tunnetko itsesi vanhaksi

  • Viestiketjun aloittaja vanhako
  • Ensimmäinen viesti
ompsu
En vielä,justiinhan me oltiin 18..
mutta ajatellen kun poika täyttää 20 minä täytän 50 ja se hirvittää \|O
kun poika on ny vasta 4v..
ja onhan sit lapsen kouluaikana kun on teini-äitejä ym ja minä nelikymppisenä-mummona pompin siellä,voi poikaakin hävettää..
 
Lilaloo
Minäkin alan lähestyä 40 rajapyykkiä, tyttö on 1,5v, enkä tunne itseäni ollenkaan vanhaksi. Joskus muut äidit kyllä tuntuu ihan kakaroilta :D . Mitä oman ajan kaipuuseen tulee, sanoisin omasta kokemuksestani, että kun on ikää karttunut vähän enemmän lapsen saadessaan, on menonsa ehtinyt jo mennä ja tulla takaisinkin. Nyt voi sitten rauhassa nauttia lapsesta eikä tarvitse surra elämätöntä elämää (noin kärjistetysti sanottuna).
 
Huugo
Vanha ja viisas kun Väinämöinen. Rupsahtanut ja rilluvuodet jäänyt taakse, välillä haikailee 16v rillukesisä. Kuitenkin elän täyttä elämää ja nautin ukostani ja lapsistani enkä haikaile kovin paljon vielä eläkevuosia ja keinutolia tai omaa aikaa, hissukseen hyvää tulee ja pitkää ikää että näkisi miten nuo mukulat selviävät. Keski-ikä kai iskee silloin kun lapset muuttavat kota ja ihmettelet että mitäs nyt teksisi..
 
En ollenkaan. Nuoreksi tytöksi (näytän myös ikäistäni nuoremmalta ruumiinrakenteen ja kasvojen ansiosta- kuulen niin tutuilta kuin vierailta usein sanan tyttömäinen kuvailemaan itseäni).
Kahden alle kouluikäisen äiti 34 v
 
Darian
ikää 32v..no tuota,,
emmää vanhaks,mutta jotenkin kuluneeks ja saamattomaks. mutta olen vasta 42v kun esikoinen lentää pesästä ja pian kuopuskin,niin sit aion alkaa elämään sitä mistä haaveilen...
 
ludde
Sain esikoisen 30v ja en koe itseäni vielä vanhaksi. Toki lapsi olisi ollut tervetullut jo vuosia aiemmin mut luonto päätti toisin eli meillä 7 vuoden yrityksen jälkeen ivf-poika.
 
midiva
Elekkää, siskokullat, hättäilkö!

Tein juuri vasta helsinginsanomien verkkoliitteen testin, missä mitattiin, montako elinvuotta on vielä jäljellä erilaisten elämäntapamuuttujien huomioimisen jälkeen. Ikäryhmämme keskiarvo on 81 vuotta ja tämmöistä leppoista, lapsihuuruista ja normaalitahdilla työtä tekeävää elämää elävällä se kasvoi kohdallani jopa 92 vuoteen. Siispä itsellänikin on tuota matkaa vielä taivallettavana yli kuusikymmentä vuotta. Jos siis ajattelee lastensa pärjäämistä, ehtii vielä nytkin tehdä lapsensa ja nähdä heidän kuusikymppisensä.
 
kuuden äiti
Mitä vanhaksi minäkö..ehei vaikka ikää on jo kohta 38 =)
Lapsia on kuusi ja yhden voisin vielä vaikka tehdä :p
Lapseni ovat tänä vuonna 18v,17v,14v,2*5v ja 1v.
Lapsien kehityksen seuraaminen ym pitää nuorekkaana, sekä mielenkiintoinen elämä maalla kaikenkarvaisine ystävineen.
Sekä tulevaisuuden suunnittelu!
Vanhaksi tunteminen on varmasti korvien välissä, vaikka tosin mullakin alkaa vähän runko jo lahota vaikka latva heiluukin pilvissä =)
 
Dotti
Mä olen alkanut miettiä tota vanhuus kysymystä viime aikoina tosi paljon. Ikää nyt 36 v ja oma teini on jo 15 v, olen aina ollut se nuorekas äiti. Nyt kun vauvakuume on iskenyt ja mieli tekisi iltatähteä tai kahta niin mites sitten kun mukula on 20 niin mä olen jo melkein 60. Ja miten sitä jaksaa ne yövalvomiset ym. Välillä vaan tuntuu että on niin mukavuuden haluinen ja itsekäs ettei haluaisi esim. viikonloppuaamuista köllöttelyineen ja pitkine aamiaisineen luopua. Ongelmaa kerrassa :/
 
4 lasta
Olen 35v.en koe itseäni vanhaksi,lapset 15v,13v,6.5v,2.5kk,välillä väsyttää,uskon että väsyttää oli ikä mikä hyvänsä.Sillon kun väsyttää lepäilen ja jaksan taas paremmin.Eihän olo tietysti ole kun 20v.mut kyl tää menee kun ei ajattele ikää.
 
stjm
Joskus,ekan lapsen sain kun olin just täyttäny 20 ja nyt kun neljäs on 6kk ja ite 33-v.Varsinkin kun näkee parikymppisiä äitejä tuntee ittensä vanhaks ja sit huomaan väsyväni nopeammin valvomiseen kuin parikymppisenä,empä muuten.
 
Olen 4 lapsen äiti ja esikoiseni sain 22v. ja kuopuksen 31v ja en koe itseäni vanhaksi vaan mielestäni tämä on parasta aikaa ja aikuisuutta.
Mehän ollaan juuri niin vanhoja kuin haluamme olla mielessämme. 10 vuotiaan tyttäreni kanssa välillä kuunnellaan samaa musiikkia ja välillä hän pitää minua ihan kalkkiksena mutta niin se kai kuuluukin. Murehditaan sitä vanhuutta vasta harmaa hapsena keinutuolissa ja eletään täyttä aikuisuuta. Itse 33 vuotiaana on minulla kaikki vielä edessä :heart:
 
Sopivan ikäinen
En missään nimessä tunne itseäni vanhaksi. Mielestäni juuri sopivan ikänen äidiksi ja ihan mihin vaan. Olen 33 v. ja lapsi 1v3kk, mielestäni juuri oikea ikä minulle saada lapsi ja kovasti odotan tulisiko hänelle pikkusiskoa tai veljeä, kun olen ensin ollut jonkunaikaa töissä välillä. Muutama vuosi sitten tuntui olo joskus "vanhalta", kun ystävät ja tutut saivat lapsia, mutta oikein hyvin ehdin minäkin. Suurin osahan naisista saa ens. lapsensa 30 tietämissä, eikä se ole suinkaan liian myöhään. Vaikka näitäkin kommentteja on kyllä joskus kuultu. Ei se teiniäitiyskään varmaan aina niin herkkua ole !!
 

Yhteistyössä