tuntuu pahalta mun veljenlapsen puolesta:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öj

Vieras
se on nätti tyttö.. 12w ja n. 171cm pitkä.. sen äiti päätti laittaa sen mallikouluun ja sill oli sanottu et sopis alalle.. eihän tossa mitään, mut ku musta on sairasta et noin lapsi laihduttaa ja valittaa olevansa läski.. vaik ei todella ole.. n 54 kiloo painaa.. ja kaikki lävistyksien ottamiset ym on tullu puheisiin..
sehän on ihan lapsi vielä.. sen kuuluis pitää hauskaa eikä miettiä mitä syö.. ennen sen tuli joskus hampparille.. nyt sen äiti kattoo pahasti jos se syö keksin pöydästä.. oonko mä vaan ylihuolehtivainen vai mitä tää on?
mietin vaan ku tää likka oli alle yks vuotiaasta hoidossa valehtelematta yli 10 eri paikassa ja kouluakin on vaihtanut jo kolmesti:/ pelkään vaan et sairastuu johonkin anorexiian pian.. äitikin vaan hehkuttaa aina miten siitä tulee malli ym..

oli pakko purkaa:/

ainakin hänelle on tärkeää olla edustava ja olla hyvä kaikessa.. ku nyt vaan antais lastensa olla mitä on.. tän pikkusisko on jäänyt ihan alakynteen ja sitä ei huomata lainkaan

Kuulostaa hirveeltä....
Todellakin,nykyaika on järkyttävän vaativaa nuorelle ilman painostusta kotoa.
Mikä äiti tuollaista tekee??
Eikö veljes voi olla ja pitää naiset maanpinnalla?

Mä niin toivon ettei mun tytöt koskaan laihduta tms.
Esimerkillä oon koittanut opettaa,ikinä en ole laihduttanut enkä rutissut ulkonäöstäni.
Tosin oon melko tyytyväinen saanut olla.

Ja kotoahan se suurin malli tulee,toki kaverit ym ovat tärkeitä.

No mun mielestä oot ihan aiheesta huolisas. Niin yleisiä on nykypäivänä lasten syömisongelmat, et kyllä kannattaa niihin heti puuttua jos vähääkään on aihetta. Ton ikäsen lapsen todellakin kuuluu olla lapsi, eikä mikään pikkumalli. Taitaa äiti elää lapsensa kautta omaa toteutumatta jäänyttä haavettaan?

Alkuperäinen kirjoittaja mielikuva:
Sosiaaliviranomaiset ei _vielä_ ole puuttuneet? Tai no, liekkö puuttuvatkaan kun ei ole rahaa.

Mihis ne nyt sitten puuttuis, millä perusteella... Kun lapsi ei syö sukukekkereillä keksiä. Ei nekään jokapaikkaan näe...

ku katella vierestä.. jos sanon jotain niin en varmaan näe heitä enään ja haluan olla väleissä.. vein sen likan syömään ku olivat täällä. oli ihan paniikissa et ei saa sit kertoa äidille:/ huoh

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja mielikuva:
Sosiaaliviranomaiset ei _vielä_ ole puuttuneet? Tai no, liekkö puuttuvatkaan kun ei ole rahaa.

Mihis ne nyt sitten puuttuis, millä perusteella... Kun lapsi ei syö sukukekkereillä keksiä. Ei nekään jokapaikkaan näe...

Mitäs luulet miten sossut saa asioista tietää? Vakoojilla?
Lapsesta voi tehdä ilmoituksen, nimettömänäkin. Ja syynä se, että äiti ei ajattele lapsen parasta ja syitähän tuossa on tullut vaikka miten monta: odotettavissa syömishäiriö ja äidillä viiraa päässä.

Enkä tarkoita nyt huostaanottoa tms vaan perheelle jonkinlaista tukea tai äitiä ja tytärtä voisi jututtaa ja kerrata lapsen asioita.

Yhteistyössä