Tunnin juoksu - montako km?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4eliveto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

4eliveto

Jäsen
22.10.2013
331
1
16
Paljonko juoksette tunnissa?

Huvikseni kokeilin tänään kuinka pitkän matkan ehdin juosta tunnissa. Mielestäni juoksin suht. kovaa, mutta puhelimen "reittimittarin" mukaan olin juossut vain 10,9 km...?! Yllätyin, koska aikaisemmin olen juossut naisten kympin tuntiin ja se oli mielestäni ihan hölkkävauhtia.

Alkuperäinen kirjoittaja erräss;29975814:
En ole juossut tuolleen, mutta lenkkini (9,6 km) juoksen 55 min ja tulikohan vauhdiksi 10,4 km/h. Minun normaalilenkkivauhti.

Ok, no mutta sehän on ihan verrattavissa kuitenkin kun teet noin pitkiä lenkkejä. Lyhyissä lenkeissä vauhtia jaksaa tietty pitää enemmänkin, mutta mieteskelin juuri noita vauhteja noin kymmenen kilsan / tunnin juoksuissa..jotenkin luulin että olisin juossut lähemmä 12 kilsaa, mutta eei... :/

Olen itse huomannut, että puhelimien trackerit ei ihan pidä paikkaansa, ainakaan kun lenkkipolku kiertää ja sivuaa ihan läheltä paikkaa josta äsken meni. Huvikseni menin kerran ja kokeilin urheilukentän ratakierroksen (400m) matkaa. Se puhelimen ilmoittama matka heitti 40m.

Itse käyn aamuisin kiertämässä kuntoradan 4,5km lenkin kahdesti ja siihen menee 55-60 minsaa. Juoksen aika hiljaa mielestäni. Kovempi vauhti tappaa minut ja simahdan. Luulen, että jaksaisin omalla vauhdillani koska vaan puolimaratooniin.

Alkuperäinen kirjoittaja hölkytihölk;29975847:
Olen itse huomannut, että puhelimien trackerit ei ihan pidä paikkaansa, ainakaan kun lenkkipolku kiertää ja sivuaa ihan läheltä paikkaa josta äsken meni. Huvikseni menin kerran ja kokeilin urheilukentän ratakierroksen (400m) matkaa. Se puhelimen ilmoittama matka heitti 40m.

Itse käyn aamuisin kiertämässä kuntoradan 4,5km lenkin kahdesti ja siihen menee 55-60 minsaa. Juoksen aika hiljaa mielestäni. Kovempi vauhti tappaa minut ja simahdan. Luulen, että jaksaisin omalla vauhdillani koska vaan puolimaratooniin.

Suosittelen kokeilemaan puolikasta. Voithan juosta oman lenkkisi neljästi ja vähän päälle. Pitkistä lenkeistä tulee ihana olo. Joskin ekalle kerralle suosittelen kyllä hitaampaa vauhtia.