Tunnustakaa vaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "1234"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

"1234"

Vieras
Moniko teistä tunnustaa deodorantti ostoksilla kokeilevansa dödön tuoksua myytävänä olevasta pullosta, jos ei testeriä ole? Tuli juuri palautettua kauppaan deodorantti, joka selkeästi oli lähes loppuun kulutettu.Myyjä totesi että tämä on valitettavan yleistä,asiakkaat kun availevat yleensä myyjän huomaamatta useampiakin deodorantteja ilman että ostavat niitä. Harmittaa kun huomasin vasta kotona, ajatelkaa muitakin hyvät kanssashoppailijat!

[QUOTE="1234";23761781]Selvennys vähän yksinkertaisimmille,kyseessä deodorantti spray-muodossa, jolloin ikävää kulumista on havaittavissa useamman käyttökerran jälkeen. :)[/QUOTE]

No en osta mitään spraydödöjä. Äläkä väitä muita yksinkertaisiksi, kun itse laitoit puutteelliset tiedot aloitukseen.

Mä kyllä haistelen kaikki hiuslakasta ja huuhteluaineesta lähtien, ja ostaessa otan aina sen takimmaisen putelin.

Niin mäkin teen. En osta "sikaa säkissä".

Tosin en kyllä suihkauttele hiuslakkoja, kyllähän se tuoksu tulee jo korkin avatessa.

Mutta kyllä kaikki shampoot ja saippuat avaan haistimaistiaiseksi. Ja joskus otan ostokseni takimmaisista..

Tosin ajatteleva kauppias siirtää niitä takimmaisia eteen aina välillä, niin kuin ihan varmasti tekeekin.

Oletteko muuten huomannut että ainakin yhdessä kauppaketjussa hyödynnettiin tätä "asiakas ottaa aina takimmaisen", ja hyllytettiin mm. leivät niin että vanhimmat takana. :) Ja urpot siihen lankesi.Pointtini olikin että älä testaa tuotteita jotka testaillessa kuluu niin että itse et asiakkaana niitä "kulutettuina" ostaisi. Nämä turhaan testatut tuotteet menevät roskiin, ja sitä voisi miettiä onko se turha roskavuori kenenkään kannalta kannattavaa.

Tuttu dödömerkki, suoraan hyllystä kärryyn ja kotona kassia purkaessa tunsin pullon olevan edeltäjäänsä keveämpi. Miksi mä edes selittelen? Koska olen kaksplussalla.. :)

Kyl mä saatan nuuhkasta silleen etten vetele sitä ihooni. Ei kulu silleen. Vain testereistä kokeilen. Enkai mäkään halua ostaa käytettyä eikä muutkaan.
Sparyta en koskaan painele myyntipulloista. Ostaessa otan sieltä takaa ja koitan löytää sen tuntusen ettei oo käytetty.

Viimeksi muokattu:
Mä avaan kaikki tuoksuvat, oli sitten kyseessä dödö, huuhteluaine, suihkugeeli jne.. Mutta en kokeile mitenkään, avaan korkin ja nuuhkaisen. Jos en saa tuoksutuntumaa niin siirryn seuraavaan tuotteeseen..

Mun mielestä niitä on aivan turha haistella. Yleensä pullon kyljessä oleva kuvaus jo kertoo tarpeeksi minkä hajuinen tuote on. Ja jos nyt sattuisinkin kotona huomaamaan, että haju on aivan sietämätön (yleensä kyllä dödöt on hyvin miedosti hajustettuja) niin multa löytyis pari euroa ostaa seuraavalla kauppareissulla uusi dödö.

[QUOTE="sandy";23761924]Mun mielestä niitä on aivan turha haistella. Yleensä pullon kyljessä oleva kuvaus jo kertoo tarpeeksi minkä hajuinen tuote on. Ja jos nyt sattuisinkin kotona huomaamaan, että haju on aivan sietämätön (yleensä kyllä dödöt on hyvin miedosti hajustettuja) niin multa löytyis pari euroa ostaa seuraavalla kauppareissulla uusi dödö.[/QUOTE]

Kyl niissä on eroja eikä mul ainakaan oo varaa ostaa hukkaanheitettäväksi. Haluan ostaa kerralla sen minkä tuoksu miellyttää.

[QUOTE="sandy";23761924]Mun mielestä niitä on aivan turha haistella. Yleensä pullon kyljessä oleva kuvaus jo kertoo tarpeeksi minkä hajuinen tuote on. Ja jos nyt sattuisinkin kotona huomaamaan, että haju on aivan sietämätön (yleensä kyllä dödöt on hyvin miedosti hajustettuja) niin multa löytyis pari euroa ostaa seuraavalla kauppareissulla uusi dödö.[/QUOTE]

Mä haistelen kaikki aineet deodoranteista huuhteluaineisiin ja sampoisiin, ellen osta ennestään tuttua tai hajusteetonta tuotetta. Iso osa tuoksuista tekee todella pahan olon tai pahimmassa tapauksessa migreenin, joten aika monta euroa menisi hukkaan jos aina haistaisi vasta kotona ja toteaisi, että enhän mä tätäkään voi käyttää. Ja sit joutuisi miettimään, minne ne kerran kokeillut tai vain haistelluksi tulleet aineet laittaisi. Mäkin haluan kuitenkin vaihtelua niihin tuotteisiin joita käytän enkä aina halua sitä samaa vanhaa tai tuoksutonta ainetta :)

Avaan korkin ja haistan. Jos ei siitä selviä tuoksu niin koitan jotain muuta tuotetta. Otan aina keskeltä sen tuotteen ja ostan sen jos tuoksu on sopiva. En lääpi ja lähmää niitä pulloja kuitenkaan, enkä suihkuttele mitään.

Varsinkin huuhteluaineita ja dödöjä valitaan varmaan paljon nimenomaan tuoksun perusteella, joten musta on ihan oletettavaa, että ihmiset haistelee niitä.

Yhteistyössä