Tunnustan teille nyt pari esimerkkiä huonosta hygieniastani! :D :P

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tämä ei ole provo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tämä ei ole provo

Vieras
1. Pesen alapääni vain joka toinen päivä, joskus saattaa mennä parinkin päivän väli!
2. Lapsuudenperheessä asuessani nuorempana, käytimme äitini kanssa yhteisiä lady shawereita, mulla ei ollut koskaan omaa höylää tms.!
3. Minä, äitini ja isäni käytimme samanlaisia roll on-deodorantteja eikä kellään ollut omaa dödöä vaan laitoin kainalooni samaa deodoranttia, jota äiti ja isä olivat käyttäneet!
4. Meillä ei ollut mitään ns. omia pyyhkeitä, laitoimme ne vain käytön jälkeen kuivumaan ja saatoin ihan hyvin käyttää seuraavana päivänä pyyhettä, jota joku veljistäni, äitini tai isäni oli käyttänyt!

Nämä KAIKKI ovat totta, ei ole provo! Kauhistelkaa rauhassa :D:D:D

Alkuperäinen kirjoittaja tämä ei ole provo:
1. Pesen alapääni vain joka toinen päivä, joskus saattaa mennä parinkin päivän väli!
2. Lapsuudenperheessä asuessani nuorempana, käytimme äitini kanssa yhteisiä lady shawereita, mulla ei ollut koskaan omaa höylää tms.!
3. Minä, äitini ja isäni käytimme samanlaisia roll on-deodorantteja eikä kellään ollut omaa dödöä vaan laitoin kainalooni samaa deodoranttia, jota äiti ja isä olivat käyttäneet!
4. Meillä ei ollut mitään ns. omia pyyhkeitä, laitoimme ne vain käytön jälkeen kuivumaan ja saatoin ihan hyvin käyttää seuraavana päivänä pyyhettä, jota joku veljistäni, äitini tai isäni oli käyttänyt!

1. ja 4. sopii minuunkin ennen. Nykyään 1. joka päivä ja 4. vain hätätilanteessa toisten pyyhkeet.

Meillä oli siis nuoruudessani aina useita samanlaisia roll on-deodorantteja enkä koskaan tiennyt, milloin kukakin oli käyttänyt mitäkin, eli käytin useita kertoja äidin ja isän kanssa samaa dödöä. Joskus saattoi olla vain yksi dödö, eli sitä sitten kaikki olivat käyttäneet :D Minulla taitaa olla melko korkea ällötyskynnys, en ajattele asiaa niin ei ällötä :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieraanapa tunnustan:
Alkuperäinen kirjoittaja tämä ei ole provo:

1. ja 4. sopii minuunkin ennen. Nykyään 1. joka päivä ja 4. vain hätätilanteessa toisten pyyhkeet.

Inhoan alapesua.
En tee alapesua koskaan. Vain, jos menkat on tosi sotkuiset, teen alapesun, tai jos on vatsa löysällä enkä saa pyyhittyä puhtaaksi muuten (ja näitä ei ole joka kuukausi!) mutta saatan myös pyyhkiä märällä paperilla tai kastella pyyhkeenkulman ja pestä etumukseni sillä... (ja se pyyhe menee pyykkiin välittömästi sen jälkeen) mutta mieluummin menen suihkuun ja pesen pyllyni siellä.

Meillä lapset käy suihkussa / kokokylvyssä kerran viikossa.

Me aikuiset emme käy päivittäin suihkussa, vaan joka toinen tai joka kolmas pv.

Käyn 2 kertaa viikossa suihkussa (saunassa), alapääni pesen hieman useammin, en joka päivä.
Käytän mitä pyyhettä milloinkin, mikä nyt sattuu käteen osumaan, sekä suihkuun mennessäni että illalla naamapesun jälkeen. Naamani sentään pesen joka ilta.
Niin, ja lakanat vaihdan, jos muistan. Yleensä en muista kuin parin-kolmen kk. välein. Lapsilta vieläkin harvemmin, kun ne nukkuu eri kerroksessa.

:o Mun mielestä aikuisen ihmisen perushygieniaan kuuluu suihku kerran päivässä :o Oon kyl aika hygieniafriikki itseni suhteen, joten ehkä kaikista ei tunnu näin.. Aika usein käyn kaksi kertaa päivässä, ja tietenkin jos oon ollu treenaamassa. Hiuksia pesen joka toinen päivä kylläkin vain, mutta vaan siksi, että ne pysyis hyvässä kunnossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja minäkans:
Käyn 2 kertaa viikossa suihkussa (saunassa), alapääni pesen hieman useammin, en joka päivä.
Käytän mitä pyyhettä milloinkin, mikä nyt sattuu käteen osumaan, sekä suihkuun mennessäni että illalla naamapesun jälkeen. Naamani sentään pesen joka ilta.
Niin, ja lakanat vaihdan, jos muistan. Yleensä en muista kuin parin-kolmen kk. välein. Lapsilta vieläkin harvemmin, kun ne nukkuu eri kerroksessa.

Eli teillä saattaa vieraat pyyhkiä kätensä sun pimppipyyhkeeseen?

Minäkans:

No tuo lakanakohta jo vähän yököttää.
Kokeiles joskus vaikka tummanpunaista aluslakanaa, siinä näkyy erittäin hyvin kaikki pudonneet ihohilseet, tahrat ja roskat. Jo muutaman päivän päästä niitä on aika paljon.
Meillä lakanat vaihtuvat 1-2 viikon välein, joskus hurahtaa kolme viikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lintsi85:
:o Mun mielestä aikuisen ihmisen perushygieniaan kuuluu suihku kerran päivässä :o Oon kyl aika hygieniafriikki itseni suhteen, joten ehkä kaikista ei tunnu näin.. Aika usein käyn kaksi kertaa päivässä, ja tietenkin jos oon ollu treenaamassa. Hiuksia pesen joka toinen päivä kylläkin vain, mutta vaan siksi, että ne pysyis hyvässä kunnossa :)

Sori vaan mutta ei iho kestä jokapäivä pesua kaikilla, että ihan lääkärin vinkki on että jokatoinen päivä suihkuun jos iho on kuiva saati atooppinen. Kainalot, kasvot ja alakerta erikseen pestään. Ja hiukset pysyy paremmassa kunnossa kun ne tottuu pesuun vain 3 kertaa viikossa. Jos paljon treenaa niin tietysti se on käytävä suihkussa useammin.

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Alkuperäinen kirjoittaja minäkans:

Eli teillä saattaa vieraat pyyhkiä kätensä sun pimppipyyhkeeseen?

Ei, kun aina kun olen pimppani kuivannut, siis pyyhkeeseen, laitan sen samantien pesuun. Niin hygieeninen MINÄ olen! :)

Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Ei tuossa minusta ole mitään kummallista.. :) Alapäätäkään ei tarvi normaalilla bakteerikannalla varustettu ihminen pestä koko ajan. Ainakaan saippuoilla.

Olenpa samaa mieltä.pyyhkeet on omat.Lakanat vaihdan silloin kun huvittaa, suhkussa käyn kerran viikossa,muuten iho alkaa hilseiillä ja kutista,silloin käyn useammin jos teen hikisiä töitä.Hiki ja paska ei haise. :snotty:

Yhteistyössä