä jaksan itse. Seuraavista linkeistä löytyy paljon tietoa, joista voi olla hyötyä sinulle:
http://www.juwanet.org/sosterv/alkoholi/
http://www.minnesota-hoito.fi/

Nyt elän raitistuneen alkoholistin kanssa ja tiedän, ettei se raitistuminen ole taikatemppu, joka poistaa ongelmat :hug:

Nämä asiat kyllä kannattaisi käydä aika peruteellisesti läpi jo ennen lasten yrittämistä. Alkava alkoholismi on aika vakava juttu ja vaikuttaa todella paljon tulevien lastenkin elämään.

Minusta kuulostaa kyllä todella pahalta, jos hän vielä nyt illalla "loiventelee" eilisiä juominkejaan juomalla lisää. Todellinen alkoholismi ei ole kaukana.

Kannatta puhua miehen kanssa todella vakavasti ja vaikka jonkun ulkopuolisen kanssa. Nyt on vielä aikaa korjata asioita. Vanhempien vastuulla on se, että lapset eivät joudu kärsimään vanhempien juomisesta. Sinulla on myös vastuu tilanteesta, jos mies ei muutu eikä suostu hakemaan apua, niin en suosittele välttämättä jäämään suhteeseen ja odottamaan jotakin, jota ei koskaan tule.

:hug: hali ap:lle meillä samanmoinen ongelma ja viimeisenä oljenkortena lähtee huomenna eropaperit.. sit on 6kk aikaa mennä hoitoon ja jos ei raittius kiinnosta niin sit saa dokailla ihan yksin

täytyy TAAS kerran alkaa käymään sama vitun keskustelu.
Kiitoksia kokemuksistanne=)

Voimia kaikille joilla samanlaista..

oikeasti, ota kamasi ja lähde, säikäytä mies. jos hän haluaa sinut ja lapsen hän tekee varmasti kaikkensa saadakseen teidät takaisin. ilman apua hän ei lopeta. mun mies löi ja joi, ei tosin viikolla juonut mutta joka viikonloppu oli kännissä kun odotin, ja isyysloman, ja kesäloman ja käyttäytyi varsinkin krapulassa väkivaltaisesti. jouluna sain tarpeekseni kun lähti baariin, mä pakkasin kamat, hommasin tapanina uuden kämpän ja kun sen tajus niin itkien soitti mut takas, nyt käy terapeutilla, ei juo YHTÄÄN MITÄÄN ALKOHOLIPITOISTA ja on ihan eri mies. ja minä tuen häntä. jos tosissaan haluaa jotain niin siihen pystyy. älä väsytä itseäsi, vauvasi tarvii sinua paljon ja et saa tuhlata energiaasi tuollaiseen mieheen. toivon koko sydämestäni sulle kaikkea hyvää :)

Alkuperäinen kirjoittaja agri:

oikeasti, ota kamasi ja lähde, säikäytä mies. jos hän haluaa sinut ja lapsen hän tekee varmasti kaikkensa saadakseen teidät takaisin.

1237346uf0ylvkf5u.gif
[/url]

Alkuperäinen kirjoittaja näinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja agri:

oikeasti, ota kamasi ja lähde, säikäytä mies. jos hän haluaa sinut ja lapsen hän tekee varmasti kaikkensa saadakseen teidät takaisin.

1237346uf0ylvkf5u.gif
[/url]
Toisaalta se voi herättää miehessä myös uhman "minuahan ei akat määrää" ja juomisen tahti senkun kiihtyy. Jos sen tekee, pitää olla varma, että pystyy viemään homman loppuun, jos tulos ei ole toivottu.
Omaa elämää voi oppia elämään juovan vieressäkin, mutta se taas vaatii itseltä melkoista asennoitumista. Jokatapauksessa 1.askel on hoitaa itsensä kuntoon.

Yhteistyössä