???
Mistä noita "erityislapsia" oikein tulee noin paljon? Annetaankohan tuo diagnoosi vähän liian helposti? Tuntuu, että täällä palstalla jokaisessa perheessä on ainakin yksi sellainen.
Johtuisikohan se siitä, että käydään neuvolassa säännöllisesti ja ehkä lääketiede on vähän kehittynyt viime aikoina.Mistä noita "erityislapsia" oikein tulee noin paljon? Annetaankohan tuo diagnoosi vähän liian helposti? Tuntuu, että täällä palstalla jokaisessa perheessä on ainakin yksi sellainen.
??mene vaikka paskalle istumaan, niin siinäkin on sun aivoille parempaa tekemistä. keskityt vaan siihen että milloin se paska pullahtaa pihalle. EIKS JOO?
ja mihinkähän sinäkin tämän väitteesi perustat? raapasit takataskusta?Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28982958:no annetaan liian helposti. nykyisin kaikki hiukankin vilkkaammat lapset saa adhd diagnoosin
Tätä mä oon kans epäilly. Saadaan paljon kanssaihmisiltä anteeksi, kun sanotaan riehujan olevan erityislapsi.Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28982987:Lisäksi mä epäilen että jotkut tituleeraavat vilkkaita lapsiaan erityislapsiksi ihan omalla dianoosilla.
Tämä yhtään väheksymättä niitä joilla on ihan oikeasti jokin erityisvaikeus.
mun yks tuttava sanoi näin, että meidän pojalle tehtiin kaikki testit ja tutkimukset, mutta mitää diagnoosia ei tehty, että tutkimusten perusteella on kysessä ihan ns. normaali lapsi, mutta että kyllä sillä taatusti on adhd, näin sanoin lapsen äitiAlkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28982987:Lisäksi mä epäilen että jotkut tituleeraavat vilkkaita lapsiaan erityislapsiksi ihan omalla dianoosilla.
Tämä yhtään väheksymättä niitä joilla on ihan oikeasti jokin erityisvaikeus.
oikein on sull fakta tietoa tästä? adhd tutkimukset kunnallisellapuolella voi kestää 6kk-3.v että siittä lähdetään, ei todellakaan saa helposti.Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28982958:no annetaan liian helposti. nykyisin kaikki hiukankin vilkkaammat lapset saa adhd diagnoosin
Korjaus: Vilkkaus ei ennen ollut suomalaisille lapsille tyypillistä, mutta on muuttumassa yhä tyypillisemmäksi.En usko, että esim ADHD-diagnooseja jaellaan liian kepeästi, mutta suomalaiset vanhemmat ovat ehkä liian taipuvaisia epäilemään lapsessa olevan jotain "vikaa", koska vilkkaus ei ole suomalaiselle tyypillistä.