Tuntuu pahalta, lapsen hoitoasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti yhdelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24138091]Mä palkkaisin hoitajan kotiin, jos olisi vain mahdollista. Selvitä kuntanne webbisivuilta mitä tukia saatte hoitajan palkkaamiseen, siihen nimittäin saa tukea. Kalliiksi se silti todennäköisesti tulisi yhdelle lapselle, mutta teidän tapauksessanne ei ole kyse kuin neljästä kuukaudesta, joten itse ottaisin sen vaikka lisää velkaa. Kun olet jäämässä kuitenkin lapsen kanssa kotiin, olisi minusta kivempi, että lapsi saa olla tutussa ympäristössä.

Eikös pph:nkin hoitopäivät makseta joka tapauksessa etukäteen sovittujen mukaan, joten jos pitää ylimääräisen kotipäivän, maksaa siitä silti.[/QUOTE]

Meillä silti tulee olemaan se hoitomaksu alle 40 euroa kuussa, että ei se ole paha maksaa vaikka joku päivä jäisikin poikke.

Kiitos teille ketkä kannustite perhepäivähoitoon. Soittelin tänään kaupugin päivähoidolle asiasta ja meille järjestyy pph: paikka ihan tästä meidän kodin läheltä. Ja päästään ihan rauhakseltaan tutustumaan ensin. :) Kyllä se meidän murunen varmasti pärjää siellä sitten :)

[QUOTE="joo";24137907]Ette te kyllä kympillä saa ketää palkattua kotiinne, jos pitää maksaa lisäksi tellit ja lellit, verot jne jne. Kyllä minä veikkaan että tuntipalkka on lähempänä kahtakymppiä tunti.[/QUOTE]

Itse asiassa helposti 30€/h.

Jos mahdollista, palkkaisin kotiin, mutta ei taida olla ihan helposti järjestettävissä. Haittapuolena on myös hoitajan sairastuminen, mutta sama juttu se on pph:llakin.

Kunnallisen puolen pph:lla hoidossa olevilla lapsilla on varahoitopaikka. Se on joko toisella hoitajalla tai lähipäiväkodissa.

Meidän lapsi aloitti pph:lla 10 kk:n iässä ja on siellä vieläkin, kun hoitaja on aivan loistava. Suosittelen.

eikö mies voi pitää taukoa opiskelussa? ymmärrän kyllä että haluaisi saada opinnot päätökseen kun niin vähän on jäljellä jne, mutta et voi oikein väittää etei teillä ole mitään ahdollisuutta hoitaa lapst kotona, jos kuitenkin on(=mies hoitaa).

Sulla on ilmeisesti lukihäiriö, kun ap nimenomaan pyysi, ettei tartte lähteä arvostelemaan päätöstä. Ketuttaako sua, kun joudut olemaan kotona lasten kanssa, vaikka miksi piti avautua.

[QUOTE="Pedi";24137861]Kuinka monesta kuukaudesta tämä nytten on kiinni, ettekö muutamaa kuukautta pärjää opintotuella+kotihoidontuella+hoitolisällä ja lapsilisällä?[/QUOTE]

Säkään et ilmeisesti osaa lukea, kun ap pyysi olla arvostelematta. Osa meistä ei kenties halua elää kaiken maailman tuilla loppuelämäänsä vaan valmistua ammattiin ja mennä töihin ja sitä kauttakin jo taloudellisesti tarjota paremmat kasvuolosuhteet lapselleen kuin sen, että ikuisesti eletään yhteiskunnan varoilla ja perhe kituuttaa sitten niin, että ole edes monipuolista ruokaa laittaa lapsille. Itketään sitten täällä, kun on velkaa kuin nälkää ja ulosotto on ovella.

Inhottaa kun jotkut heti tullut sorsimaan aloittajaa kun on pyytänyt ettei mollattaisi hänen valintojaan. Minäkin tekisin ihan samanlailla sinun tilanteessa, tottakai mies äkkiä vaan valmistumaan koulust että ei tarvitse tuilla elellä. Ja kuten olit sanonut että voisi jäädä kotiin sitten joulukuun jälkeen taaperon kanssa. Toivottavasti teidän pph arki lähtee hyvin sujumaan :)

Kotimammat voi jäädä ruikuttamaan ihan rauhassa sinne sohvalle sitten hikisten kotihoidontukien kanssa, ei ole mun mielestä varaa valittaa kun on toinenkin vaihtoehto.

Yhteistyössä