Tumma vai vaalea puu sisustuksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselee

Vieras
Kummasta tykkäät itse enemmän?

Ennen olen tykännyt kovasti tummasta puusta, nyt on jotenkin kaikki valkeat huonekalut alkaneet ihastuttamaan, tulis kalliiksi tämä muutos nyt..

Voiko tavalliset tummat huonekalut maalata valkoisiksi niin että niistä varmasti tulee hyviä? Onko kukaan maalannut?

Riippuu mitä matskua ne sun huonekalut on. Siis että vaan puun värisiä vai puuta :) Puun voi tietysti aina maalata mutta lastulevyistä ei taida tulla hyvännäköstä.

Maalikaupassa osaavat antaa oikeet tuotteet, mutta varmaan sitä puun syytä ei saa enää näkyviin kun tummasta vaihtaa vaaleaan.

Mulla oli kans jossain vaiheessa että halusin asuntooni tummaa puuta.
Nyt kuitenkin ostimme talon ja remppasimme eikä asuntoon tullut mitään tummapuista..Lapsen syöttötuolinkin maalasin valkoiseksi.

Itse pidän siis vaaleasta puusta enemmän, esim. saarnista.

Alkuperäinen kirjoittaja Juuh:
Mulla oli kans jossain vaiheessa että halusin asuntooni tummaa puuta.
Nyt kuitenkin ostimme talon ja remppasimme eikä asuntoon tullut mitään tummapuista..Lapsen syöttötuolinkin maalasin valkoiseksi.

Itse pidän siis vaaleasta puusta enemmän, esim. saarnista.

Itse olen siis monta vuotta pitänyt tummasta puusta ja ylipäätään tummasta sisustuksesta mutta nyt se jotenkin tök tök tökkii ja pahasti. Haluttais kaikki nyt ja heti valkoiseksi!!! Aargh, ei ainakaan ole varaa ostaa kaikkea uutta mutta tuo maalaushomma mietityttäis kovasti..

Mä olen tumman puun ystävä. Halusin lattiaan tummaa, mutta sitten kun rempattiin poikienkin huone niin lattiaan tuli vaalea, ruokokuvioinen laminaatti enkä kyllä ole yhtään harmistunut. Ei näy pölypallot niin hyvin :)

Ja nyt ihan valkoinen on alkanut miellyttää enemmän ja enemmän. uutta vitriiniäkin kun ruokailutilaan kattelen niin tumma puu on muuttunut valkoiseksi. Mutta ne mistä mä haaveilen on niin kalliita ettei nyt ole varaa...

Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20 harmaana:
Mä olen tumman puun ystävä. Halusin lattiaan tummaa, mutta sitten kun rempattiin poikienkin huone niin lattiaan tuli vaalea, ruokokuvioinen laminaatti enkä kyllä ole yhtään harmistunut. Ei näy pölypallot niin hyvin :)

Ja nyt ihan valkoinen on alkanut miellyttää enemmän ja enemmän. uutta vitriiniäkin kun ruokailutilaan kattelen niin tumma puu on muuttunut valkoiseksi. Mutta ne mistä mä haaveilen on niin kalliita ettei nyt ole varaa...

Juu, olispa vara ostaa kaikki valkoista niin helppoa olis.. Sit jos ostaa vaan jotain valkoista, on hölmöä kun huonekalut on ihan eri maasta keskenään. Kesällä olis hyvä tuota maalaushommaa tehdä mut se mietityttää että onnistuisko se miten ja kaduttaisko se jälkeenpäin sit? Kauniita ja hyväkuntoisia nuo huonekalut meillä on mutta en tiedä.. voittaisipa lotossa!

Tumma puu, valkoiset tekstiilit. Meillä lattiat, pöydät ja hyllyt, tasot yms. ovat tummaa puuta ja seinät, sohvat, matot ja verhot valkoista/vaaleaa. Ihanan raikas tunnelma!

Alkuperäinen kirjoittaja Puu:
Tumma puu, valkoiset tekstiilit. Meillä lattiat, pöydät ja hyllyt, tasot yms. ovat tummaa puuta ja seinät, sohvat, matot ja verhot valkoista/vaaleaa. Ihanan raikas tunnelma!

Näin meilläkin, mutta miksi kyllästyttää. Kevät ja sisustusvimma syynä? :D Tekis vaan niin mieli muutosta..

Mä tykkään molemmista. Huonekaluiksi valitsisin silti ehkä tumman, jos ois jompikumpi vaan pakko valita.

Meillä on aika paljo tuota paljon parjattua kirsikkaa. (Vaaleasta kirsikasta en tykkää kyllä.) Ja sit tässä yhessä huoneessa on sekaisin kirsikkaa (paria kolmea sävyä ), tummaa (lähes musta) sekä pyökin väristä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tumma puu :heart: kontrastina vaaleaa, oih!

No, jospa tästä kyllästymisestä pääsis jotenkin eroon. Meillä siis juuri tummaa puuta ja tekstiilit vaaleaa mutta kyllästyttää. Pitää nyt vaan koittaa unohtaa ne vaaleat huonekalut, ehkä niihinkin kyllästyis taas pian..

Kokeile nyt alkuun vaihtaa niitä tekstiilejä eri värisiksi, verhoja, tyynyjä, matto? Tulee halvemmaksi kuin koko kaluston vaihto. Itellä kanssa joku sisustusbuumi menossa ja juuri kävin uudet verhot tilaamassa olkkariin ja keittiön verhot vielä mietinnässä minkälaiset haluaisin :D