Tuntuuko kenestäkään muusta siltä että saa ihan taukomatta siivota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti yrittää hallita kaaosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäiti yrittää hallita kaaosta

Vieras
Tällä hetkellä ottaa niin paljon päähän jatkuva siivoominen ja tavaroiden oikeille paikoilleen vieminen. Tuntuu,että siivoan ja järjestelen ihan joka päivä ja koskaan se ei lopu. Meillä on neljä lasta 5v,3½v,2v ja vauva plus koira ja mies joka auttaa lastenhoidossa muttei kodin siivoomisessa.

Pesukone on päällä 2-3 krt päivässä,astianpesukoneen tyhjennys ja täyttö 1-2 krt päivässä. Ja niiden puhtaiden pyykkien viikkaaminen kaappiin.Imuroida pitäis joka päivä,mutta nyt ku pieni vauva talossa ni sitä en joka päivä ehdi tekee.
Lasten lelujen kerääminen onkin jo oma lukunsa. Ja ne kaikki vaatteet jotka on riisuttu minne sattuu.

Jotenki tuntuu,etten osaa vaan olla.... mies sanoo älä stressaa.Mut tuntuu ettei mieli lepää jos on kaaos. Meillä ei pidä olla puti puhdasta,mutta haluisin ettei tavarat ole joka paikassa.Kotikin on kivamman näköinen ku kaaos/ pieni kaaos ei ole päällä.

Lapset kerää omia leluja iltaisin ja auttavat he päivälläkin pikku askareissa.
Mut ku tää on joka päivä oli arki tai pyhä.Missä kotiäidin vapaapäivät ja lomat;) Onko tää vaan mun ongelma etten osaa ottaa rennommin vai onko mulla kohtalo kavereita?

Meillä ei ole kun kaksi lasta ja koiranpentu, mutta samalta tuntuu. Ja pakko sitä koko ajan niitä koneita täytellä ja tyhjentää, sekä tavaroita paikalleen laittaa. Muuten ne kasaantuu ja sitten on isompi homma. Mutta tekee ne ripeästi pois alta ja lähtee pois kotoo niin saa vähän "lomaa" kotihommista.

Mä joskus mietin samaa...ja sit kauhistelen et millainenkohan kaaos sit mahtaa olla kun lähden töihin enkä olekaan siivoamassa kotiäitinä :/ Sit saa varmaan pestä pyykkiä yöllä ja siivota kaiket viikonloput!!!!! Ja missä välissä sitä ruokaa sit tekee vai pitääkö turvautua eineksiin????Apua!

Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:
Mä joskus mietin samaa...ja sit kauhistelen et millainenkohan kaaos sit mahtaa olla kun lähden töihin enkä olekaan siivoamassa kotiäitinä :/ Sit saa varmaan pestä pyykkiä yöllä ja siivota kaiket viikonloput!!!!! Ja missä välissä sitä ruokaa sit tekee vai pitääkö turvautua eineksiin????Apua!

Kuka silloin on sotkemassa, kun itse olet töissä?

kokemuksesta voin kertoa että töihin lähtiessä on vähän ruvettava katsomaan kotinsa siisteyttä läpi sormien. Siivousta yms. kotitöitä on siirrettävä viikonloppuun tai ainakaan mullla ei energia eikä aika riitä kaikkeen työpäivän jälkeen. Enkä halua sanoa pienelle lapselleni että nyt on siivottava kun koko päivä on oltu erossa niin kyllä se Äidin/Isän syli on paras paikka ainakin heti töistä/hoidosta tultua.

kiitos :) en ole siis ainut.Kyllä helpotti.
Ja jatkamaan siivoomista. Aurinkoista päivää kaikille:)
Suklaa kaapissa huutelee mun nimeä,kuhan saan vähän siivottua lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:

mulla oli kanssa aikoinaan ihan samanmoinen tunne että missäs välissä minä nää kotihommat teen,laitan ruuat,pesen pyykit.minulla se etu että kaksi aikaisempaa lasta ovat jo niin isoja että tekeevät jo kotihommia.mutta jotenkin vaan kaikki ruuanlaitot,pyykinpesut ja siivoamiset meni uomiinsa :D

mutta sen huomasin että kun annan tolla pienimmälle heti kotiin tultua sen oman ajan,eli pidin sylissä,ym niin sain ruuat siivoamiset ym tehdä rauhassa.

ja toinen asia kun suunnittelee ruuat valmiiksi että mitä syö,niin monesti oon esim.kastikkeen tehnyt jo edellisenä iltana valmiiksi,tai keiton keittäny edellisenä iltana valmiiksi,niin siinä sitten ei tartte kuin lämmittää kun töistä tulee.

ja siivoamista meilläkin riittää..kun on koira,kolme kissaa,samassa huushollissa 15v 17v ja 1v9kk ja etälapsia 2kpl..välillä kyllä meinaa usko loppua..aina sais joku rätti kourassa kävellä..

joo nauti suklaasta hyvällä omalla tunnolla kun olet saanut kotitöitä tehtyä. Itsekin olen tehnyt tällä viikolla pitkää päivää töissä ja nyt siivoilen ja teen kotitöitä pikkuhiljaa. Mukavaa päivää kaikille.

:wave: Täällä täällä, välillä menee ihan oikeasti palko nekkuun, mutta ei auta.
Olenkin ottanut tohon olkkarin nurkalle yhden säilytyslaatikon mihin päivän mittaan heittelen lojuvia leluja, siitä ne on sitten illalla helppo pistää takaisin paikoilleen.
Vaikka kuinka paasaan ja jankutan tavaroiden paikoilleen laittamisesta tuntuu se olevan näille meidän neideille jotain ydinfysiikkaa :whistle:
Johtunee varmastikkin myös siitä, että en todellakan ehdi, enkä edes halua seisoa kokoajan vahtimassa vierestä, mutta menossa oleva leikki loppuu siihen paikkaan jos huomataan, että muut kamat on pitkin poikin, luulis että jossainvälissä alkavat hoksaamaan :whistle: :whistle:

Niin ja meillä kone pyörii jokapäivä vähintän neljäkertaa, meillä ei kyllä voi mies pitää samaa paitaa kahtakertaa, kesällä menee useampi paita päivässä, jos ei halua hielle haisevan miehen kanssa kulkea, no ei kyllä halua mieskään, ja lapsia meillä siis kolme + tuo koiran ronttimus, joten tulee kyllä pyykkiä ihan jatkuvalla syötöllä :whistle:

Juu, varsinkin nyt kun lapset ovat lomalla. Juuri kun saan keittiön siistittyä niin lauma on taas siellä, ja eiväthän he osaa ottaa syötävää sotkematta lattiaa ja pöytiä. Kun pistän siistimään sotkunsa niin työn jälki on vähän sinnepäin.

Nyt vielä kesällä kun kaikki kulkevat ilman sukkia niin lattiaa saa olla pesemässä jatkuvasti.

No, koulun alkuun on enää puolitoista kuukautta, sitten taas helpottaa hieman.

Meillä ihan sama juttu! Lapsia ei oo kun 2, ja nekin jo sen ikäisiä että pitäis osata omat tavarat laittaa paikalleen, puhumattakaan miehestä. Mutta ei! Nyt vielä kaaosta aiheuttaa 4 kissanpentua ja tuleva muutto...

Meillä onneks lapset siivovat jälkensä itse (3 ja 5v.). Siivoavat lelunsa, vievät vaatteet pyykkiin ja korjaavat astiansa pois pöydästä. Laittaisivat ne jopa astianpesukoneeseen asti, mutta usein käsken jättämään tiskipöydälle. Helpottaa kummasti kotitöitä. :)

Mutta tiedättekö mikä auttaa vähän?

Kun katsoo kaaosta, porukan läsnäollessa, sillai tympäntyneen väsyneesti ja sanoo "voi vitsi kun mä rakastan teitä!" Se ilmeisesti saa heidän omatuntonsa toimimaan, kummallista kyllä.

Yhteistyössä