Tuntuuko kestään muusta koskaan että on huomaamaton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IidaMaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IidaMaria

Vieras
Lapset kyllä huomaa ja huomioi äidinkin mutta tuntuu että aikuisten seurassa huomaa usein jäävänsä yksin.
Kotona olen lasten kanssa päivät ja mies töissä. Iltaisin mies huomioi tottakai lapsia ja auttaa tässä arjessa ja sitten kömmitään nukkumaan.
Olen synnyttänyt pari viikkoa sitten ja loppuraskaudessa oli 'ongelmia' ennenaikaisten supistusten vuoksi joita mies pelkäsi niin ettei halunnut seksiä harrastaa ettei synnytys käynnistyisi.
Ja nyt tietysti on jälkivuotoa joten ei seksiä ole vieläkään.
Mies tässä kotona isyyslomalla mutta aika kuluu molemmilta lasten parissa ( lapsia kolme alle kouluikäistä ), kodinhoidossa ja eläinten kanssa.

Tänään kävi vieraita uutta vauvaa katsomassa ja mies lähti heille grillailemaan ruokaa pihalle.
Lapset lähtivät perässä tottakai kun ilma oli hieno. Ja kaikki vieraatkin sitten. Sopivasti hetki sen jälkeen kun vauva heräsi joten sain jäädä yksin sisälle vaihtamaan vaippaa ja imettämään. ( imettäminen rauhassa on kyllä mielestäni ihan hyvä asia!! :) ).

Sitten porukka tuli aika nopeasti taas jo sisälle syömään ( minä imetin edelleen ) ja saivat syötyä juuri niin että itse pääsin sitten yksin keittiöön ruokapöydän ääreen kun sain imetettyä. Muu porukka siirtyi olohuoneen puolelle ( mies vauvan kanssa ) ja sieltä sitten pihalle kiireesti. Äkkiä söin grillimakkaran että pääsisin edes hetkeksi aikuisporukkaan mukaan. Ja kaikki muut olivatkin sitten ulkona kun itse jäin etsimään vauvalle ulkovaatetta päälle. Kerkesin hetkeksi pihalle ja oli mukava kun sai hetken rupatella aikuistenkin kanssa.

Illalla oltiin sitten oman perheen voimin ulkona. Lapset leikkivät hiekkalaatikolla, vauva nukkui mutta mies touhusi koko ajan jotain. Vaikka sanoin että olisi ihan kiva jos istahtaisi hetkeksi nauttimaan ihanasta ilmasta, rauhasta ja katselemaan lasten touhuja. Ihan vaan hetkeksi siihen viereeni että olisi voinut vaikka muutaman sanan vaihtaa.
Ei ennättänyt.
Sain siis yksin nauttia ja istua silloinkin.

Välillä tuntuu että kukaan ei huomaa minua ollenkaan. Saan olla paljon lasten kanssa keskenäni ja siksi aikuinen juttuseura olisikin ihanaa sillointällöin.
Ystävät asuvat kaukana täältä.

Eikä haittaisi vaikka joskus saisi hetken jakamatonta huomiota tuolta aviomieheltä. Vaikka pari kaunista sanaa, vähän läheisyyttä ja kosketustakin.

Nitinnatinnarinaa tämä viesti siis.

Mutta kiitos, kyllä helpotti kirjoittaa eikä se kirjoitettuna näytä/kuulostakaan niin kamalalta kuin miltä se tuntui juuri äsken.

Mulla on usein, varsinkin isommassa porukassa samoja fiiliksiä. Nyttemmin oon huomannut että se johtuu aika pitkälti itsestäni ja ajatustavastani. Oon niin epävarma, vaikka moni ei sitä uskois, et ryhdyn jo alunperin ajattelemaan etukäteen, etten varmaan tunne oloani tervetulleeksi...

Toki mullekin on käynyt usein noin, ja vaativan vauvan kanssa uskon sen kestävän niin pitkään, kun vauva tarvitsee kaiken huomion....

Pienemmässä porukassa tai ystävän kanssa kahden kesken näin ei käy. En siis tiedä miksi isossa porukassa musta tulee jotenkin ihan outo ja en tunne itseäin. Vaikka tuttu porukka...

Mutta varmasti kannattaa delegoida pukemiset vauvan suhteen noissa tilanteissa isälle, ja sanoa että olen kuule imetyssession jälkeen enempi aikuisseuran tarpeessa kuin sinä ja painella pihalle. Hyvää se tekee edes nähdä muita, vaikka huomaamattomana.

ei ainakaan minun mielestäni noin kirjoitettuna kuulostanut muulta kuin huomaamattomuudelta, siis että kukaan ei varmaan vaan tullut ajatelleeksi asiaa. Kannatta pyytää miestä hetkeksi pysähtymään ja kertoa että tunsit jääväsi "yksin". Synnytyksestä niin vähän aikaa että varmaan hormonit tekee suuren osan fiiliksestä, ja se helpottaa kyllä kun hormonitoiminta tasaantuu, mutta ensiapuna tuohon auttaisi varmaan hetken keskustelu miehen kanssa, että älyäisi ottaa sinut paremmin huomioon :) Onnea vauvastasi!

Yhteistyössä