Tunnin välein yöllä "syövä" 7 kk vauva, kertokaa että loppuu itsestään :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sopsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sopsa

Vieras
Eli meillä n. 7 kk ikäinen poika, joka heräilee koko yön täsmällisesti kerran tunnissa imaisemaan maut äidistä. Oppinut ryömimään ja konttausta opettelee, varmaan vaikuttavat yöuniin. Vieressä nukkuu ja rinnalle (Pantleyn menetelmällä vaihtelevasti mennään) nukahtaa.

Ongelmana en vielä koe, mutta kertokaa, ystävät, että jossain vaiheessa lopettaa yösyönnin itsekseen :)

Eli meillä ei loppunut se yön maitotissuttelu ennenkuin päätin, että kerta yössä riittää.. Päätös tuli kun poika oli 1v 1kk. Aloitti kans sen yöllä tississä kiinni olemisen juuri kun aloitti ryömimään (n.6kk).

Itsekkin tuohon asti odotin, että loppus itsestään, mutta ei ainakaan meillä. Ja ton tissuttelun loputtua poika rupes vaan syömaan ruokaa päivisin paljon paremmin :)

Jos et koe ongelmana, niin anna syödä... Meillä lopetti ittekseen syömisen 11kk iässä (rauhotteli kyllä aiemmin), vaikka noilla paikkeilla oli hankalampaa. Eli kattele, miten menee ja ellei mee hyvin, nii tee sitten jotain, ku alkaa olla ongelma.

Ootko koittanut illalla antaa jotain tuhdimpaa, velliä tai puuroa?

Juu syö kyllä puuroa illalla ja muutakin kiinteää päivällä. Kyllä meillä taitaa olla vain tapa, josta työlästä irrottautua...Jonkin aikaa kokeiltiin niin, että isä nukuttaa (omaan sänkyyn), mutta ei ole sekään vaikuttanut yöheräilyihin. Herää yleensä puoli tuntia nukahtamisen jälkeen ja siitä sitten tunnin välein.

Alkaa vaikuttamaan rauhoittumiskeinolta, ei ainakaan nälkäänsä varmaan syö jos päivisin/iltaisin syö muuten hyvin. Meillä poika lopetti itse puolivuotiaana yösyömiset, tytöllä alkoi siinä vaiheessa vaan tiheentymään, 9kk asti jaksoin sitä, sitten tehtiin stoppi eli unikoulua. Eikana yönä huusi vajaan tunnin isänsä kanssa, toisena taidettiin päästä 10 minuutin huudolla, oikeastaan siitä lähtien on nukkunut yöt aika mukavasti. Imetys alkoi tosin sitten jäämään kokonaan, oli jo vähentynyt päivisin ja kun yöllä ei enää saanut maitoa kuin aikasintaan aamulla 5-6 aikaan niin ei siinä enää montaa imetyskertaa jäänyt. Kun tyttö oli 11 kk olin itse pari yötä poissa ja oli nukkunut sikeästi eikä minun paluunkaan jälkeen enää halunnut tuota aamumaitoa joten sekin jäi sitten. Eli jos itse jaksat niin seuraa alkaako vähenemään, jos et jaksa niin sitten vaan unikoulua peliin jos siltä tuntuu.

Täällä ihan sama peli! Saman ikäinen poika joka kans imeskelee yöllä usein rintaa..
Oon kans miettiny et missävaiheessa lopettaa tai alkais vierottaa, mut kuitenkin niin että päivisin imetys jatkuis. Ajattelin et oon ainoo jonka tän ikäinen vauva herää koko ajan tissille..

[QUOTE="vieras";27679549]Alkaa vaikuttamaan rauhoittumiskeinolta, ei ainakaan nälkäänsä varmaan syö jos päivisin/iltaisin syö muuten hyvin. Meillä poika lopetti itse puolivuotiaana yösyömiset, tytöllä alkoi siinä vaiheessa vaan tiheentymään, 9kk asti jaksoin sitä, sitten tehtiin stoppi eli unikoulua. Eikana yönä huusi vajaan tunnin isänsä kanssa, toisena taidettiin päästä 10 minuutin huudolla, oikeastaan siitä lähtien on nukkunut yöt aika mukavasti. Imetys alkoi tosin sitten jäämään kokonaan, oli jo vähentynyt päivisin ja kun yöllä ei enää saanut maitoa kuin aikasintaan aamulla 5-6 aikaan niin ei siinä enää montaa imetyskertaa jäänyt. Kun tyttö oli 11 kk olin itse pari yötä poissa ja oli nukkunut sikeästi eikä minun paluunkaan jälkeen enää halunnut tuota aamumaitoa joten sekin jäi sitten. Eli jos itse jaksat niin seuraa alkaako vähenemään, jos et jaksa niin sitten vaan unikoulua peliin jos siltä tuntuu.[/QUOTE]

Ehdottomasti on rauhoittumiskeino, myönnetään:)Esikoiselle tehtiin kahdeksan kuukauden iässä samaisesta syystä yötissivieroitus, isä siis valvoi ja lohdutteli kolmisen yötä. Toimii siis, mutta nyt nimen omaan esikoisen unien vuoksi ei oikein raaskisi kuopusta yhtään öisin itkettää.Ja siitähän tämä tapa on muotoutunut, tissi talo hiljaiseksi...Ja tosiaan, vielä jaksaa, mutta kokemuksesta tiedän, että joskus raja tulee vastaan. Sikispä olisikin niin mukava kuulla kokemuksia, joissa tissitakiainen ihan omin päin muuttuu koko yöt nukkuvaksi vauvaksi :)

Hitsi, että tuleekin kirjoitusvirheitä, sitä yrittää olla näppäilytaitoihinsa nähden liian nopea. Tissi talo hiljaiseksi...piti sanomani, että TISSILLÄ. ja SIKISPÄ tarkoittaa tietysti siksipä :) :)

Yhteistyössä