"Tunne", että on raskaana?

Kysymys plussanneille:
Monet kertovat, että he "tiesivät" tai "tunsivat" olevansa raskaana, ennen kuin tekivät testin. Onko näin? Itse en tunne, että olisin raskaana, joten en siis varmaankaan ole (en ole testannut, koska nyt dpo 8 vasta menossa).
 
Heipsan Syystuuli!
Minä kuulun siihen ryhmään, joka ei tunne tai tiedä olevansa raskaana ennen kuin testi näyttää positiivista.
Vain kerran olin aivan varma raskaudesta ja lopputuloksena oli silloin kemiallinen.
Kävin tänään alku-ultrassa. Sikiön viikot oli 7+0.
Edelleen oireeni ja tuntemukseni olivat niin pieniä, että ennen ultraa olin täysin epävarma, että onkohan raskauteni edes totta.

Iso iso halaus sinulle Syystuuli! Uskon, että sullakin vielä tärppää!
 
Kakkosen kohdalla tiesin olevani raskaana ennen testin tekoa, kun oli kuumeinen olo useamman päivän putkeen, mutta koskaan kuume ei kuitenkaan iskenyt päälle. Palelin siis kolmisen iltaa peittojen alla, kunnes tajusin että hitto, mähän olen raskaana ja testin tein silloin sunnilleen samoihin aikoihin, kun menkkojen piti alkaa.

Tästä kolmosesta aloin aavistella, kun oli useamman päivän tullut outoa kuvotuksen tunnetta. Epäilin vaan kuvittelevani raskausoireet, koska ne alkoivat n.viikko viimeisitä "kuukautisista". Testin tein siis 2vko viimesistä kuukautisista ja tulos oli selkeä positiivinen (testi viiva jopa tummempi, kuin kontrolliviiva). Neuvolassa totesivat että nuo "kuukautiset" ovat pakosti olleet vale kuukautiset ja hedelmöittyminen tapahtunut edellisestä kierrosta. Plussatestin siis tein rv 6+2

Esikosta en todellakaan tiennyt mitään ja plussa tuli muutenkin aika puskista. Testi siis näytti positiivista vasta kp53. Ensimmäisessä ultrassa sitten selvisikin, että ovulaatio oli tapahtunut n.3vko myöhässä (vähän oli kierto sekaisin vielä silloin)
 
Viimeksi muokattu:
Minä tiesin, samoin MIES!!, tästä kakkosesta että nyt olen raskaana jo ennen kuin testejä oltiin ostettu tai suunniteltu. Olin palellut useita päiviä todella paljon (samoin esikoisen kanssa), rinnat alkoivat olemaan tosi turvonneet ja kun eka kertaa avasin tästä asiasta suuni, niin taisimme todeta yhteen ääneen että oliskohan sitä raskaana. Jälkikäteen tajusin myös että oli ollut etomista, mutten ollut kiinnittänyt siihen huomiota kun en ole kovin aamunälkäinen muulloinkaan..
 
Molemmat plussat on tullu testiin täytenä yllätyksenä! No ekasta alkoi tulla pahoinvointi ennen testin tekoa, mutta en edes ajatellu että johtuis raskaudesta vaan luulin mahataudiksi. Eli en tosiaankaan tiennyt olevani raskaana, ennenkuin tein testit :)
 
Mulla ei ollu mitään aiempaa kokemusta, johon olisin voinut verrata tuntemusta raskaana olosta... Mutta ennen plussatestiä mulla oli ollut jo parin viikon ajan oudon RAUHALLINEN olo. Normitilassa olen aika hermoheikko ja ahdistun melko pienistäkin vastoinkäymisistä. Siitä tulikin mieleen, että olisiko nyt tärpännyt.. ja niinkuin olikin :heart:

Anukkio ja Paavo 26+1
 
Kukaan ei voi varmaksi sitä tietää ennen testiä, ei kukaan. Toki voi olla vaikka mitä tuntemuksia mutta sitä ei voi varmaksi tietää, usko pois! :) Minulle on tehty 12 alkionsiirtoa ja koskaan en ole tiennyt, oireita toki ollut vaikka muille jakaa. Mutta viimeisestä tärppäsi! Tsemppiä sinulle, KAIKKI on mahdollista <3
 
Hei hei Syystuuli74!
Voihan niitä olla ketkä sen etukäteen tietää (niinkuin jo olet lueskellutkin). Minäkään en kuulu niihin. Menin gynegologilleni ihan tavalliseen vuositarkastukseen ja ulos tulin viidennellä viikolla raskaana... Raskaustetsi piti vielä tehdä kotona, ihan vaan kun ei kumpikaan uskottu mitä lääkäri oli sanonut :LOL:
Kuin nakutettu seuraavana päivänä sitten alkoi se raskauspahoinvointi... Nyt on jo kroppa muuttunut niinpaljon, että "tiedän" olevani raskaana.

cynde & mukula 16+2
 

Yhteistyössä