Tunteeton kumppani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelijä"

Vieras
Mikä tekee avovaimosta tunteettoman? Sillä on nykyää hirveesti harrastuksia ja kotona kerkee vaan käymään. (olen ottanut huomioon kotiäitinä olon noin 6 vuotta) Varmaan haluaa nyt nauttia elämästä meillä 3lasta. Olen yrittänyt ymmärtää tuota intoa. Mutta meno itsensä ympärillä on jatkunut jo parivuotta Kun sanon että rakastan häntä hän ei vastaa. Sanoo tykkäävänsä kyllä jos esitän asian niin. Eilen kysyin mitä hän tuntee minua kohtaan ja vastaus oli ettei ole pohtinut asiaa, miksi pitää pohtia? Häiritsee kun hän ei voi mulle osoittaa mitään. Mulla alkaa kärsivällisyys loppua en halua tuhlata loppuelämääni odottaen onko hänellä tunteita minua kohtaan. Koska vielä olen rehti mies niin vaihtoehtoa esim. hellyyden hakeminen muualta ei nyt ole. Hän sanoo että hänestä meillä on ihan hyvä olla. Hänestä mutta mites mä. No tää oli tämmönen purkaus mutta onko muilla ollu samanlaisia elämänvaiheita ja miten selvisitte?

On ollut. Meillä ihan samanlaista lasten lukumäärää ja kotonaolovuosia myöten. Mä olen se vaimo ja mua on ahdistanut niin paljon olla vaan kotona, että on ollut pakko päästä välillä pois, ihan mihin vaan mutta pois. Meillä on ollut tosin muitakin ongelmia. Ero tuli siten kesällä. Nyt ollaan menossa eri suuntiin ja mä olen vasta nyt tajunnut kuinka ahdistunut olin mieheni kanssa. Meillä on 17 yhteistä vuotta takana. Nyt on mun aika ajatella itseäni ja omaa onnellisuuttani.

Vaikea sanoa teidän tilanteesta kun ei tiedä enempää. Toivottavasti saat selvitettyä asiat vaimon kanssa.

No sehän tässä ihmetyttää kun en ole laiminlyönyt vaan oon auuttanut sen minkä pystyn. kun vaimo oli kotona autoin töitten jälkeen sen minkä pystyin mutta nyt kun hän on töissä niin koti jää kokonaa mulle. Käyn minäkin töissä. tuntuu et sillä ei ole halua tämän kodin pyörittämiseen.

Munkin mies on kyllä avulias. Ottaa iltaisin lapset hoitaakseen ja tekee kaiken jos en ole ollut kotona. Ja usein olenkin ollut poissa. Mun mies imuroi (minä en lähes koskaan) ja tekee muutenkin paljon kotitöitä. Omien töiden lisäksi siis. On ystävällinen ja tekee mitä pyydän. Hieroo mun hartiat ja rasvaa jalat kun vain vähän vihjaan. Mutta kun se ei aina riitä. Suhteessa on paljon muitakin osa-alueita joiden kuuluu toimia. Puhutteko te asioista? Oletko kertonut avovaimolle ajatuksistasi? Tai kysynyt mikä on? Sano suoraan että näet että kaikki ei ole hyvin vaikka muuta väittää. Jospa vaimosi tunteet ovat viilentyneet ja tarvitsisitte piristystä arkeen. Onhan noita parisuhdeleirejä ja muita.

Yhteistyössä