Tuntuuko muista koskaan uhmaikäisen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Morkkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Morkkis

Vieras
kanssa siltä että tekisi mieli nostaa äkäpussi hetkeksi vaikka terassille karjumaan?
Tunnen itseni ihan surkeaksi äidiksi mutta tuo lapsi on koko aamun taas kiukunnut vähän joka asiasta.
Ollaan touhuttu paljon yhdessä ja niistäkin koettaa saada jonkunlaisen uhmakohtauksen aikaiseksi. Sitten se vaan karjuu, karjuu ja karjuu ja nyt ei suostu edes päiväunille.

Itsekin olisin kaivannut pienen lepohetken mutta ei sitten!

Harvoin minun pinna kiristyy mutta nyt se on kiristymässä ihan äärimmilleen. Pitkään se kestikin.
Nyt vaan huonosti nukuttu yö väsyttää minua itseäni ( sekä loppuraskaus ) sen verran paljon ettei jaksaisi joka asiasta taistella!

Meillä lapsi ehkä ohi pahimman uhmaamisen, mutta kaikki se muu vetkuilu ja pöljäily ja hahuilu. esim ulos lähdettäessä lähes joka kerta pitää jossain vaiheessa komentaa, patistaa, uhata tai lahjoa.

Jos sulla on huono päivä, niin älä taistele joka asiasta tänään. Lapsesi ei mene piloille, vaikka joskus kasvatusta "laiminlyötäisiinkin". Illalla komennat miehen vahtivuoroon ja menet itse aikaisin nukkumaan. Huomenna jaksat sitten paremmin :) .

tosin ilman raskautta.. Mitäs jos kokeilisit keittää kupin teetä/kahvia/kaakaota ja meet ite hetkeks terassille. Jätä ovi auki tai istut ikkunan lähelle silleen et sul on lapseen näköyhteys. Paljon rentouttavampaa kuin se et pistät lapsen terassille :)

Meidän 5 vuotiaalla ei ole koskaan mitään uhmaa ollutkaan mutta tällä 2 vuotiaalla tätä on jatkunut nyt muutaman kuukauden.
Ja uhmaa tuon vanhemman puolestakin!!!
JOKA ASIASTA ja lähes KOKO AJAN.

Yhteistyössä