Tulot

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26798926:
En ole lukenut toista ketjua, mihin aloituksessasi viittasit, mutta tarkoitako nyt ihmisiä yleensä vai potentiaalista puolisoa? Tänä päivänä ihmisen ulkoinen olemus ei juurikaan kerro tulotasosta: toinen voi olla varoissaan ja ostaa silti vaatteensa kirpparilta, toinen taas ostelee merkkivaatteita velaksi. Harvoin siis pystyy ihmisen ensimmäistä kertaa tavatessaan sanomaan, mikä hänen tulotasonsa on. Ystävyys- ja kaverisuhteisiini tulotaso ei vaikuta millään tavalla.

Potentiaalinen puoliso/seurustelukumppani onkin sitten jo monimutkaisempi juttu. En itse halua olla sen paremmin maksaja kuin maksettavakaan. Jos yhdessä jotain halutaan tehdä, olisi suotavaa, että molemmilla olisi siihen varaa.
Keittis tiivisti hyvin, mitä ajattelin :)

"kahden äiti"
Ei euromääräiset tulot sinänsä vaikuta, enkä niitä kysele, mutta pidän kyllä kunnianhimoisista ja tavoitteellisista ihmisistä. Ja sellaisilla ihmisillä kyllä tuppaa olemaan vähintään tulevaisuudessa ihan kohtuulliset tulot ;-)

"vieras"
[QUOTE="vieras";26798734]Jo yhden yön juttu pientuloisen kanssa on huono idea. Lapsen elintaso riippuu täysin äidin harkintakyvystä.[/QUOTE]

No mun mielestä se taas riippuu äidin ammatinvalinnasta ja kyvystä käsitellä rahaa. Mutta meitä on niin moneen junaan, toiset luottaa mieheen, toiset itseensä.

Minä sanoisin ihan raa´asti, että se vaikuttaa siellä alaäärirajoilla.
Jos henkilö on sosiaalitoimiston tukien ja muutenkin täysin yhteiskunnan varassa elävä, ei hän välttämättä herätä kiinnostusta.
"Pummius" tuskin houkuttelee ketään.

Mutta sanoisin silti, että eipä sillä kauheasti loppupeleissä ole merkitystä.
No näin mä sanoisin myös. Ja senkin vuoksi, että itse olen todella yritteliäs ja semmoinen "ikiliikkuja"-tyyppinen ratkaisu jolle on kunnia-asia tulla omillaan toimeen ni aika hankala olisi keksiä puhuttavaa (ajautumatta riitaan) semmoisen tyypin kanssa jonka päivätyö on miettiä mitä tukia voisi vielä hakea ja miten yhteiskuntaa voisi kupata lisää...

Mutta sitten toiseenkin suuntaan, pakko tunnustaa että jos ennakkoon tiedän jonkun ihmisen olevan todella varakas, niin ei mua oikein kiinnosta tutustua sellaiseenkaan koska monet tapaamani varakkaat on, ikävä sanoa, aika leuhkoja...

"vieras"
Ekoille treffeille mentäessä tiesin jo miehen ammatin ja työpaikan, joten se riitti tulotasoksi että töitä tekee. Loppuillasta viininmaistelun jälkeen mies jo sivulauseessa lupaili että eiköhän tästä hyvä elämä yhdessä tulisi kun hänellä on ihan kivat tulotkin. Kivaa on ollut, rahat riittäneet ja edelleen vuosien jälkeen yhdessä :)

Yhteistyössä