Tulot

Toisen ketjun innoittamana kysyn, jotta missä määrin kohtaamienne ihmisten ihmiskuvaan/persoonaan/miellyttävyyteen/houkuttavuuteen (siis muutenkin kuin seksuaalisessa mielessä, sitäkin toki unohtamatta) vaikuttaa hänen euromittaiset tulonsa?

:)
 
Ei vaikuta minkään vertaa, kun yleensä en kenenkään tuloja tiedä - ja jälkikäteen kuultuna ei sellainen asia enää vaikuta siihen kuvaan, joka ihmisestä jo on. Mutta myönnän lievästi häpeillen, että jos heti alkuunsa kuulen, että joku tienaa oikeinkin paljon, niin suhtaudun häneen aluksi herkästi epäilevästi ja varmaankin jopa varautuneesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Minä sanoisin ihan raa´asti, että se vaikuttaa siellä alaäärirajoilla.
Jos henkilö on sosiaalitoimiston tukien ja muutenkin täysin yhteiskunnan varassa elävä, ei hän välttämättä herätä kiinnostusta.
"Pummius" tuskin houkuttelee ketään.

Mutta sanoisin silti, että eipä sillä kauheasti loppupeleissä ole merkitystä.
 
En mäkään hirveemmin oo tuloja ikin udellu ja myöheemmi ne yleensä saa vasta tietäää... Mul on sama, että tuun jotenki varautuneeks jos kuulen jonku olevan rikas ja ei oo ennen nähny. Joskus rikkaat voi olla ylimielisiä, mutta ei aina. Tai ne ei ymmärrä, että kaikilla ei oo varaa kaikkeen, mitä ne pitää itsestään selvyytenä....
 
"vieras"
Tulot tai omaisuus ei ole yleensä keskustelun aihe, jolloin se ei vaikuta.

En tykkää sellaisesta "venäläisestä" (tai amerikkalaisesta?) tavasta kysellä suoraan tuloja ja omaisuutta, joten sellaisiin ihmisiin otan usein etäisyyttä.

Toisaalta en ymmärrä myöskään jatkuvaa rahattomuuden valittamista, jos terveellä ja nuorella ihmisellä ei ole mitään aikeita muuttaa omaa elämäänsä (koulutus, muutto, työ).
 
"Eee"
Tulot ei vaikuta, mutta se, miten toimeentulonsa hankkii. Musta on suuri ero, saako joku vaikka 1200 ekua tukina yhteiskunnalta vai 1200 ekua palkkaa tekemällä työtä kutsumusammatissaan, joka nyt sattuu olemaan helkkarin huonosti palkatulla alalla.
 
"vieras"
Eivät vaikuta, ihmisen käytös vaikuttaa. Sellainen henkilö ei ole mukavaa seuraa, joka rehentelee suurilla tuloillaan, eikä toisaalta sellainenkaan, joka jatkuvasti valittaa köyhyyttään (tai "köyhyyttään") ja on kovaan ääneen kateellinen muille. En tiedä useimpien tuttavieni tuloja.
 
  • Tykkää
Reactions: leeeya
"..."
Rahan määrä ei periaatteessa vaikuta.

Monesti varakkailla ihmisillä on vaan erilainen arvomaailma kuin minulla. Ja ne asiat taas vaikuttavat ainakin jollain tasolla ihmissuhteisiin.

Samaten on sitten pummit/työnvieroksujat/ammattijuopot. Rahaa heillä ei yleensä ole mutta se ei ole se syy miksi heitä ei kuulu tuttavapiiriini.
 
"mamaa"
Toisen ketjun innoittamana kysyn, jotta missä määrin kohtaamienne ihmisten ihmiskuvaan/persoonaan/miellyttävyyteen/houkuttavuuteen (siis muutenkin kuin seksuaalisessa mielessä, sitäkin toki unohtamatta) vaikuttaa hänen euromittaiset tulonsa?

:)
Ymmärsinkö oikein, siis minun silmissäni? Et kysy tulojen ja ihmisen oman ihmiskuvan korrelaatiota? Vastaan tuosta ensimmäisestä näkökulmasta.

Minulle tuloilla ei ole mitään merkitystä. Oma mieheni oli köyhä kuin kirkonrotta kun hänet tapasin, sairaudesta johtuen kuntoutustuella. Nyt pian valmistuu nykyisistä opiskeluista uuteen ammattiin, josko meidänkin talous vähän kohenisi. Mutta miestä en vaihtaisi ikinä! Sinkkuaikoina tapailin erilaisia miehiä liikemiehestä kampaajaan. Painotan sitä mitä ihmisellä on pään sisällä ja sydämessä, tosin ei tuon nykyisen miehen upea ulkomuoto nyt mikään haitta ole toki sekään... :)

Ylipäätään raha on tärkeyslistallani jossain häntäpäässä, vaikka olen itse johtaja ammatiltani. Minulla on ammatillisia kunnianhimoja, mutta alan olisin totisesti valinnut toisin jos rahaa olisin ajatellut.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
"vieras"
[QUOTE="Eee";26798404]Tulot ei vaikuta, mutta se, miten toimeentulonsa hankkii. Musta on suuri ero, saako joku vaikka 1200 ekua tukina yhteiskunnalta vai 1200 ekua palkkaa tekemällä työtä kutsumusammatissaan, joka nyt sattuu olemaan helkkarin huonosti palkatulla alalla.[/QUOTE]

Juuri näin!
 
"vieras"
Ei mitenkään, rakastunut olen sekä työttömään, että kovapalkkaiseen it-mieheen (ei siis yhtä aikaa :D). Olispa kammottava huomata, että tulot vaikuttais siihen, keneen saa rakastua.
 
[QUOTE="Eee";26798404]Tulot ei vaikuta, mutta se, miten toimeentulonsa hankkii. Musta on suuri ero, saako joku vaikka 1200 ekua tukina yhteiskunnalta vai 1200 ekua palkkaa tekemällä työtä kutsumusammatissaan, joka nyt sattuu olemaan helkkarin huonosti palkatulla alalla.[/QUOTE]

Minuu ei haittais olla perheen ainut elättäjä, jos mies vaik olis tutkijana omakustanteisesti taikka perhevapailla. Kuhan laskut saa maksettua ja perheen ruokittua.
 

Yhteistyössä