Tulossa Vauva 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hertta liity fb ryhmään vaikka oletkin jo synnyttänyt!!Olis kiva kun siellä vois sitten vaikka lastenhoitovinkkejä vaihdella! Teiän poika on niin pieni,ihanaa!!!Me oltiin eilen kaverilla kylässä jolla 4,5v, 3v ja 2kk vanhat lapset ja se pikkuinen tyttö oli niiiin pieni!!!Tuli hirveä vauvakuume taas!!Onko sit niin, että alussa vaan nuuhkii ja tuijottelee sitä pikkuista kun se on niin söpö??? Voihh....Vielä monta kk jäljellä.

Yksisormijärjestelmä käytössä...
Voi kökkö, kun en oo koko facebookissa :( En oo jaksanu perehtyä ja opetella sitä, niin oon kyllä sen systeemin ulkopuolella ihan totaalisesti :/ Muuten kyllä tulisin ehdottomasti mukaan! :)

Moikka!

Täällä oli vaikka mitä hauskaa luettavaa!

Wilma, kävisitkö hyväksymässä mut team elleihin? =) Nimi on postissa.

Kävin tänään np-ultrassa, veriseulaan en pääse koska kaksosilla se ei näytä oikein. Turvotukset oli kuitenkin vain 0,9 ja 1,2 joten oikein hyvät. Muutenkin oli kaikki paikallaan. Ei voi kuulkaa mitään mutta niin tuli tippa linssiin tällekin raavaalle naiselle kun sieltä telkkarista sai vauvoja katella, ihanaa <3 <3

Muuten!!! Mä pääsin kyllä katsomaan jäsenten kuvat tuolta team elleistä joten olisko kivampi vaihtaa suljetun ryhmän nimeksi joku muu jota ei julkistettais tällä palstalla!!! Jaiks, paniikki iski kun tuon tajusin. Älä wilma hyväksykään mua vielä, en oo kertonut vielä kelleen kavereille enkä halua että tulee ilmi tätä kautta JOS joku sattuisi lukemaan ja vakoilemaan!

Nyt pakko hetkeks töitä, palaan..

Miini 12+1 (JEEEEEEEEEEE)

Sitä ryhmän nimeä ei ilmeisesti voi vaihtaa, uuden ryhmänhän voi tietenkin tehdä. Mutta mua tuo ei haittaa, koska olen myös toisessa ryhmässä, jonka nimi on salaperäisesti Kesävauvamammat09 :D Mutta saako niitä ryhmäläisten nassujen kuvia piiloon siitä etusivulta?

Ihanaa Miini, että np-ultrassa kaikki hyvin! Mahtuiko sisarukset vielä samaan kuvaan? Minusta esikoista odottaessa ihanin oli just tuo viikon 12 paikkeilla tehty ultra, kun vääkylä näkyi ruudulla kokonaisena ja teki sammakkouintiliikkeitä :) rakenneultrassa ei enää mahtunut kokonaan kuvaan. Mutta olihan sekin ihanaa!

Soittelin labratulokset pissanäytteistä ja puhtaat oli. Enää ei ole supistellutkaan niin paljon, mitä lie ollut....

-LL rv18+6

Onnea Miinillekin rajapyykin saavuttamisesta!

Mutkin saa hyväksyä ryhmään. Laitoin Wilmalle mailia! Ei sillä että utelias olisin mutta koko ajan pitää käydä tarkistamassa fb:n sivuilta millon pääsen :D:D

Mulla on alkanut paluu arkeen ja sitä myötä aamut on jotain ihan kamalaa! Ylös ei pääse ku vasta monen tunnin köllöttelyn jälkeen tai jos nousee aikasemmin niin koko päivän vaan haukottelee ja makoilee eikä jaksa mitään...hmp. Saa nähä miten huomenna tämä lyyli meinaa päästä 7 ylös kun klo 9 jo potkii vastaan :D

Eipä mulle muuta. Odotan inspiraatiota lopputyöhön. Ei löydy.
mminttu 12+6

Moikka, mä kävin laittamassa Wilmalle kanssa postia liittyen FB:iin. Täällä mennään viikolla 34+3 ja maha on iso. Huomenna vika päivä duunissa ja sitten äippälomalle ja onnittelut kaikille uusille plussanneille.

Katoin niitä asetuksia ja en voi tehä ryhmästä salaista sillä muuten ette pääse liittymään siihen vaan mun pitäis kutsua teidät siihen. niitä naamoja ei taida saada piilloon millään...Mut eihän kukaan tajua mikä Team Ellit on??Voidaanhan me Elleissä keskustella vaikka uskonnosta tai politiikasta....Mua ei kyllä haittaa...

Laittakaa viesti sinne wall:ille vielä, että keitä olittekaan niin ei tarvi täältä aina käydä kattomassa...

Wilma, mähän en oo vielä liitynyt sinne, mutta senhän voi laittaa ihan salaiseksi. Tämä tosiaan vaan siis vaatii sen, että sun pitää eka lähettää kutsu niille, jotka ryhmään hyväksyttäis. Mun ymmärtääkseni kukaan ulkopuolinen ei sitten edes näe ryhmän nimeä puhumattakaan kuvista. Ei siis tarvi tehä muuta, kun halukkaat lähettää omat nimensä sulle ja sä laitat kutsut niille, jotka ne sitten hyväksyy. Tietty, jos on monta saman nimistä, niin pieni kuvaus mitä profiilikuvassa on, niin kutsu menee oikealle ihmiselle. Mä oon musta ainakin tällaisessä yhdessä ryhmässä, joka ei näy kellekään muulle, kuin kutsutuille. Kukaan muu ei siis tiedä ryhmän olemassaolostakaan.

Huh, onneks eksyin pitkästä aikaa tänne puolelle katsomaan mitä teille kuuluu, tuli niin hyvä mieli kun moni oli plussannut sen jälkeen ku oon viimeks tätä lukenut (siis joskus ikuisuus sitten).

Megaisot onnittelut kaikille plussanneille!!!!

Erityisesti Pahis, IHAN MIELETÖNTÄ! Niiiiiiiin hienoja uutisia, että mä oon täällä ihan tippa silmässä! Me kun jo ehdittiin haaveilla yhdessä siitä yrityksen aloittamisestakin =)

Ihanaa kun ootte saaneet tän ketjun puhallettua niin hyvin henkiin, täällä oli kovin hiljasta silloin kun itse odotin. Nykyään ehdin ajoittain vähemmän kirjottaa, ja oon siirtyny toiselle foorumille. Siellä on paljon aktiivisempi lokakuisten ketju kun täällä hoitopuolella, ja sillä porukalla ollaan nähtykin muutama kerta, viimeks tänään.

Mutta kun täällä on nykyään näin aktiivista toimintaa, niin mielelläni tännekin kirjoittelisin kuulumisia! Ihanaa lukea odotusjuttuja kun on vielä itsellä tuoreessa muistissa tuo ihana aika. Ja luulen että teitäkin kiinnostaa kuulla vauva-arjesta ;)

Saanko liittyä myös tonne fb-ryhmään?

Kyselee Helmi ja Hippu 2 kk 2 vkoa ja 1 pv =)

Huomenta!

Mä äänestän puolesta, että ryhmästä tehtäisiin salainen. Kaikki ketkä tätä ketjua sattuu lukemaan voi käydä katsomassa keitä täällä oikeasti kirjottelee. Se on pelottava ajatus. Eihän ne tiedä kuka on kuka, mutta silti. Voi olla että olen vainoharhainen, mutta en yhtään pidä ajatuksesta. Olisko Wilma mitenkään mahdollista että viitsisit kutsua ihmiset sitä mukaa kun he ilmoittautuvat halukkaiksi? Muuten multa taitaa jäädä väliin vaikka tosi mielellään teidän kanssa kuvia vaihtaisinkin. :(

Kannattakaa nyt joku mua jookos... ;)

Miini 12+2

Tungenpa minäkin lusikkani soppaan, vaikka asia ei edes mulle kuulu.. Ainakaan vielä. Mutta sekin ehkä auttaisi, jos ryhmän nimeä ei näkyisi täällä, muiden olisi vaikeampi etsiä sitä. Sellaiseen ryhmään voisin minäkin sitten joskus liittyä, jos se kahden viivan ihmeiden päivä vielä tänne joskus koittaa.

Mutta häivyn takaisin omalle puolelleni! :)

Olette oikeassa, tehdään niin. Eli kaikki uudet halukkaat jäsenet meilatkaa mulle oikea nimenne ja miten tunnistan teidät fb:sta kuvan/networkin perusteella(esim jos siellä on monta samannimistä). Ryhmä on nyt salainen.

Kiitos Wilma! You've got mail!

Kiitos tuesta Sinis! Tahtoo saada sut mukaan tonne, sä kuulut ehdottomasti kalustoon ja muuten sua tulee ikävä!

Mitähän mun piti muuta kommentoida? Täällä mennään eka aamupäivää ilman välipalaa, vatsa kurnii jo niin että naapurihuoneeseenki kuuluu mutta ei oo paha olo vielä!!! Loistavaa.

Heips Helmi ja Liliania, täällä tuntee ittensä ihan stalkkeriks, tiedän teidät mut te ette varmaankaan mua :) Kirjoittelin aikanaan alkumetreillä-ketjussa joka jossain välissä kuivui kasaan ja me loput tungettiin teidän ketjuun.

LL:lle piti sanomani et ihan mahtavaa ettei ollut mitään häikkää vaikka toisaalta nyt ei syy sitten selvinnyt :/ Hmph, kiva kuitenkin että supistelut on rauhoittuneet itsestään! Mulla sisarukset ei enää mahtuneet kokonaan samaan kuvaan ja muutenkin heillä näytti olevan vähän ahdasta siellä mut kovasti ne heilu ja touhus kun niitä vähän tökki ja kätilö heilutteli mahan päältä. Mulla muuten näky paremmin mahan päältä kun alakautta, toinen ei näkynyt sieltä just ollenkaan.

Mminttu saitko opiskeluvireen kiinni?

Miini

Mä voin paljastaa, että kävin tietysti kurkkimassa ryhmää.. utelias kun olen! Ja yllättävän hyvin te kuitenkin vastasitte mun kuvitelmia! Harmi ettei Miini ollut siellä, olisin voinut sitten selvittää oletko oikeasti mun naapuri vai et :)

Mä en kyllä varmaan vielä liity sinne, mieli kyllä tekisi, mutta eihän sitä tiedä kuinka kauan vielä joutuu tuolla haaveilupuolella roikkumaan.. Pitää vähän suojella itseä, alkaisi vaan harmittamaan, kun toisten masu kasvaa ja oma ei. Tai kasvaa kyllä, mutta valitettavasti vääristä syistä. Mutta ehkä vielä joku kaunis päivä.. toivossa on hyvä elää! Edelleen.

Taidankin lähteä kasvattamaan mahaa lounaalle! nam! :)

Ääh noh sen verran sain että kävin pomoa jututtamassa lopputyöhön liittyen mutta nyt pitäs sittn ihan oikeesti alkaa kirjotteleen ja se on sitten kinkkisempi homma....ehkä ens viikolla sitten alotan :D hyviä lupauksia!

Oon yrittänyt kääntää rytmiä takaisin normaaliin ja eilen jäi sitten kaikki hyvät ohjelmat kattomatta illasta. Mä oon niin onnellinen että viime keväänä hankittiin tuo tallentava boxi niin ei tarttee aina istuu telkkarin eessä vaan sillon ku itelle sopii :D Varmaan mainio kapistus öisin kun vauva pitää hereillä!

mmintu 13+0 (ja se aika on alkanut meneen tooosi lujaaa!)

Joo, mäkin kävin kurkkaamassa sen ryhmän. En siis uteliaisuuden takia alunperin, vaan tarkastamassa, että mitkä näkymät siellä oli muille, että viitsisinkö harkita liittymistä. Toisaalta houkuttas, mutta toisaalta, en ehkä taida. Mulla on tosi kiireinen kevät ja sitten nää keskustelupalsatat on niin koukuttavia, etten osaa varmaan pysyä poissa. :D Noh, siinä naamojen kuvien kohdalla aina lukee, että paljonko on yhteisiä kavereita ja ainakin yhdellä teistä on sama kaveri kuin mulla. Harvemmin tulee häntä kyllä nähtyä, joten ei nyt hirveästi kytköksissä olla kuitenkaan...

Eka neuvola on sitten parin viikon kuluttua. :) Varhaisultra houkuttaa, mutten taida mennä, kun taitaa muuten tulla aika kalliiksi homma.

Te, jotka ootte jo kerenneet katsella rattaita, niin mihin rattaisiin olette päätyneet?

Odotuspuolelta osui silmiin ja ajattelin laittaa vielä teille muistutukseksi - ite meinasin aina unohtaa syödä vitskut mutta onneks mies aina muistutti... Eli tässä suora lainaus toiselta puolelta;

Vinkki: Lääkäri jolla olin, on kirurgi ja urheilulääkäri. Hän suositteli ehdottomasti syömään imetysaikana kalsiumia ja D-vitamiinia, mieluiten samasta tabletista koska ne auttaa toisiaan imetymään. Eli lapsi saa aina rintamaidosta tarvittavat vitamiinit (D-tä lukuun ottamatta), joten jos äiti ei saa tarpeeksi kalsiumia vauva otta äidinkin kalsiumit ja luut haurastuvat kovaa vauhtia äidillä.

Niin ja siis unohdin lisätä tohon että ihan sama on jo odotusaikana, kun vauvan luut kasvaa, niin se imee samalla tavalla kalsiumit äidiltä.

Ja näköjään muutenkin sekoilen, siis vauvan hoito -puolelta eikä odotuspuolelta. Nukkumaanmenoaika ilmeisesti, suostuiskohan toi nöttönen jo nukahtamaan mun kanssa...

Öitä!

Heippa!
Hirveesti tsemiä mmintulle lopputyöhön! Just vuosi sitten painin saman asian kanssa (onpa siitä jo kauan.) Sitten kun on kunnolla alkuun päässyt, niin vähän helpottaa. Vaikka aika tuskaista se on koko ajan :D

Rattaista, oon miettinyt Brio Kombeja. Meillä oli esikoisellakin Briot ja tykkäsin kyllä. En tiedä mitä mallia ne oli, ostin käytettynä ja nyt on jo myyty pois. Pitää käydä lastentarvikeliikkeissä kierroksella kattelemassa Brioja ja muitakin merkkejä :)

Kiitos Helmille vitskuvinkeistä. Oon syönyt jotain odotus- ja imetysajalle suositeltuja monivitamiinitabuja aina silloin tällöin. Viime vuoden puolella tuntui, että niistä tulee aina paha olo niin jätin vähemmälle. Tänä vuonna en oo ykänny kertaakaan, jee jee! Vieläkin välillä vähän ruoka tökkii, mutta ei se ylös enää pyri, onneksi. Johon tässä puoliväli häämöttää, että sietääkin loppua.

-LL rv19+1

Heipsis:)

Wau onpas Liisaleena jo pitkällä!! Mmintullekin onnittelut 12 rajapyökin ohittamisesta:)

Siniksen kuulumisia oon vieläkin käynyt sillon tällön kurkkiin haaveilupuolelta, ois niin ihana saada sut jo tänne puolen!! Paljon plussatuulia sinne!

Mimo 35+4

Moi Mimo! :)
Kyllä mäkin olen suht säännöllisesti lueskellut teidän alkumetri-ketjua, en vaan oo oikein osannut kirjoitella sinne mitään, te ootte jo niin eri maailmassa ja mä valitettavasti vielä tuolla toisessa. Vitsi sä olet jo pitkällä, vastahan sitä roikuttiin tuolla haaveilemassa.. Mietin muuten sua yksi ilta tällä viikolla, kun olin juoksulenkillä! Kohta säkin pääset taas :) Tsemppiä loppumetreille!

Ihailtavaa ja ihmeellistä, että jaksatte täällä kirjoitella, kun jo viis (otsikon perusteella!!) tenavaa pirtissä juoksee?? Itsestä tuntuu että yhdessäkin on rutkasti tekemistä. Menestystä vaan kuudennen lapsen äideille!