Tunnustan,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loo

Vieras
en ole kovin hyvä äiti. Vaikka rakastankin lapsiani, en elä heitä varten. En edes nyt kun ovat melko pieniä. Tahdon että he ovat onnellisia mutta tahdon myös olla itse onnellinen. Emme elä täysin minun ehdoillani mutta emme myöskään lasten ehdoilla. Joskus minä teen myönnytyksiä, joskus toimin omilla ehdoillani.
Emme noudata orjallisesti rutiineja, emme edes suurinpiirtein, aina. Joskus olemme koko päivän kotona ja katsomme tv:tä. Joskus pidän myös lapsia päiväkodissa vaikka olen itse kotona, että saisin levähtää.
Poden huonoa omaatuntoa vaikka olenkin tyytyväinen elämäämme. Tuntuu että läheiset paheksuvat vaikka eivät sitä ääneen sanokaan.

Mitä ne läheiset tuossa paheksuvat? Tuo nyt kuulostaa ihan tavalliselta perhe-elämältä. Mistä podet huonoa omaatuntoa? Mitä sun sitten pitäisi tehdä ja olla jotta olisit mielestäsi hyvä äiti?

Alkuperäinen kirjoittaja minmin:
Mitä ne läheiset tuossa paheksuvat? Tuo nyt kuulostaa ihan tavalliselta perhe-elämältä. Mistä podet huonoa omaatuntoa? Mitä sun sitten pitäisi tehdä ja olla jotta olisit mielestäsi hyvä äiti?

Joo, paitsi ei suoda lapsille vapaapäivää vaikka itse vapaallaa. Varmaan pidettäs viikonloputkin hoidossa jos olisi mahdollista. No mutta, isovanhemmillahan niitä pidetäänkin usein viikonlopulla vaikka isovanhemmatkin vielä työssäkäyviä.

Kurjinta on se että en tahtoisi välittää muiden mielipiteistä mutta koska rakastan lapsiani, alan pakostikin epäillä omia metodejani. EI minulla kyllä edes ole metodeja, elän vain tässä hetkessä ja toimin kun tilanteita tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja loo:
Kurjinta on se että en tahtoisi välittää muiden mielipiteistä mutta koska rakastan lapsiani, alan pakostikin epäillä omia metodejani. EI minulla kyllä edes ole metodeja, elän vain tässä hetkessä ja toimin kun tilanteita tulee.

Menneekö keskustelulta pohja pois, kun sanon että niinhän sitä toimitaan, noin yleensä.

Yhteistyössä