Tuo 11v alkaa tulla murrosikään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LisaMarie

Aktiivinen jäsen
06.04.2005
21 832
7
38
Selvästi huomaa, että tuo tässä kuussa 11 täyttävä tyttö alkaa tulla murrosikään.
Oltiin äsken kaupassa ja hän kiukutteli koko matkan kaupasta kotiin, koska ei saanut uutta uimapukua, vaikka pikkusisko sai lapion. Lapio maksoi alle 2 euroa, joten ihan vertailukelpoinenhan se on uimapuvun kanssa, varsinkin kun lapioita ei ollu yhtään, mutta hänellä on uikkareita 3!
Nyt neiti on sitten huoneessaan mököttämässä.

Tutulta kuulostaa meidän 12v. murkkupojan suhteen :/ Ainaista kiukkuamista, vastaan vänkäämistä, unohtelua, uhoa, huonoja käytöstapoja jne. Lista on loputon. Meinasin tehdä samasta avauksen, mutta ehditkin ensin ;-D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä tuo kertoo murrosiästä ? lapsethan käyttyy ensimmäisestä uhmasta lähtien noin siihen asti kunnes muuttavat omilleen.

Totta! :laugh:

Meillä tytöllä myös murrosikää.. mut on sillä tota "käyttäytymisongelmaa" ollut aina... Eilen raivos kotona, kun jädeauton kuski ei myynyt hälle kahta jäätelöä paketillisen sijaan...

JO oli meissä syy, kuskissa syy.... täys tollo tyttö ;)

ainakin meidän poika ollut tähän asti ns. kiltti. Ei uhoamista eikä muutakaan. Nyt sitten on heittäytynyt oikein veteläksi ja oman huoneen ja oman ulkonäön siisteydestä ei välitä tuon taivaallista. Suihkuun ei edes meinaisi mennä vaikka hiki haisee! Ärsyttää välillä "onks välii" -asenne :/

Samaa keskustelua käytiin meillä tässä taannoin lähes samanikäisen neitosen kanssa (lokakuussa 11v). Hänenkin olisi pitänyt saada uudet kengät, kun pojat saivat, vaikka pojilla ei ollut yksiäkään lenkkareita ja tytyllä kahdet. Ihan hirveä vikinä tuosta asiasta :D

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Eikös olekin ihanaa? Onneksi lapsilla(kin) on aina joku "ikä", että voi kuvitella sen olevan ohimenevää... :whistle:

Mä olen tähän asti miettiny, nmissä vika, kun noilla ei ole ollu uhmaikää, mutta onneks tuloee edes murrosikä, ettei tarvi ihan "huonoäiti" syndroomaa potea, kun lapset ei tee niinkun käyttöohjeissa lukee :D
Eikä niiden toivottavasti tarvi tehdä niinku mun; ei ollu uhmaikää eikä murrosikää, mutta sinä kesänä kun täytin 16 muutin kotoa kertomatta pois...Karkaamiseksi sanoivat :o !