Tunnetteko perheitä, joista lapset otettu huostaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin

Vieras
Miksi otettiin ja missä iässä? Otettiinko kaikki lapset vai vain osa? itse tunnen muutamia ja syystä otettu huostaan. Syinä vanhempien päihdeongelma ja joissain tapauksissa se että nuori vaarantanut itse itsnsä käytöksellään. Oliko huostaanotot mielestäsi aiheellisia?

Mut on otettu huostaan! :wave: Täysin aiheettomasti ja koko prosessi mokattiin muutenkin. Kyseessä oli vain kiireellinen huostaanotto joka oli voimassa 14 päivää.

Tunnen muitakin tapauksia. Niissä huostaanottoon on ollut selkeä ja riittävä syy noin yleisestiottaen.

minä olen itse huostaanotettuna ollut pari vuotta. Minä ainoastaan meidän perheestä. Huumeiden käyttö oli syynä. Omalla kohdalla oli varmaan aiheellista, mut nykyään otetaan liian helposti. Jos haluat kysyä jotain niin kysy poijes

Lapsuuden ystäväni otettiin huostaan joskus 14 v itse ajautui ongelmiin vanhemmat eivät osanneet auttaa mun kaveria .Ei ole elämä helpottanut tälläkään hetkellä ongelmat seuraavat edelleen :(

Tiedän kolme perhettä joista lapset otettu huostaan. yhden perheen lapset on jotain 3-7 vuotiaita. Syytä en tiedä miks otettu, mutta eipä mun tarvikkaan.
Toisen perheen lapset on 4-17 vuotiaita, syynä vanhempien päihteiden käyttö.
Kolmannen perheen lapset on 3-6 vuotiaita, syynä pedofilia ja päihteidenkäyttö.

Jokaisessa noissa perheissä on vähintään kolme lasta.

Teen työtä lastensuojelulaitoksessa ja voin sanoa, ettei nämä asiat ole koskaan mustavalkoisia eikä varsinkaan sellaisia joita kannattaa jossain palstalla ihmetellä ja esittää luuloja tietoina.

Alkuperäinen kirjoittaja jatta:
Teen työtä lastensuojelulaitoksessa ja voin sanoa, ettei nämä asiat ole koskaan mustavalkoisia eikä varsinkaan sellaisia joita kannattaa jossain palstalla ihmetellä ja esittää luuloja tietoina.

Saankos kysyä missä lastensuojelu laitoksessa teet töitä olen ollut useammasa?

Meillä yritetään löytää syytä huostanottoon. Lasten kehitysviive lienee syynä.
Mutta kun on peritynyt, niin syytä ei muualta löydä, mut etsikööt jos se joidenkin oloa helpottaa.

Yhteistyössä