Tunnetko vastuulisia nuoria äitejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuori äiti myös
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuori äiti myös

Vieras
Aina puhutaan yleensä, että nuoret äidit eivät sitoudu lapseen ja omat menot sekä oma etu painavat vaakakupissa lasta enemmän, lapsi usein muilla hoidossa yms. Mutta tunnetteko vastuullisia nuoria äitejä, jotka hoitavat hyvin lapsensa, puuhailevat heidän kanssaan eivätkä kiikuta hoitoon kokoajan ja muutoinkin hoitavat asiansa hyvin?

Joo. Minun pikkusisko 17v. Kerran on ollu illan hoijossa ku sisko kävi elokuvissa. Siinäpä kaikki. Ite on hoitanu, mie joskus nukuttanu vauvan ku toinen ite ollu ihan väsy... Ja on niin onnellinen pienestään, etten ois voinu kuvitellakkaan. Kaikin puolin täydellinen kaksikko tämä äiti ja sen lapsi. :heart:

Ei en tunne. Kaikki nuoret äidit jotka tiedän ja tunnen (oma äitini mukaan lukien, sai mut 15v) on vastuuttomia omaan napaa tuijottelijoita- koska pääsee baariin :/ En siis todellakaan tiedä yhtään vastuullista nuorta vanhempaa.

Minkä ikäinen on nuori äiti? Mä en tunne yhtään nuorta äitiä, (oman mittakaavani mukaan nuorta), tai tunnen, mutta hän ei lastaan jäänyt kasvattamaan, tosin nykyään kymmenen vuotta myöhemmin on pahempi "teini" kun silloin teini aikana, eikä nykään edes kuulu mun tuttavapiiriin. Tosin, ei se ikä sitä katso onko äiti vastuullinen vai ei, tuntuu että joillekkin 30+ on se meneminen tärkeämpää kun oma lapsi.

Kyllä se vaan tuppaa olemaan nii, kun seuraa näiden nuorina lapsensa saaneiden elämää, että omat menot menee lapsen edelle. Omat vaatteet pitää olla viimeisen päälle, kampaajalla ravataan, otetaan kalliita lävistyksiä ja tuhlataan rahat baareiluun. Ei siinä muuten mitään, mutta kun ei ole sitä rahaa paljon ja ne rahat pitäisi käyttää lapseen. Yksikin naureskeli kun vauvansa oli kolmeviikkoinen, että oli maito tullut baarissa läpi liivinsuojista paidalle. Toinen taas hoidattaa lapsensa isovanhemmilla melkein joka viikonloppu ja viikot ovat lapset tarhassa että äiti saa omaa aikaa. Yksi taas vie lapset hoitoon melkein kenelle vaan että pääsee baariin, jopa kaverin isälle on vienyt..mistä tietää millainen tuollainen puolituttu on? Mutta sitten tunnen pari tosi vastuullista äitiä, jotka ovat lastensa kanssa ja jaksavat hoitaa heitä. Toinen sai ekan 16v ja toinen 17v iässä. Pitävät kodin siistinä, lapset hoidetaan kotona ja hyvin. Eikä ole jatkuvaa hinkua juhlimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Minä! :wave:

En ole käynyt neljään vuoteen, kun yhden kerran elokuvissa -siinä oli "viihdettä" kerrakseen.

No mutta tämäkö se on sitä vastuulisuuta, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin.
Se että ei käydä koskaan missään takaa lapsille vastuullisen äidin, jaa. Kyllä mä ainakin käyn joskus niinkuin käy vanhemmatkin äidit tai ylipäätään ihmiset :) Vai onks ne elokuvat ja ravintolat vaan lapsettomille.

Joos ja sitten on näitä, jotka jaksavat olla kotona kun lapset melko pieniä, mutta sitten alkaa kauhea bilettäminen kun pitää saada elää nuoruutta. Menee usein ukkokin vaihtoon silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
Kyllä se vaan tuppaa olemaan nii, kun seuraa näiden nuorina lapsensa saaneiden elämää, että omat menot menee lapsen edelle. Omat vaatteet pitää olla viimeisen päälle, kampaajalla ravataan, otetaan kalliita lävistyksiä ja tuhlataan rahat baareiluun. Ei siinä muuten mitään, mutta kun ei ole sitä rahaa paljon ja ne rahat pitäisi käyttää lapseen. Yksikin naureskeli kun vauvansa oli kolmeviikkoinen, että oli maito tullut baarissa läpi liivinsuojista paidalle. Toinen taas hoidattaa lapsensa isovanhemmilla melkein joka viikonloppu ja viikot ovat lapset tarhassa että äiti saa omaa aikaa. Yksi taas vie lapset hoitoon melkein kenelle vaan että pääsee baariin, jopa kaverin isälle on vienyt..mistä tietää millainen tuollainen puolituttu on? Mutta sitten tunnen pari tosi vastuullista äitiä, jotka ovat lastensa kanssa ja jaksavat hoitaa heitä. Toinen sai ekan 16v ja toinen 17v iässä. Pitävät kodin siistinä, lapset hoidetaan kotona ja hyvin. Eikä ole jatkuvaa hinkua juhlimaan.

Niin ja sitten on niitäkin nuoria äitejä jotka pistää kaikki rahansa lapsiin niin, että säikähtää jo itsekin kun katsoo peilistä. Nyt kyllä kävin kampaajalla juuri (edellisestä kerrasta olikin jo 1,5v). :|

Ööh mä tunnen tälläisiä kolmekymppisiäkin :snotty: :xmas:

Ja esim yhden nelikymppiset, käyttää rahansa ulkoiseen habitukseen ja lapsi, se syö lunta aamulla koulun pihalla kun on niin kova nälkä. :snotty: :snotty: :snotty:

Yksi kaveri sai ekan lapsen 20v ja on nyt 28v viiden lapsen äiti. Lapset iloisia, reippaita ja hyvinhoidettuja. Alkoholia eivät perheessä käytetä eikä tupakkaa, baareissa ei juosta ja rahat menevät lapsiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Minä! :wave:

En ole käynyt neljään vuoteen, kun yhden kerran elokuvissa -siinä oli "viihdettä" kerrakseen.

No mutta tämäkö se on sitä vastuulisuuta, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin.
Se että ei käydä koskaan missään takaa lapsille vastuullisen äidin, jaa. Kyllä mä ainakin käyn joskus niinkuin käy vanhemmatkin äidit tai ylipäätään ihmiset :) Vai onks ne elokuvat ja ravintolat vaan lapsettomille.

Nojuu ei takaa, mutten jaksanut pidemmästi kirjottaa. :)
Tähän aikaan kun alkaa jo silmäkulmaa lupsuttaa... ;) Eikä ajatus oikein kulje.

Kyllä se vaan tuppaa olemaan nii, kun seuraa näiden nuorina lapsensa saaneiden elämää, että omat menot menee lapsen edelle. Omat vaatteet pitää olla viimeisen päälle, kampaajalla ravataan, otetaan kalliita lävistyksiä ja tuhlataan rahat baareiluun. Ei siinä muuten mitään, mutta kun ei ole sitä rahaa paljon ja ne rahat pitäisi käyttää lapseen.

Anteeks vaan mut kyllä kaiken ikäisillä äidillä on oikeus ostaa vaatteita ja laittaa itseään, jos rahaa riittää lapsellekin. Miksi sillä lapselle pitäis sitä rahaa syytää, jos hänellä on uusia vaatteita, vaippoja ja ruokaa, leluja ja tykötarpeet olemassa ennestään. Pitäisikö keksiä joka pennille jotain lapseen liittyvää vai eikö saisi ostaa vaikka uusia farkkuja ja käydä kampaajalla. Onpas outo ajattelutapa. Ja jos rahaa on ylimäärästä, eikö sillä saa nuori äiti käydä vaikka baarissa siinä missä vanhakin.
Ei mulla sitä rahaa paljon ole, saan pienintä hoitorahaa ja vähän lapsilisää. Kyllä silti riittää rahat muuhunkin kuin lapselle!

Mun mielestä ongelmana nuorilla äideillä on nimenomaan se lapsiin sitoutumisen puute. Haluavat kovasti saada vauvan, jota paijata, mutta kun tulee uhmaikä ja vaikeuksia niin silloin on helpompi antaa lapsi muille hoitoon. Myös ongelmat rahankäytössä ovat yleisiä. Ruuaksi saattaa olla makaronia päivästä toiseen kun äiti käyttää ne omiin menoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Yksi kaveri sai ekan lapsen 20v ja on nyt 28v viiden lapsen äiti. Lapset iloisia, reippaita ja hyvinhoidettuja. Alkoholia eivät perheessä käytetä eikä tupakkaa, baareissa ei juosta ja rahat menevät lapsiin.

Tämähän oli ku meiltä.
Mut meillä menee rahat sekä vanhempiin että lapsiin. Ei niihin kaikki silti tartte kuluttaa;) Kyllä sitä vanhemmatki tarttee. Suomennettuna et aina ei mene lapsen tarve vanhempien tarpeiden edelle jos vanhemman housut on pakko ostaa ja lapsi voi odottaa vielä vähän aikaa uusia.

Jotenkin musta tuntuu, että jos olet poikkeuksellisen nuori kun saat lapsen niin sitte sun pitää olla myös jotenkin poikkeuksellisen hyvä ja vastuullinen äiti? Tai siis ihmiset haluaa sitä sulta... Sä et voi olla vaan "normiäiti" että sut hyväksytään. :/

Alkuperäinen kirjoittaja no hohhoijaa:
Kyllä se vaan tuppaa olemaan nii, kun seuraa näiden nuorina lapsensa saaneiden elämää, että omat menot menee lapsen edelle. Omat vaatteet pitää olla viimeisen päälle, kampaajalla ravataan, otetaan kalliita lävistyksiä ja tuhlataan rahat baareiluun. Ei siinä muuten mitään, mutta kun ei ole sitä rahaa paljon ja ne rahat pitäisi käyttää lapseen.

Anteeks vaan mut kyllä kaiken ikäisillä äidillä on oikeus ostaa vaatteita ja laittaa itseään, jos rahaa riittää lapsellekin. Miksi sillä lapselle pitäis sitä rahaa syytää, jos hänellä on uusia vaatteita, vaippoja ja ruokaa, leluja ja tykötarpeet olemassa ennestään. Pitäisikö keksiä joka pennille jotain lapseen liittyvää vai eikö saisi ostaa vaikka uusia farkkuja ja käydä kampaajalla. Onpas outo ajattelutapa. Ja jos rahaa on ylimäärästä, eikö sillä saa nuori äiti käydä vaikka baarissa siinä missä vanhakin.
Ei mulla sitä rahaa paljon ole, saan pienintä hoitorahaa ja vähän lapsilisää. Kyllä silti riittää rahat muuhunkin kuin lapselle!

Eiku äidin pitää kulkea resusissa ryysyissä ja lapselle on ostettava sitä tec- vatetta vaikka ei olis varakaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä ongelmana nuorilla äideillä on nimenomaan se lapsiin sitoutumisen puute. Haluavat kovasti saada vauvan, jota paijata, mutta kun tulee uhmaikä ja vaikeuksia niin silloin on helpompi antaa lapsi muille hoitoon. Myös ongelmat rahankäytössä ovat yleisiä. Ruuaksi saattaa olla makaronia päivästä toiseen kun äiti käyttää ne omiin menoihin.

Tosi törkeitä ennakkoluuloja. Mä en ole tällaisiin törmännytkään.

Yhteistyössä