Tuli todella surullinen ja kamala olo noista teidän kirjoituksista. Itse olen sillä kannalla, että viimeiseen asti "pitäisi yrittää". Tai toisaalta, minähän en tiedä miltä tuntuu kun ei tunne mitään omaa miestään kohtaan, että en ole paras sanomaan... Jos tunteet kuolisi, niin ehkä kaikki yrittäminen tuntuis silloin turhalta..
Tilastojen mukaan eniten eroja tulee justiin tuossa vaiheessa, kun lapset on pieniä. Ymmärrän kyllä että ainainen ja jatkuva kotipiikana olo voi polttaa loppuun... siihen vielä mies joka on aina töissä, ja kotona ollessaankin makaa sohvalla... ja naiselleen jakaa huomiota vain silloin kun p.anettaa...?
Minä olen pienen tyttövauvan äiti, ja avomiehen kanssa on eletty yhdessä nelisen vuotta. Meillä tilanne on sellainen, että se olen minä joka haluaisin seksiä ja miestä ei huvita. Mies tekee hullunlailla töitä: pakko, laskut painaa päälle ja kaikenmaailman autolainat. Hän on sitten väsynyt, pahan tuulinen ja kotona ollessa tosiaan ei tee yhtään mitään. Välillä kiljun mielessäni, että ota nyt se tyttö edes syliin ja puhele sille, p.erkele!! Suunnittelen eroa aina silloin, kun minulla on PMS... tiedän, että se johtuu siitä, mutta en sitä silloin tajua... Tai ehkä minusta tuntuu kurjalta muutenkin, mutta silloin kun on kuukautiset tulossa, annan periksi pahalle ololle helpommin...? Silloin myös aina riidellään oikein kunnolla... Juuri silloin, kun haluaisin että mies ottaisi syliin, hän ei ainakaan koske minuun!
Minulla on jatkuva läheisyyden puute. Mies luulee että haluan juuri seksiä, mutta seksistä saan sitä läheisyyttä, jota ei mieheltä muuten heru. Välillä mietin, jaksanko tosiaan elää loppuelämäni ilman suukkoja ja halittelua, helliä sanoja ja lähellä pitämistä?! Okei, tiedän että mieheni ei ole sellainen puhu ja pussaa- mies, mutta voisi toisen takia hiukan yrittää, kun asiasta on tuhannet kerrat riidelty! Silloin hän kyllä lääppii, kun haluaa purkaa minuun paineitaan, ja se vie sitten minulta halut. Kai minustakin pian tulee haluton pihtari.
Tiedän muuten, miten pahalta tuntuu tullu aina vain torjutuksi. Ei se ainakaan teidän suhteita auta, jos sitä seksiä aina vain pihtaa! Mies on nimittäin sellainen otus, että varmaan lähtee muualta hakemaan ellei kotoa saa! Seksittömyys vain ajaa kauemmas toisistaan... Ja onko se todella niin Kamalaa antaa sille omalle miehelle, vaikkei itseä haluttaisikaan? Aika itsekästä... Juu, tiedän että niin on teidän miehetkin vissiin itsekkäitä, mutta ei se auta yhtään jos te vastaatte samalla mitalla... Se muutos pitäisi aina aloittaa itsestä, ja seksi pitäisi pitää muitten ristiriitojen ulkopuolella... No joo, aika mahdotonta! En osaa laittaa itseäni teidän asemaan, koska minulla on halut vielä tallella, ja minua suorastaan raastoi lukea miten teidän miehet pyytävät seksiä...kun omaani se ei kiinnosta, eikä häntä jaksa kiinnostaa. Luulisin varmaan olevani taivaassa, jos hän olisi yhtäkkiä jatkuvasti kimpussani.
Jos mietin millainen meidän tilanne on muutaman vuoden kuluttua, niin varmaankin samanlainen kuin teillä... Jos eivät asiat muutu. Tuskin jaksaisin monen lapsen kanssa, jos mies ei osallistuisi tippaakaan mihinkään.
Kyllä minäkin haaveilen satuprinssistä... tai haaveilen, että oma mieheni muuttuisi sellaiseksi... en toivo mitään ihmeitä, vaan sitä että hän ei olisi aina kyllästynyt ja väsynyt, ja suhteeseemme tulisi lisää romantiikkaa. Mieheni vain on sellainen, että kaikenlainen söpöily kuuluu "vastarakastuneille", ja hän jaksaa aina muistuttaa, että me ei hei olla enää mitään sellaisia... huooh!
Mutta siis että löytyisi joku täydellisen ihana mies - se on täysin mahdotonta! Ei sellaisia ole, eikä ainakaan kannata ajatella että voi ollakin. Ihmiset eroaa niin paljon turhaan, ja muutaman vuoden kuluttua ollaan uuden miehen kanssa vielä kurjemmassa tilanteessa, ja sitten on lisäksi hoidettavana sen uuden miehen lapset... Ei kai saisi odottaa parisuhteelta liikoja, tai oikeastaan mitään! Minulla oli joku ihme kuvitelma, että kaikki olisi täydellistä sitten kun kerran löytäisin sen oikean... Oi voi! Miten paljon helpompaa on elämä silloin kun ei rakasta! Ei voi pettyä, eikä toivo mitään... Ihmiset tekee itse itsestään onnettomia. Se on aika iso juttu, kun tulee lyhyessä ajassa kaikki talot ja lapset jne, eikä ihminen jaksa mahdottomia! Sitten kun on pettynyt omaan itseensä, ja ajattelee ettei elämän tällaista pitänyt olla, niin alkaa toivoa että tulisi joku joka "tekisi minut onnelliseksi".
Oletteko miettineet, että mitä jos saisitte yhtäkkiä tietää että miehenne on kuolemansairas? Mitä sitten tuntisitte häntä kohtaan? Minä aina mietin, että se mies kuitenkin minun ja vauvan takia painaa pitkää päivää, että saisi meidät elätettyä. Ja varmasti rakastaa meitä. Ja en tiedä mitä tekisin ja miten selviäisin siitä, jos hänelle sattuisi jotakin. Kun mietin eroamista, muistan hetken päästä miten kova ikävä aina on jos hän on pitempään poissa. Ja mietin, että haluan että hän tulee vastaisuudessakin töistä kotiin meidän luoksemme, ja tyttömme taapertaa häntä vastaan sitten kun oppii kävelemään.. En voisi jättää häntä, en niin kauan kun rakastan häntä. Hän ei ole mikään unelmieni mies, ja suuri osa hänen tavoistaan ärsyttää minua suunnattomasti, mutta hänet minä olen kerran valinnut, ja hänestä pidän kiinni. Toivon että hän ajattelee samoin minusta, jos hänelle joskus tulee vaihe jolloin hän harkitsee jättäisikö meidät.