tuntuu pahalta ja ärsyttää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
olen eronnut 4vuotiaan lapseni isästä jo raskausaikana.
ex on kuitenkin mahtava isä lapselleen ja ovat viikoittain tekemisissä.
eromme syy oli aikanaan yllättäen toinen nainen jonka kanssa ex on edelleen ja heilläkin on yhteinen lapsi.
usein mun ex lasta tuodessaan tai hakiessaan avautuu mun miehelle miten päin helvettiä sillä menee parisuhteessaan sen emäntänsä kanssa ja et ero on koko ajan puheena jne.
mulle ex kuitenkin esittää et kaikki on ok ja hän rakastaa naistaan yli kaiken :D

no, ei siinä mitään.

nyt kuitenkin lapsi on kolme viimeistä kertaa alkanut hannaamaan ettei halua isille, kun "maija" vaan huutaa iskälle koko ajan ja ne riitelee ja lapselle tulee paha mieli ja siellä ei oo kiva olla..

otin tämän sitten suoraan puheeksi exän kanssa, niin se huusi mulle, että ihankun teillä ei riideltäis et haista vittu ja luuri kiinni....

että näin ne asiat hoidetaan, kyllähän nyt jokainen äiti ottais asian puheeks??!! ja olen exälle teroittanut tuhatmiljoona kertaa, että mulle ei teidän parisuhde kuulu, eikä se mua kiinnosta, mut jos teidän riitely alkaa lasta ahdistaan, niin totta hitossa mä avaan suuni!

omahan on asiansa, mut lapsi ei enää halua mennä sinne.....

ja olen sanonut lapselle, että iskä ja "maija" rakastaa sua, eikä ne sulle oo vihasia, et kaikki riitelee joskus ja mikään ei missään nimessä ole sun syy jnejne, mut lapsi kuittaa kaiken et hän ei jaksa kuunnella sitä huutoo ja siitä tulee paha olla.....

surullista.

kylläpä tippui..

haluaisin kuulla jos jollain samantapaisia kokemuksia, miten on mennyt?
mäkin normaalisti pystyn exän kanssa puhumaan paljon ja en edes muista koska oltais jostain riidelty, mut vissiin osuin arkaan paikkaan.. :(

En ole vastaavassa itse tilanteessa ollut, mutta minusta sinä olet toiminut ihan oikein. Jospa se sinun miehesi olisi oikea henkilö puhumaan tästä ex:si kanssa, jos hän on nykyiselle miehellesi jo huolistaan kerran puhunut?

lapsen pitäisi tänään lähtee isälleen ja ei kyllä hypi riemusta....
harmittaa laittaa lapsi jonnekin minne ei halua mennä :(
toivottavasti ovat keskustelleet asioista sielläpäässä!

Hyvä, että otit asian puheeksi exän kanssa. Uskon, että hän on asiaa miettinyt, vaikka sinulle suuttuikin, ehkä hänelle vain tosiaan tekee tiukkaa myöntää sinulle, että heillä menee huonosti. Jos hän nyt vaikka sinun puheistasti kuitenkin ymmärsi, että lapsi kärsii tilanteesta ja riidat on hoidettava silloin kun lapsi ei ole paikalla.

Istafaran neuvo oli mielestäni hyvä. Pyydä siis nykyistä miestäsi juttelemaan exäsi kanssa? Jos hänelle olisi helpompi avautua "miesten kesken" ja miehesi voisi teroittaa sitä, että lapsen aikana ei riidellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Istafaran neuvo oli mielestäni hyvä. Pyydä siis nykyistä miestäsi juttelemaan exäsi kanssa? Jos hänelle olisi helpompi avautua "miesten kesken" ja miehesi voisi teroittaa sitä, että lapsen aikana ei riidellä.

Toisaalta ei vöälttämättä hyvä juttu että isäpuoli alkaa neuvomaan lapsen isää...mun mies ainakin flippaisi...

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Toisaalta ei vöälttämättä hyvä juttu että isäpuoli alkaa neuvomaan lapsen isää...mun mies ainakin flippaisi...

No tässä tapauksessahan ap:n exä avautuu uudelle miehelle muutenkin parisuhteestaan, joten tuskin siitä sen enempää nokkiinsa ottaisi.

Sunhan ei ole pakko antaa lasta sinne.
Lapsen etu on tärkein.Voithan soittaa lastenvalvojalle ja kysyä hänen neuvoa.
Sanoa että olet yrittänyt isän kanssa puhua.

Tai sitten toinen vaihtis on että soitat eksälle ja sanot että jos te ette pysty puhumaan tästä,sun on soitettava lastenvalvojalle ja hän sitten miettii mikä on lapsen paras.

Pidä pienen lapsesi puolia,hän ei sille mitään voi.

VOisko aatella että lapsi olis vain yhden yön siellä nyt jos siellä hektistä?
Kysy eksältäs että rasittaako lapsen siellä olo tilannetta tällä hetkellä enemmän?Että jos heillä on vaikeeta niin väliaikaisesti muuttaisitte tapaamissysteemeitä?

Musta on tärkeetä että puhutta te,lapsen vanhemmat asiasta.
Sillä jos asioista ei pystytä puhumaan kuin välikäden kautta,oletta allikossa.
Jatkossa tulee paljon asioita,arkojakin ja niistä pitää pystyä puhumaan.

Oisko eksä rauhoittunut nyt jo,palaa asiaan ja sano että sua huolestuttaa miten tä vaikuttaa lapsen ja isä väleihin?Että lapsi ei halua kohta tulla sinne....
Ja sitä ei kai isä halua.

KOita puhua rakentavasti,ettei tule toiselle tunnetta että arvostelet.
Sano että kaikilla on vaikeita hetkiä mutta lapset ei saa kärsiä.Ja vastaavasti lupaa että jos teillä on vaikeeta,niin kerrot ja hän voi silloin auttaa esim ottaa lasta enemmän heille tms....

On tosi kurjaa kun tuntuu että omalla lapsella ei kaikki ok.

Yhteistyössä