Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:Mun poika käy kyllä kerhossa ja puistossa, eikä halua itseään kiusattavan joten sanoo siitä kyllä. Se nyt vaan pojan silmissä ei ole kiva leikki, ainakaan vielä tässä iässä. En minä sentään opettanut ole, että pitäis mennä joka asiaan väliin.
Mulla on sellainen ajattelutapa näistä, että jos jotain sellasta näkee mitä ei hyväksy, niin asialle pitäis tehdä jotain. Eli itse tuolla kävelyillä jos näen jotain typerää noiden koululaisten toimesta, meen kyllä sanomaan että nyt saa loppua. kerrankin alikulkusillan alla yks poika oli kiivennyt sinne ylös sillan alle "koloon" ja toinen poika oli alhaalla kävelytiellä ja heitteli tätä ylhäällä ollutta poikaa kivillä. Kyllä ja ihan varmasti sanoin että nyt loppu se heittely, vaikka olis kuinka ollut pelleilyä -ainakin tän heittelijän mielestä. Mäkin olen kaiketi tosi ärsyttävä, mutta ei haittaa mua, jos edes joku lapsista tajuais, ettei se ollut ihan järkevästi tehty.
Ehkä poika tosta on sitten oppinut tuon sanomisen :ashamed: Ja eiköhän se jossain vaiheessa opi tunnistamaan senkin, milloin on aiheellista sanoa, milloin ei.
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:Onhan tuo hyvä, että huomaa, kun vääryyttä tapahtuu.Tosin leikkitappelu nyt on leikkiä, mutta silti.
Mutta tosiaan, neuvoisin silti poikaa olemaan komentelematta.
Meillä 5v poika myös. Yrittää neuvoa/komentaa myös. Aikuisiakin. Sanon kyllä samantien, ettei niin pidä tehdä ja tarvittaessa vielä jutellaan kotona lisää. Kai se on tuo ikäkin? Ei ole enää niin pieni, vaikkei ihan isokaan. :heart: Meidän poika viimeksi neuvoi pankkitätiä laskemaan seteleitä. "Ei noin lasketa kahdeksaan." :ashamed:
Alkuperäinen kirjoittaja Noh höh:Olitpa ap saanut melko ikäviä vastauksia. :// Toivottavasti en kovin mieltäsi pahoittanut? Tuon ikäisenä lapset voi olla hyvinkin pikkuvanhoja ja omassa ärsyttävyydessään myös todella suloisia.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Kyllä meilläkin esikoinen on vielä tänäkin päivänä huomauttamassa toisille lapsille jos ne tekee jotain kiellettyä. Esimerkkinä meidän parkkipaikka, jossa luonnollisesti ei saa pyöräillä. Mä olen pitänyt tiukkaa kuria siitä pojalle ja on raukka joutunut olemaan kotiarestissa ja pyörä takavarikossa kun on kiellosta huolimatta mennyt muiden lasten kanssa parkkikselle.
Mä kun näen lapsia siellä, niin komennan ne aina pois. Ja pojan olen kuullut myös sanovan niille muille lapsille ettei siellä saa pyöräillä. Ihan ok mun mielestä.
Mua ärsyttäisi valtavasti jos isommat pojat jossain leffateatterissa painisivat. Se jos mikä on huonoa käytöstä. Ja hyvä vaan että joku koittaa heitä ojentaa, harmillista ettei omat vanhemmat, sillä 5-vuotiaan komentaminen tuskin menee perille.
Mä en totta tosiaan näe tuossa mitään pahaa. Lapselle on kotona opetettu mitä saa tehdä ja mitä ei ja silloin toki lapsi ihmettelee jos jotkut toiset käyttäytyy "kielletysti".