A
ahdistunut
Vieras
En tiedä miksi mutta en millään saa testattua olenko raskaana, enkä varsinkaan pysty asiasta kenellekään puhumaan... Olen ihan loukussa asian kanssa. Lopetin pillereiden syömisen muutamia kuukausia sitten (mies tietää ja yhdessä sovittiin) ja ollaan oltu nyt ilman ehkäisyä ja koitettu luottaa ns. varmoihin päiviin plus ovulaation aikoihin ollaan käytetty kondomia. Kiertoni palasi heti normaaliksi mutta nyt ei olekaan menkkoja kuulunut ja ovat jo pari viikkoa myöhässä. Varasin ajan tälle kuulle kierukan laittoon menkkaviikolle vaan kun niitä ei kuulunut, terveydenhoitaja siirsi aikaa kahden kuukauden päähän oletetulle kuukautisviikolle. Varasin aikaa jo tuolloin kun pillerit lopetin mutta täällä on lääkäripulaa ja siksi aika meni näin pitkän ajan päähän. Oli todella vaikeaa saada koko aikaa näin kesäkuukausille kun lääkäritkin on lomalla... Ja nyt olo on ihan täysin samanlainen kuin ensimmäisen lapsen kohdalla (nyt vähän reilu 2 v), mahaa nipistelee ihan jatkuvaan ja paleltaa niin että saan nukkuakin villapaita päällä. Ostin pari päivää sitten raskaustestinkin vaan en ole uskaltanut sitä vieläkään tehdä, pelottaa niin paljon ja koitan tässä vaan odotella niitä kuukautisia tuleviksi. Eivätkä ne koskaan ole olleet tällä tavalla myöhässä - lukuunottamatta sitä kun viimeksi tulin raskaaksi. 
Itselleni lapsi ei katastrofi olisi mutta miehen suhtautuminen pelottaa niin kauheasti. On viimeaikoina puhunut että ei mielellään haluaisi toista lasta nyt tähän samaan syssyyn ja jopa että yksikin lapsi riittäisi hänelle. En tiedä mitä sanoo, jos olen nyt raskaana. Ensimmäinenkin lapsi oli meille täysi yllätys, söin silloin minipillereitä ja jouduin lääkäriin jatkuvien mahakipujen eli tuon nipistelyn takia. Olin myös kauhean väsynyt ja palelin koko ajan - ihan niinkuin nytkin. En osannut pelätä raskautta kun kiertoni oli tuolloin sekaisin pillereiden aloituksesta ja vuosin välillä monta viikkoa ja sitten oli pitkiä kuivia kausia. Raskaus oli tuolloin jo kolmannella kuulla ja minulta jäi ammattikorkea kesken, olin juuri siellä aloittanut ja raskaus oli minulle aikamoinen shokki. Mies otti asian silloin paljon minua paremmin. Nyt taitaisi tilanne olla ihan toisinpäin.
En kaipaisi nyt yhtään syyllistäviä kommentteja tai haukkumista, halusin vaan jonnnekin avautua... Tiedän että varmaan kuullostaa tämä minun pelokkuuteni ihan lapselliselta kun en edes sitä testiä ole pystynyt tekemään. Pakko olisi kuitenkin kohta tehdä, en tiedä miten tässä voi enää mitään vitkutella tai salata kun on juhannuskin tulossa. Mies ihmettelee ihan varmasti jos en edes saunasiideriä illalla juo.
Itselleni lapsi ei katastrofi olisi mutta miehen suhtautuminen pelottaa niin kauheasti. On viimeaikoina puhunut että ei mielellään haluaisi toista lasta nyt tähän samaan syssyyn ja jopa että yksikin lapsi riittäisi hänelle. En tiedä mitä sanoo, jos olen nyt raskaana. Ensimmäinenkin lapsi oli meille täysi yllätys, söin silloin minipillereitä ja jouduin lääkäriin jatkuvien mahakipujen eli tuon nipistelyn takia. Olin myös kauhean väsynyt ja palelin koko ajan - ihan niinkuin nytkin. En osannut pelätä raskautta kun kiertoni oli tuolloin sekaisin pillereiden aloituksesta ja vuosin välillä monta viikkoa ja sitten oli pitkiä kuivia kausia. Raskaus oli tuolloin jo kolmannella kuulla ja minulta jäi ammattikorkea kesken, olin juuri siellä aloittanut ja raskaus oli minulle aikamoinen shokki. Mies otti asian silloin paljon minua paremmin. Nyt taitaisi tilanne olla ihan toisinpäin.
En kaipaisi nyt yhtään syyllistäviä kommentteja tai haukkumista, halusin vaan jonnnekin avautua... Tiedän että varmaan kuullostaa tämä minun pelokkuuteni ihan lapselliselta kun en edes sitä testiä ole pystynyt tekemään. Pakko olisi kuitenkin kohta tehdä, en tiedä miten tässä voi enää mitään vitkutella tai salata kun on juhannuskin tulossa. Mies ihmettelee ihan varmasti jos en edes saunasiideriä illalla juo.