Tunnen että hylkään perheeni..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Sairastuin masennukseen kolme vuotta sitten. Perheessä 2 erityislasta ja 2 "normaalia."
Mies rekkahommissa, viikon poissa ja viikon kotona.
Olen puhunut pahasta olostani ja väsymyksestä avoimesti ammattilaisille ja ystäville.
Nyt olen siinä pisteessä etten vaan jaksa. En jaksa olla äiti, vaimo tai edes päivitisiä kotiaskareita.
Olen kuin yh viikot ja 5 lapsen äiti toisen viikon. Se vaan että olen paljon yksin vastuussa kuitenkin. Olen vakavasti harkinnut eroa.
Kuinka saisin omaa aikaa viikon kun mies joutuisi olemaan lastensa kanssa vapaillaankin. Saisin viikon hengähtää.
Tunnen vain että hylkään lapseni kun ajattelenkin yksinoloa.
Jos lapset jäisivät asumaan isänsä luokse ja minä muuttaisin isosta talosta pois johonkin pikku kaksioon.
Menisin aina miehen työviikolla asumaan lasten kanssa.

Olenko itsekäs, huono äiti?

No, et sä varmasti huono äiti ole. Itsekkyyskin kuuluu ihmisyyteen.
Sitä mä vain ihmettelen miten kuvittelet miehen haluavan tai edes kykenevän vuoroviikoin tapahtuvaan hoitoon jos riviesi välistä annat ymmärtää ettei nytkään osallistu. Eroamalla ne lapset saattavatkin jäädä sulle ja tapaamiset isän puolelta ollakin sillointällöin kun jaksaa. Jaksatko itse siinäkin tilanteessa? Ei ole mikään automaatio, että sinä vain muutat pois ja käyt tapaamassa lapsia suunnitelmasi mukaan

Olisiko teille parempi etsiä yhdessä niitä avaimia jaksamiseen? Minkä ikäisiä lapset ovat? Muokkaa arki itsellesi mieluisaksi aikatauluilta, rutiinit on kultaa. Lisäksi ota selvää mahdollisuudesta esim tukiperheeseen, jotta saisit aikaa vain itsellesi. Ota aikaa omiin juttuihisi myös silloin kun mies kotona. Jos sulla ei ole omia Menoja, ala etsimään niitä :)

Ei et ole huono äiti. Olet sinäkin vain ihan tavallinen äiti joka on ajautunut tai ajettu niin loppu ettei voimat riitä enää mihinkään muuhun kuin lähtemiseen.

Yhteistyössä