Tunnustan teille nyt pari esimerkkiä huonosta hygieniastani! :D :P

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tämä ei ole provo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Alkuperäinen kirjoittaja minäkans:
Käyn 2 kertaa viikossa suihkussa (saunassa), alapääni pesen hieman useammin, en joka päivä.
Käytän mitä pyyhettä milloinkin, mikä nyt sattuu käteen osumaan, sekä suihkuun mennessäni että illalla naamapesun jälkeen. Naamani sentään pesen joka ilta.
Niin, ja lakanat vaihdan, jos muistan. Yleensä en muista kuin parin-kolmen kk. välein. Lapsilta vieläkin harvemmin, kun ne nukkuu eri kerroksessa.

Eli teillä saattaa vieraat pyyhkiä kätensä sun pimppipyyhkeeseen?

Se mikä ei tapa, se vahvistaa :)

Ap: jutut kuulostivat hyvin tutuilta. Tosin, isäni kyllä käytti ihan eri merkkistä deodoranttia kuin minä ja äitini. Eli itse olen elänyt aika samoilla linjoilla..

Alkuperäinen kirjoittaja tämä ei ole provo:
1. Pesen alapääni vain joka toinen päivä, joskus saattaa mennä parinkin päivän väli!
2. Lapsuudenperheessä asuessani nuorempana, käytimme äitini kanssa yhteisiä lady shawereita, mulla ei ollut koskaan omaa höylää tms.!
3. Minä, äitini ja isäni käytimme samanlaisia roll on-deodorantteja eikä kellään ollut omaa dödöä vaan laitoin kainalooni samaa deodoranttia, jota äiti ja isä olivat käyttäneet!
4. Meillä ei ollut mitään ns. omia pyyhkeitä, laitoimme ne vain käytön jälkeen kuivumaan ja saatoin ihan hyvin käyttää seuraavana päivänä pyyhettä, jota joku veljistäni, äitini tai isäni oli käyttänyt!

Nämä KAIKKI ovat totta, ei ole provo! Kauhistelkaa rauhassa :D:D:D

Kuulostaa luotaantyöntävältä ja erittäin etovaksit vielä se, että olet jo kotona oppinut tälläiset tavat. Toivottavasti et kasvata omia lapsiasi samalla tavalla! Esimerkiksi sheivaaminen toisen höylällä on erittäin riskialtista, joka tulisi olla vuonna 2010 (jKr) jo kaikkien tiedossa!

Alkuperäinen kirjoittaja HygienistiMiesTku:
Alkuperäinen kirjoittaja tämä ei ole provo:
1. Pesen alapääni vain joka toinen päivä, joskus saattaa mennä parinkin päivän väli!
2. Lapsuudenperheessä asuessani nuorempana, käytimme äitini kanssa yhteisiä lady shawereita, mulla ei ollut koskaan omaa höylää tms.!
3. Minä, äitini ja isäni käytimme samanlaisia roll on-deodorantteja eikä kellään ollut omaa dödöä vaan laitoin kainalooni samaa deodoranttia, jota äiti ja isä olivat käyttäneet!
4. Meillä ei ollut mitään ns. omia pyyhkeitä, laitoimme ne vain käytön jälkeen kuivumaan ja saatoin ihan hyvin käyttää seuraavana päivänä pyyhettä, jota joku veljistäni, äitini tai isäni oli käyttänyt!

Nämä KAIKKI ovat totta, ei ole provo! Kauhistelkaa rauhassa :D:D:D

Kuulostaa luotaantyöntävältä ja erittäin etovaksit vielä se, että olet jo kotona oppinut tälläiset tavat. Toivottavasti et kasvata omia lapsiasi samalla tavalla! Esimerkiksi sheivaaminen toisen höylällä on erittäin riskialtista, joka tulisi olla vuonna 2010 (jKr) jo kaikkien tiedossa!

"Erittäin riskialtista", kuin? korkeintaan voi kai saada jonkun ihotulehduksen...? Mut ei sen vakavampaa?

Mitä noissa nyt oli. Käytimme mekin äidin kanssa samaa dödöä, myös pyyhkeen valkkasin aina vaan mikä ensin käteen osu. Puhtaanahan siihen pyyhkiydytään. Kylpytakit nyt sentään oli omat. Niin ja aika usein säärikarvat ajeltiin mamman kanssa samalla. Kai mullakin sitten huono hygienia.. En ole pahemmin ajatellu.

Juu-u, kyllä kuulostaa todella epähygieniselta monen touhut. En voisi ajatellakaan, että peseytyisin vain kerran viikossa :x Tai vaihtaisin lakanat vain 4 kertaa vuodessa tai harvemmin :x
No, jokainen tavallaan ja minun korvaani nuo tavat kuulostavat todella yököttäviltä.

Alkuperäinen kirjoittaja sanni:
Juu-u, kyllä kuulostaa todella epähygieniselta monen touhut. En voisi ajatellakaan, että peseytyisin vain kerran viikossa :x Tai vaihtaisin lakanat vain 4 kertaa vuodessa tai harvemmin :x
No, jokainen tavallaan ja minun korvaani nuo tavat kuulostavat todella yököttäviltä.

Juu, hyi helevetti mitä sakkia :(

Jos vessapaperi on loppu, pyyhin alapääni pyyhkeeseen, jätän pyyhkeen pöntön viereen ja pyyhin toistekkin :D kun ei ole enää puhdasta kulmaa niin heitän sen koneeseen. Meillä käytetään myös samoja pyyhkeitä. Suihkussa voin käydä joskus vain kerran viikossa. Samoin hampaat unohtuu pestä aika usein

Meillä on sheivattu miehen pää ja mun alapää aina ihan samalla ladyshavellä ja samoilla terillä, eipä ole koskaan mitään tullut, tosin en minä mitään haavoja teekään.
Pyyhkeitä käytetään mitä milloinkin käteen sattuu ja suihkussa käyn muutaman kerran viikossa, tosin näillä helteillä kyllä melkein joka päivä töitten jälkeen, kun töissä hikoilee niin paljon, talvella sitten vähemmän, kun ei hikoile.
Petivaatteet vaihdan kun jaksan ja muistan, noin 2-4 viikon välein.
Hampaat pesen vaan iltaisin ja joskus sekin unohtuu tai jää muuten.

Joku repesi kun toinen sanoi kampaajaa ammattilaiseksi, niin sitähän se on, nimittäin hiustenhoidon ammattilainen ja jokapäiväinen hiustenpesu rasittaa hiuksia.

Mulla on muuten aina ollut mitä parhain iho ja hiukset, en ole niitä liialla pesulla pilannut. Ei tarvi pahemmin edes rasvailla nahkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vedän pohjat:
Jos vessapaperi on loppu, pyyhin alapääni pyyhkeeseen, jätän pyyhkeen pöntön viereen ja pyyhin toistekkin :D kun ei ole enää puhdasta kulmaa niin heitän sen koneeseen. Meillä käytetään myös samoja pyyhkeitä. Suihkussa voin käydä joskus vain kerran viikossa. Samoin hampaat unohtuu pestä aika usein

Ei oo tullu mieleen että sen alapään vois pestä enneku pyyhkii siihen pyyhkeeseen??? :o
Paskasia pyyhekeitä vassassa...mahtaa haista hyvälle? :x

no oman perheen kesken jos pyyhkeet vaihtuu tms. ei mun mielestä ole mikään katastrofi. Vaikka kyllä meillä periaatteessa on aina omat pyyhkeet. Alapään pesen kyllä joka päivä kun käyn suihkussa. Ja atoopikko olen, kyllä tekee jopa hyvää atoopikolle käydä suihkussa joka päivä, kun ei saippuoi ja käyttää viileää vettä.

Uskomatonta miten likasta porukkaa täältä löytyy. Afrikassakin pesevät itteään enemmän kuin täällä, aina ovat puhtaita eikä atooppisia ihoja näy vaikka joka vessareissulla huuhtelevat vedellä paikkansa.
Mut eipä sitä turhaan ulkomaalaiset ihmettele että miten likasta porukkaa täällä on. Lähes joka paikassa pestään vessareissun jälkeen, Suomessa vaan pyyhkästään. :x

Alkuperäinen kirjoittaja Hyi hitto:
Alkuperäinen kirjoittaja DdD:
"Erittäin riskialtista", kuin? korkeintaan voi kai saada jonkun ihotulehduksen...? Mut ei sen vakavampaa?

Jos ei pidä hiv:tä tai hepatiittia vakavana, niin ei kai siinä sitten mitään...

Tässä oli kyse sheiverin tms. lainaamisesta esim. äidiltä, tietääkseni mun äidille ei ole HIV:tä.... :whistle:

Haloo daiju....! Reality check-up...

Alkuperäinen kirjoittaja hyi hitto:
Eikö joidenkin penskat käy kuin kerran viikossa suihkussa, hyi hitto:x

no käykö jonkun muksut sitten joka päivä? :O siis kesällä toki käydään useemmin ja päivittäin pestään vähintäänkin esim. jalat ja kädet kunnolla, mutta talvisaikaan en näe mitään syytä miksi pienen lapsen pitäisi käydä jatkuvasti kylvyssä/suihkussa useammin kuin se max 2 krt viikossa, alapesun takia ei tartte koko kakaraa pestä.. ja tietty esim. atoopikkolapsi on asia erikseen..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

no käykö jonkun muksut sitten joka päivä? :O siis kesällä toki käydään useemmin ja päivittäin pestään vähintäänkin esim. jalat ja kädet kunnolla, mutta talvisaikaan en näe mitään syytä miksi pienen lapsen pitäisi käydä jatkuvasti kylvyssä/suihkussa useammin kuin se max 2 krt viikossa, alapesun takia ei tartte koko kakaraa pestä.. ja tietty esim. atoopikkolapsi on asia erikseen..

Meillä käy kaikki joka päivä suhkussa kesät talvet. Ei siellä suihkussa tarvitse ikuisuutta olla kerrallaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:
Uskomatonta miten likasta porukkaa täältä löytyy. Afrikassakin pesevät itteään enemmän kuin täällä, aina ovat puhtaita eikä atooppisia ihoja näy vaikka joka vessareissulla huuhtelevat vedellä paikkansa.
Mut eipä sitä turhaan ulkomaalaiset ihmettele että miten likasta porukkaa täällä on. Lähes joka paikassa pestään vessareissun jälkeen, Suomessa vaan pyyhkästään. :x

sulle pieni reality check?? en tiedä miten afrikassa itseään pesevät (kun osalla ei ole edes sitä vettä juotavaksi...) mutta johan siellä eletään ihan eri oloissa kuin suomessa. Suomessa jossa suurin osa vuodesta on kylmää ja verhotaan itsensä vaatteilla... afrikassa hikoillaan ja kuljetaan ilman kenkien suojaa ulkona jne.... toki siellä afrikassa likaannutaan ihan eri tavalla.

Ja atooppinen iho oireilee nimenomaan kylmässä ilmastossa, monen atoopikon oireet häviää kokonaan lämpimässä ilmastossa, ehkä siinä syy miksi pohjoismaissa on enempi atoopikkoja...

Alkuperäinen kirjoittaja aletheia:

Meillä käy kaikki joka päivä suhkussa kesät talvet. Ei siellä suihkussa tarvitse ikuisuutta olla kerrallaan...

en mä ottanut mitenkään kantaa siihen kuinka kauan siellä ollaan... mutta miksi pienen lapsen täytyy käydä suihkussa päivittäin? ei pieni lapsi hikoile samalla tavalla kuin aikuinen eikä lapsen hiukset ja iho rasvoitu niinkuin aikuisen. tai no toki osa lapsista hikoilee herkemmin mutta sekin on taas vähän erityislaatuisempi tapaus miksi pitää suihkussa käydä päivittäin....

jokainen varmaan tietää sairastaako se oma perheenjäsen hiviä.... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:

sulle pieni reality check?? en tiedä miten afrikassa itseään pesevät (kun osalla ei ole edes sitä vettä juotavaksi...) mutta johan siellä eletään ihan eri oloissa kuin suomessa. Suomessa jossa suurin osa vuodesta on kylmää ja verhotaan itsensä vaatteilla... afrikassa hikoillaan ja kuljetaan ilman kenkien suojaa ulkona jne.... toki siellä afrikassa likaannutaan ihan eri tavalla.

Ja atooppinen iho oireilee nimenomaan kylmässä ilmastossa, monen atoopikon oireet häviää kokonaan lämpimässä ilmastossa, ehkä siinä syy miksi pohjoismaissa on enempi atoopikkoja...

No kuule , mä puhun ihan kokemuksesta. Mä olen ollut 4kk Afrikassa ja elänyt perheessä joten tiedän mitä se siellä on.
Ja se on ihan sama oletko siellä vai täällä kun käyt paskalla niin paskaa sieltä takapuolesta tulee ja se on täynnä bakteereita. Hyvin ne hautuu meilläkin kylmässä ilmastossa kun sisällä on kuitenkin enemmän lämpöä kun siellä Afrikassa viileempänä kautena. :whistle:
Ja tiesikkö että hiostava ilma aiheuttaa iholle ongelmia siinä missä kylmäkin mutta puhtaus on moelmmissa ensiarvoisen tärkeää.
Mulla on atoopikkolapsi jonka oireet saadaan aina kuriin kylmälläkin kun pestään riittävästi ja hoidetaan sitten asianmukasesti jos alkaa oireita olla. Ei se rasva rasvan päälle auta mitään jos ei likaa pestä välistä pois.

jokainen varmaan tietää sairastaako se oma perheenjäsen hiviä.... :D

Mistäs sen muuten tietää?
Nykyteinin ei tarvii kun kerran erehtyä henkilöstä....

:whistle:

Yhteistyössä