Tunnustan teille nyt pari esimerkkiä huonosta hygieniastani! :D :P

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tämä ei ole provo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meilläkään ei ollut omia höyliä, kaikki naiset käytti samaa... Minä taisin kyllä olla pääasiallinen käyttäjä. Hommasin sitte omat välineet jossain vaiheessa, vai ostikohan sillonen poikaystävä sen...olin jotai 16v kai sillon.
Vessassa ei ollut omia pyyhkeitä, kaikki käytti samaa käsi- ja naamapyyhettä. Teininä otin oman käyttöön. (Kersana ei taittu naamaa kovin usein pestäkään erikseen..) Kylpypyyhkeet oli toki kaikilla omat.

Olis kyll tukala olo jossei pesis alapäätä joka päivä! Varsinkin näillä helteillä! Alapesulla tulee käytyä muutaman kerran päivässä, kun en mielellään käytä paperia vaan käyn pesulla jos on ollu isompi hätä. Ja mies tekee samoin! Olin ihan yllättynyt ( ja tyytyväinen ) kun juteltiin asiasta ja molemmilla oli sama 'tyyli'. suihkussa en käy joka päivä, voi mennä montakin päivää väliä talvella, mutta joka päivä pesen kyllä jalat, naaman, hampaat, alapään ja kainalot.

Joo, nuorempana tosiaan käytettiin samaa ladyshaveria äitin kanssa, mutta ei sillä kyllä ajeltu kuin kainaloita ja sääriä. Nykyään en kyllä jakaisi höyliä, (paitsi viiksenalut joskus miehen partakoneella...) Enkä kyllä jakaisi pyyhkeitäkään.

jos mies vaihtaa meidän atoopikolta vaipan niin pesee varmaan 5 minuuttia putkeen ja tottakai siinä jalat kastuu. no sittenhän ne jalat jotka lähes jatkuvasti auki peseytyy noin 10 kertaa päiväs. oon siitä sanonut, mutta sitä mieltä,että pissakin pitää joka kerta pestä. Käy itse suihkussa useita kertoja päiväs ja mä vain kerran. ihastuin kyllä alunperin hänen tuoksuunsa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hyi hitto:
Eikö joidenkin penskat käy kuin kerran viikossa suihkussa, hyi hitto:x

no käykö jonkun muksut sitten joka päivä? :O siis kesällä toki käydään useemmin ja päivittäin pestään vähintäänkin esim. jalat ja kädet kunnolla, mutta talvisaikaan en näe mitään syytä miksi pienen lapsen pitäisi käydä jatkuvasti kylvyssä/suihkussa useammin kuin se max 2 krt viikossa, alapesun takia ei tartte koko kakaraa pestä.. ja tietty esim. atoopikkolapsi on asia erikseen..

Meillä käydään kesät talvet päivittäin. Ollaan atoopikkoja ja ainoastaan päivittäinen rasvapesu pitää ihon kunnossa eikä tarvitse pelätä ihottumia,kutinaa tai veden kuvattamista.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen ääripää:
jos mies vaihtaa meidän atoopikolta vaipan niin pesee varmaan 5 minuuttia putkeen ja tottakai siinä jalat kastuu. no sittenhän ne jalat jotka lähes jatkuvasti auki peseytyy noin 10 kertaa päiväs. oon siitä sanonut, mutta sitä mieltä,että pissakin pitää joka kerta pestä. Käy itse suihkussa useita kertoja päiväs ja mä vain kerran. ihastuin kyllä alunperin hänen tuoksuunsa..

Mutta sittenhän myös peppu on auki vai kuinka? vai käytättekö talkkia?rasvaa? eikös sitä voi samalla laittaa jalkoihin?

Alkuperäinen kirjoittaja meillä kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen ääripää:

Mutta sittenhän myös peppu on auki vai kuinka? vai käytättekö talkkia?rasvaa? eikös sitä voi samalla laittaa jalkoihin?

näin kesällä vain jalat oireilee ja mielestäni liiasta pesusta rasvataan niitä kyllä päivittäin, muttei joka pesun jälkeen vaan yöksi, kun lapsi jo liikkuva ja helteellä vähän päällä niin miehen mielestä rasva sotkee sohvat ja lattiat mikä on tottakin, mutta kun ei usko ettei pestä muutakuin kakka... vaikka talvella käydään jatkuvasti vain rasvakylvyssä ja vedetään lumiukkokerros minidermiä ja väliin kortisonia kuivuu silti, muttei koskaan vaippa-alueelta(kai pysyy jotenkin kosteana vaipan sisässä)miehen mielestä lapsi haisee pissulle, jos ei pese joka kerta.

No voiskohan se nyt olla niinkin että on erityyppisiä atoopikkoja, toisten iho vaatii sen jokapäiväisen Ei siihenkään ole yhtä ainoaa totuutta jonka mukaan hoitaa, tärkeintä on oireenmukainen hoito ja se että tarkkaillaan mikä tapa on paras ko. atoopikolle!

Mä asuin köyhässä maalaisperheessä 18 v ja meillä oli ulkosauna ja ulkovessa. Alapesumahdollisuuttta ei ollut, ja saunassa käytiin 2 krt viikossa. Hiukset ja naaman pesin useammin, kylmällä vedellä sisällä vatissa. Mulle on jäänyt se, että en näe edelleenkään mitenkään tarpeellisena päivittäistä suihkussa käymistä vaan käyn joka toinen tai kolmas päivä, mieluiten sit sauan kanssa. En hikoile paljoa enkä haise. Miehen pitää käydä useammin ja ymmärrän sen. Pimpsan pesen päivittäin nykyään kun on koko ajan jotain vuotoa raskaana ollessa, mut silloin kun on "kuiva aika" kuukautiskierrossa, pesen ehkä vain joka toinen päivä. Kun se tuntuu tarpeelliselta.

Musta päivittäinen suihkussa lotraaminen on länsimaista hapatusta ja älytöntä veden tuhlausta. Kukaan ei tuu kipeeks jos käy vaan joka toinen päivä suihkussa, sen sijaan ylipeseytymisestä voi tulla ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhästä kodista:
Mä asuin köyhässä maalaisperheessä 18 v ja meillä oli ulkosauna ja ulkovessa. Alapesumahdollisuuttta ei ollut, ja saunassa käytiin 2 krt viikossa. Hiukset ja naaman pesin useammin, kylmällä vedellä sisällä vatissa. Mulle on jäänyt se, että en näe edelleenkään mitenkään tarpeellisena päivittäistä suihkussa käymistä vaan käyn joka toinen tai kolmas päivä, mieluiten sit sauan kanssa. En hikoile paljoa enkä haise. Miehen pitää käydä useammin ja ymmärrän sen. Pimpsan pesen päivittäin nykyään kun on koko ajan jotain vuotoa raskaana ollessa, mut silloin kun on "kuiva aika" kuukautiskierrossa, pesen ehkä vain joka toinen päivä. Kun se tuntuu tarpeelliselta.

Musta päivittäinen suihkussa lotraaminen on länsimaista hapatusta ja älytöntä veden tuhlausta. Kukaan ei tuu kipeeks jos käy vaan joka toinen päivä suihkussa, sen sijaan ylipeseytymisestä voi tulla ongelmia.

Tää vois olla mun kirjoittama! :)

Yhteistyössä