onko se oieasti noin? siis sellainenkin ihminen joka ei koskan nouse pyörätuolista halvantumisen takia saa vaan toistaiseksi voimassa olevan, Joutuuko oikeasti hakamaan joka vuosiuudeleen? eihän siinä oo mitään järkeä.
Useimmiten se pyörätuoliinkin joutuva joutuu ensin hakemaan määräaikaisen kuntoutustuen, mitä saa yleensä vuoden pätkissä kerran tai kaksi. Ja vasta sitten saa sen vanhuuseläkkeeseen asti jatkuvan työkyvyttömyyseläkkeen. En vielä oo kuullut itse tapauksesta joka olisi saanut tuon työkyvyttömyyseläkkeen suoraan ilman noita kuntoutustukivuosia.
Mä tunnen sellaisiakin jotka ei tuu koskaan olemaan työkykysiä syystä tai toisesta ja ovat jo n. 10v joka vuosi hakeneet uuden lääkärinlausunnon saadakseen jatkoa tuolle kuntoutustuelleen, eli määräaikeiselle työkyvyttömyyseläkkeelle.
Ja vaikka pääsisi työkyvyttömyyseläkkeelle tuosta kuntoutustuen lääkärinlausuntorumbasta, niin kyllä se lääkärinlausuntorumba jatkuu. Joka vuosi uusi lausunto ja hakemus tuosta eläkkeensaajan hoitotuesta jos siihen on oikeus. Esim. korotettua hoitotukea saavat joilla on fysioterapia kelan kustantamana joutuvat joka vuosi hakemaan lääkärinlausunnot ja tekemään samat hakemukset saadakseen jännittää tulisko kenties sitä jatkovuotta. Tai saisko sen 3vk kuntoutusjakson jonnekin tänä vuonna kun lääkäri sen lääkärinlausunnon kuntoutussuunnitelmaankin kirjasi.
Itse siis kuntoutustuella, molemmat vanhemmat työkyvyttömyyseläkkeellä.