Tulottomana 8.11-28.11, mitä kannattais tehdä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lalli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lalli"

Vieras
elikkäs nyt käy silleen etten tuolle ajalle, 8.11-28.11 saa mitään rahaa, kotihoidontuki päättyy 6.11 ja äitiyspäivärahakausi alkaa 29.11.

Elikkäs työkkäriinkö sitä ilmoittaudutaan? tosin en saa sieltäkään mitään, kun olen alle 25 ja opiskelut kesken, eli ammatiton olen.

Joten ilmoittaudunko työkkäriin ja lätäsisin samalla istumisella sairaslomatodistuksen pöytääm? viikkoja 31 ja risat, joten ei kukaan mua 20 päiväksi töihin ota

Alotat äitiysrahakauden aiemmin :) siis senhän voi aloittaa 50-30 pv ennen laskettua aikaa (jos en nyt aivan väärin muista ) . Lyhentää toisesta päästä, mut mitä sitte. Ja vaikka ilmottaudut työkkäriin niin sulle tulee karenssia niin että et ehdi mitään tukia saamaan tolta ajalta.

saako karenssia jos on saikkua? itse kun en enää muista, miten meni kun olin kuopuksesta iskiaksen takia sairaslomalla, nyt saisin siis samasta syystä saikkua ja kuitenkin muuten olisin miltei 2kk ilman rahaa, joten se parinki viikon pätkä auttaisi paljon

[QUOTE="lalli";22358968]saako karenssia jos on saikkua? itse kun en enää muista, miten meni kun olin kuopuksesta iskiaksen takia sairaslomalla, nyt saisin siis samasta syystä saikkua ja kuitenkin muuten olisin miltei 2kk ilman rahaa, joten se parinki viikon pätkä auttaisi paljon[/QUOTE]

Usko pois ei sulle työkkäristä mitään tolle ajalle tule. Meinaatko oikeesti että sieltä maksetaan sairaspäivärahaa? Mistä sinä niinku jäisit saikulle? Ja sairaslomassaki on omavastuu aika. Mee sosiaalitoimistoon jos on noin tiukkaa.

[QUOTE="vieras";22358935]Alotat äitiysrahakauden aiemmin :) siis senhän voi aloittaa 50-30 pv ennen laskettua aikaa (jos en nyt aivan väärin muista ) . Lyhentää toisesta päästä, mut mitä sitte. Ja vaikka ilmottaudut työkkäriin niin sulle tulee karenssia niin että et ehdi mitään tukia saamaan tolta ajalta.[/QUOTE]

Tämä vaihtoehto on jo varmastikin myöhäistä. Hakemukset pitää olla kelassa viim 2kk ennen la:ta.

[QUOTE="lalli";22358985]ja äitiyspäivärahahakemus on jo tehty, joten en sitä enää ala/kerkee muuttaan[/QUOTE]

Siis oikeesti nytkö sulle yhtäkkiä valkeni että oot ilman tuloja :headwall: vastinainen einstain oot kyllä :xmas:

[QUOTE="pipo";22359000]Tämä vaihtoehto on jo varmastikin myöhäistä. Hakemukset pitää olla kelassa viim 2kk ennen la:ta.[/QUOTE]

Joo niin varmaanki on. Aika loistava suunnittelu ap:lla :laugh:

no enhän miä muistanu koko asiaa, ollu muutakin mielessä, olen siis marraskuun ja joulukuun ilman tuloja, seuraava tulee tammikuussa ennen laskettua aikaa...voi jehna

eikä minusta ole töihin menemään vaikka joku hullu minut palkkaiskin, mitään kummasempaa ei tartte tehdä kun lonkka sanoo itsensä irti ja en liikkumaan pääse...

Siis miksei sulla tule kotihoidontukea loppuun saakka?

Mikset nosta opintotukea, jos olet opiskelija, ja suoritat yhden kurssin.

Työkkäri ei sua työttömäksi työnhakijaksi huoli, koska olet päätöiminen opiskelija.

Ja mitä se saikkutodistus auttaa? Et sinä mitään sairaspäivärahaa tuolta ajaltaa saa.

Yhteistyössä