Tunisia, Turkki, Kypros vai Rodos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vieläkö tulisi mielipiteitä ja vinkkejä. Kaikki otetaan vastaan. Tosin meidän äiti on maailmanmatkaaja ja puhuu vaan australiasta miten ihana paikka se on :laugh: Minä kun en nyt pysty lähtemään australiaan kun viikko on maksimiaika!

Menkää Portugaliin. Olen 3 kertaa käynyt, aian väliä noin 5 vuotta ja joka kerta tykännyt.
Mutta jos äiti kreikkafani niin noista alunperin ehdottamista sitten se Rodos tai Kypros.

Joku tuolla väitti että Tunisiassa ei ole mitään mut on siellä mm. maailman neljänneksi suurin amfiteatteri perintönä vanhansta kartaghosta, Tunisiahan on sis Rooman aikaan ollut osa Karthagoa eli nähtävää riittää ja siellä on kuvattu mm. tähtiensota elokuvaa , on hienoja museoita ja todella erilaista kultuuria kuin Suomessa, myös Soussen vanhakaupunki on sinänsä jo nähtävyys. Rhodoksesta voi sen verran mainita että Rhodoksen kaupunki on aikamoinen meno mesta ja homojen mekka mut musta ihan ok paikka mut ei sovellu lapsipeheelle ,Faliraki siihen parempi, Rhodoksen vanha kaupunki myös kaunis ja sit kannatta vuokrata skootteri ja ajella vaikka koko saari läpi ja käydä mm. perhosten laaksossa. Turkkiin en mene mut Kypros ois euroopan kohteista meillä seuraavana listalla.

Tunisiassa minä tunsin oloni (luultavasti perusteettomasti ) epäturvalliseksi, olen siellä tosin ollut vain kerran 2 viikkoa. Turkissa olen ollut kuukausia, turistikohteissa kiivas kaupustelu ärsyttää, mutta mitään muuta kielteistä en ole maassa kokenut. Ruoka erinomaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
kiitos sinulle! Tätä juuri pelkäsin turkista ja koska ollaan naiset kahdestaan lähdössä niin unohdan Turkin kokonaan!

No, mua taas ei ole Turkissa koskaan ahdisteltu, vaikka asuin siellä useamman vuoden, ja on kierretty sekä rantalomakohteet että miljoonakaupungit, itä ja länsi. Uskallan vielä väittää, että olin tuolloin sangen vetävän näköinen (hoikka, pitkähiuksinen, nuori blondi) :xmas: ja kaiken kukkuraksi liikuin hyvin paljon yksikseni.

Että kokemuksia on varmaan yhtä paljon kuin kävijöitäkin :whistle:

Tunisia...no, ihan jees. Kyllä mä sinne uudelleen menisin.

Kyproksesta ei oo kokemusta, Rhodos ei viehätä millään lailla (sinne tuli useampi päivän parin reissu Turkin vuosina tehtyä ) eli sinne en menisi. Jonnekin muualle Kreikkaan kyllä.

Jos haluatte rantaa, historiaa, kulttuuria, hyvää ruokaa ja huokeaa hintatasoa niin menkää Turkkiin, mutta unohtakaa joku Alanya tms ja ottakaa pienempi, rauhallisempi lomakohde.

Kypros noista vaihtoehdoista ainut missä ollaan lasten kanssa oltu ja hyvät muistot sieltä jäi. Rodosta voisin kokeilla kans, koska Kreikasta tykätään muutenkin. Tunisia ja Turkki taas kuuluu niihin maihin, joihin mua ei sais vaikka maksettais!
Espanjaa ollaan koluttu lasten kanssa ja siellä monta hyvää paikkaa. Niin ja meillä siis lapset 4v ja 2v.

lisää kiitos. Portugali taitaa olla nyt sitten vahvin =) Tosin äiti ei kauheasti innostunut kun puhelimessa kerroin. Tunisia kiinnostaa kyllä myös....äääh on kauhean vaikeaa :/ Toisalta ihan sama kunhan on lämmintä eikä ole mikään ylikansoitettu turistirysä!

Mitä paikkaa Kyprokselta olette ajatelleet, entä Turkista? Maa on laaja käsite. Olen ollut myös Rhodoksella. Noihin kaikkiin voisin ajatella lähteä lasten kanssa, Kreikassakin on monenlaisia kohteita. Kyproksella nähtävyyksiä haluavalle suosittelisin ehdottomasti Pafosta, Turkissa hyvä kohde voisi olla Side. Analyaan en omien vilkkaiden poikieni kanssa lähtisi, se on liian iso kaupunki. Kyproksella olen lasten kanssa ollut Ayia Napassa aikaisin keväällä huhti-toukokuun vaihteessa, ja se oli tosi hyvä aika olla siellä, ei bailaavia nuoria vielä. Minusta oli vielä yllättävä lausunto, että Kreikassa olisi siistimpää kuin Kyproksella, oma kokemukseni on päin vastainen.

Onko ton Kreikan oltava Rhodos, siellähän on paljon hienoja paikkoja, lapsiperheille ehkä parhaimman Kreeta Rethymnon ja Hania ympäristöineen sekä Santorinin rantakylä. Molemmissa riittää nähtävää vaikka kuinka!

Niin ja Kreikan kohteista vielä, en muista minkä ikäisiä lapsia sinulla oli, mutta kivoja paikkoja joissa myös nähtävää on esim. Naxos (itse saarella vähemmän raunioita), mutta kaupunki on viehättävä ja sitä jaksaa koluta, lisäksi yhteysaluksia kulkee usein ja parin tunnin matkan päässä useita saaria joihin voi tutustua (Mykonos, Delos, Paros, Ios, Santorini). Itse haluaisin päästä kovasti päästä Samokselle.

Kefalonia, Zakinthos ja joku kolmas siinä samassa suorassa, kauniita saaria, mutta nähtävää ehkä vähän. Ja sitten Mytilini / Lesbos, nähtyvyydet ovat sitten hyvin erilaisia, mutta jotain näkemistä riittää.

Italiassa hyvä voisi olla Sisilia.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Onko ton Kreikan oltava Rhodos, siellähän on paljon hienoja paikkoja, lapsiperheille ehkä parhaimman Kreeta Rethymnon ja Hania ympäristöineen sekä Santorinin rantakylä. Molemmissa riittää nähtävää vaikka kuinka!

Kreetalla oltu 8 kertaa ja äiti vielä muutaman kerran enemmän. Ehkä yksi ihanimmista lomakohteista ja äiti olisi heti lähdössä sinne, mutta eiköhän olla jo nähty se paikka =) Samarianlaaksoon lähden sitten joskus taas vaeltamaan miehen kanssa kahdestaan, mutta nyt lähdetään toisenlaiselle lomalle äitini kanssa =)

Kreetalla oltu 8 kertaa ja äiti vielä muutaman kerran enemmän. Ehkä yksi ihanimmista lomakohteista ja äiti olisi heti lähdössä sinne, mutta eiköhän olla jo nähty se paikka =) Samarienlaaksoon lähden sitten joskus taas vaeltamaan miehen kanssa kahdestaan, mutta nyt lähdetään toisenlaiselle lomalle äitini kanssa =)

Mäkin olen käynyt Kreetalla aika monesti, ja ajanut koko saaren ympäri, kolunnut aikas monta paikkaa siellä ja esim. Gortysin raunioilla aika harva on kävellyt, mutta laitoinpa listaa noista muistakin kohteista. Ootteko Santorinilla käyneet?

Kreetalla oltu 8 kertaa ja äiti vielä muutaman kerran enemmän. Ehkä yksi ihanimmista lomakohteista ja äiti olisi heti lähdössä sinne, mutta eiköhän olla jo nähty se paikka =) Samarienlaaksoon lähden sitten joskus taas vaeltamaan miehen kanssa kahdestaan, mutta nyt lähdetään toisenlaiselle lomalle äitini kanssa =)

Mäkin olen käynyt Kreetalla aika monesti, ja ajanut koko saaren ympäri, kolunnut aikas monta paikkaa siellä ja esim. Gortysin raunioilla aika harva on kävellyt, mutta laitoinpa listaa noista muistakin kohteista. Ootteko Santorinilla käyneet?

Joo ollaan. Ihana paikka sekin.

Kypros! Kaksi kertaa olemme olleet, ja molemmilla kerroilla "huonon maineen" omaavassa Agia Napassa..Aivan ihana paikka ollut, meillä vielä lapsetkin olleet mukana.. Riippuu varmasti kovasti hotellista+sen sijainnista, kuinka rankka yöelämä on, mutta meille ollut juuri sopivasti rauhaisa paikka, josta löytyy yöelämää sitä kaivatessa. Toinen vaihtis ois sitten noista mainitsemistasi Rodos..Turkki ja Tunisia itseäni jotenkin pelottaa.. Entäs se Bulgaria?(en lukenut pinoa, joten sori, jos olikin kommentoitu jo aiemmin..).

Yhteistyössä