Tulossa Vauva 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Utelias pahalainen

Vieras
Plussanneet:

Hertta plussa 04/08 LA 13.12
Philippa plussa 04/08 LA 26.12.
Noa plussa 05/08 LA 11.1.
Liliania 06/08 LA 21.2
hippu81 plussa 07/08 LA 6.3.09
Wilma

Synnyttäneet:
-Ama-(LA 22.6.)poika 18.6, rv 39+3,50 cm, 3320 g, pään ymp 35 cm.
Mi-iu,(LA 8.7)tyttö 13.7 rv.40+5, 52cm, 4015g, 52cm, pään ymp 35cm
Emeliina*, (LA 6.8)tyttö 3.8. 51cm, 3000g, pään ymp. 32,5cm
Tähti* plussa 12/07, la 27.8., Tyttö 5.9. 2880g, 48cm, pään ymp. 35cm
Sanibel plussa 02/08 LA 28.10., Poika 28.10. 3270 g ja 51 cm
Helmi LA 16.10., Tyttö 29.10. 3440 g, 50 cm, pään ymp. 34 cm

Ajattelin tässä ajankulukseni avata teille uuden ketjun, vaikka tuntuu toi vauva-arjen pyörittäminen hiukan veroittavan keskusteluaktiivisuttanne. Mulla taas saikulla on aikaa enemmältikin käydä häröilemässä täällä "väärällä puolella". Annattehan anteeksi??????????

Plussanneet:

Hertta plussa 04/08 LA 13.12
Philippa plussa 04/08 LA 26.12.
Noa plussa 05/08 LA 11.1.
Liliania 06/08 LA 21.2
hippu81 plussa 07/08 LA 6.3.09
Wilma +10/08 LA 21.6.09

Toivottavasti saadan sut UP tänne jo pian!!!!Häärivätkö kaikki jo synnyttänet tuolla vauvan hoito puolella, sieltäkö niitä kuulumisia saa lueskella???Oletteko kaikki jossain yhdessä samassa ketjussa??

Täällä tasaista tahtia mennään eteenpäin yhä oireitta, mitä nyt palelee ihan mielettömästi. Eka neuvola on keskiviikkona!Jee!

T.Wilma 8+0

Onnea Helmi pikkuruisesta tytön tylleröstä. Saithan se sinäkin oman käärön viimein ;) Niin ja kiitos synnytyskertomuksestakin!

Wilma saakin sitten ehkä juhannusvauvan :)

Mä kärsin täällä hammaskivussa, toivottavasti saan huomenna ajan, että pääsen näyttämään. On niitä vissiin jotakin puudutusaineita, mitä saa raskaana olevillekin laittaa. No huomennapa se selviää.
Sain kelalta tiedon, että äitiyspakkaus saapuu parin viikon sisällä :) En malta oottaa!

hippu81 23+3

Juhannusvauva tosiaan Wilmalle, siistiä =) Tuuhan sitten kertomaan miten meni eka neuvola. Toivottavasti on hyvä neuvolantäti!

Toivottavasti Hippu pääsi hammaslääkäriin ja purukalusto on taas kunnossa. Muistan kun itsekin odotin innolla äitiyspakkausta, ja sen saaminen oli vähän kun olis saanu kasan joululahjoja. Vaikkakin periaatteessa tiesi mitä siellä on, mutta se, että pääsi hipelöimään niitä...

Joo, eipä taida olla meille avattukaan ketjua vauvan hoito -puolelle. Ja taitais siellä olla aika hiljasta jos oliskin... Muistanko muuten omiani kun mietin että onko joskus ollut puhetta Talossa vauva -nimisestä ketjusta?! No, ite en oo ehtiny kirjottelemaan mitään mihinkään, vaikkakin muuten surffailen netissä aika paljonkin. Syynä se, että imettäessä hiirikäsi toimii mainiosti, mutta en yllä näppikselle niin että pystyisin kahdella kädellä kirjoittamaan. Ja viime aikoina oon melkein asunu sohvan nurkassa beibe kiinni rinnalla, peffa puutuen. Käsillä netti, lehtiä, kirja, puhelin, juotavaa, syötävää, kaikki mitä voi kuvitella tarvitsevansa... Beibe on nukkunu välillä ehkä vartin torkut, oon just ehtiny vessassa käydä ja jaloitella, sit taas on pikkuinen ilmoitellut haluavansa ruokaa. Mies on onneks kokannu ja kantanu mulle ruokaa sohvalle, muuten olisin varmaan jo kuollu nälkään kun en ikinä oikein ehdi jääkaapille asti =O

Tänään kävi neuvolantäti. Paino oli jo 60 g yli syntymäpainon, eli tasan 3500 g. Jes! Pari yötä ollaankin jo menty vauvan rytmillä (nukuttu jopa 5,5 h putkeen), kun siihen asti piti toista herätellä syömään 3 h välein. Nyt on jo siis paljon helpompia öitä! Ja päivätkin rupee helpottamaan, kun ottaa jo vähän pidempiä nokosia kun noina tankkauspäivinä, eikä tarvi montaa tuntia putkeen enää syödä.

Pari kertaa ollaan käyty vartin kävelyllä ulkona, ja sitten onkin taas tullu nälätys ja itku, ja ollaan tultu juoksujalkaa takas kotiin... Jospa tässä pikkuhiljaa päästäis ja uskallettais jo pidemmällekin =)

Oli muuten ihana eka isänpäivä =)

Tsemppiä odotuksiinne ja toivottavasti Sanibelkin ehtii jossain vaiheessa kertomaan vauva-arjesta!

Helmi ja Hippu 13 vrk

Kiva kuulla vauva-arkikuulumisia helmeltä :) Ja hurjan hyvinhän on menny, jos vauveli nukkuu jo 5 tuntia putkeen peräti ja yöllä vielä! Talossa vauva-ketjustahan oli tosiaan silloin joskus puhetta, mutta taitaa tosiaan vauva-arki olla sen verran hektistä ettei porukka kerkeä kirjoittelemaan enää tuonne hoitopuolelle. Voisihan sen ketjun tietenkin perustaa ja katsoa kuinka käy :D
Harmi kun tämä meidän ketju on niin hiljainen. Kirjoitelkaahan kuulumisia te, joista ei oo pitkään aikaan kuulunu! Minne on Hertta kadonnut ;)?

hippu81 23+6

Heippa!

Täällähän mie vihdoinkin... Saatiin eilen netti kotiin, joten nyt pääsee taas palstailemaan!

Onnea vauvaantuneille! Ja isot onnittelut Wilmalle plussasta!

Itsellä kaikki hyvin. Kotona touhuilen, valvon talon laajennuksen edistymistä ja kylättelen kavereiden luona :)

Hertta 35+6

No ilmankos susta ei sitten olekaan kuulunut pitkään aikaan :D Ja kiva kuulla, että kaikki on kunnossa. Mammaloma vissiin sullakin jo alkanut!

Lastentarvikeliikkeitä käytiin tänään kiertelemässä ja aika varmoja ollaan millaiset vaunut halutaan. Äitiyspakkuksen sain eilen! Olipa ihana tukia sitä. Kohta voisi alkaa pykkäämään, silittämään ja viikkaamaan vaatteita sieltä. :)

No on se hyvä että UP käy meitä aina nostelemassa ja komentamassa :D Tahtoo aina unohtua tää ketju, kun kirjoittelen enemmän noihin tammimammoihin tai alkumetreiltä loppumetreille -ketjuihin...

Mutta kaikki siis kunnossa, saikulla olen nyt flunssan vuoksi pari päivää ollut ja ehkä vielä huomisenkin lepäilen. Vauva kasvaa mahassa kovasti, ainakin siltä tuntuu. Ja vielä ensi viikko olisi töitä, sitten äitiyslomalle! Kyllä sitä ollaan jo odotettukin. Toisaalta tuntuu ihan epätodelliselta, että minä voisin olla jo äippälomalla! Vastahan tää raskaus alkoi. Ja parin kuukauden kuluttua on toivottavasti tuhiseva käärö jo kotona :)

Jokos sieltä haaveissa vauva -ketjusta saataisiin lisävahvistusta tänne?

Noa 32+4

Ihana Uppis...:) Ja ihana kuulla Noalta, että raskausaika todellain menee nopeasti. musta tuntuu, että tätä alkukautta/salailukautta on eletty jo liian monta viikkoa ja vieläkään ei olla kunnolla "turvallisilla vesillä"....Uskon kuiteskin siihen, että jos jotain olis ollut tapahtuakseen olis se jo tapahtunut. Np-ultraa odotellessa...

Nyt siis rv10. ja mitään oireita ei oikein vieläkään ole.Vähän turvottaa, ja kaikki suolainen himottaa ja karkkia tekis mieli. Milloinkohan tää turvotus muuttuu oikeaksi vauvamasuksi...Hihhi...

Ihanaa Noa, että oot jo noin pitkällä!!!Jännittääkö jo???Tiedättekö kumpi on tulossa??

T.Wilma 9+3

Muistan itekin, että se alku tuntui menevän tosi hitaasti, mutta kunhan np-ultrasta selvisi, niin uskalsi jo vähän luottaakin että kaikki menee hyvin ja kertoa muillekin. Ja koko ajan oli jotain mitä odottaa: np-ultra, rakenneultra ja sit mahakin alkoi jo kasvaa... Kyllä se aika on lopulta mennyt tosi nopeesti, ei nytkään uskois että on jo näin paljon viikkoja kasassa :)

Vielä ei kovinkaan jännitä. Toki sitä välillä miettii että miten paljon se vauva tulee muuttamaan meidän elämää ja miten sitä pärjää, mutta enemmänkin vaan odotan innolla. Synnytyskään ei vielä jännitä, saa nähdä muuttuko mieli kunhan joulukuun alussa mennään tutustumaan synnärille :) Ja ultran mukaan olisi tyttö tulossa!

Nyt painun pehkuihin!

Välillä tuntui tosiaan, että aika mateli, mutta kyllä se alkaa mennä lujempaa heti kun puoliväli lähestyy ja onhan se tosiaan tärkeä virstanpylväs tuo np-ultra. Mulla se tosin oli niinkin aikaisin kun rv 10. Mulle se oli eka ultra, missä kävin ja näin ihan oikeesti siellä vasta, että massussa on elämää :)

Oikeastaan sen jälkeen kun liikkeet alkoi kunnolla tuntumaan niin tuli sellainen rauhallisempi olo ja sen seurauksena aikakin alkoi kulua huomattavasti nopeampaa. Huomasin, että alkuraskaudessa sitä niin odotti massun kasvua ja liikkeitä, että jokainen päivä kului kauhean hitaasti. Mutta nyt kun ajattelee plussauksen jälkeistä aikaa tähän päivään niin huomaa, että on se aika kuitenkin mennyt nopeasti kaiken kaikkiaan!

Kävin vakoilemassa tuolla haaveissa vauva-ketjussa ja sieltä taitaa olla tulossa meille lisää porukkaa tälle puolellekin :D

Me käytiin tänään vahvistamassa vaunu ja turvakaukalotilaus. Emmaljungaa molemmat. Päätettiin ostaa ihan uutena, koska saatiin vähän sponsoritukea isovanhemmiltakin. Onpahan sitten varmasti hyvät ja menevät sitten tulevan vauvan sisaruksillekin, jos niitä on myöhemmin tullakseen.

Koitahan Noa parannella flunssaa. Mä en myöskään osaa vielä jännittää tulevaa. Aika rauhallisin mielin mennään ja toivonmukaan loppuun saakka. Meillä alkaa perhe-/synnytysvalmennus tammikuussa. Oispa kiva, jos meilläkin olisi tutustuminen synnärille.

Voikaahan hyvin kaikki!

hippu81 25+1

Mie kans kävin pitkästä aikaa tänään lukemassa Haaveissa vauva-ketjun kuulumisia, niin siellähän olikin aivan huippu-uutisia!!! Tulkaahan plussanneet tänne odotuskuulumisia kertomaan :)

Nyt miulla tuntuu aika matelevan... Ootan vaan jotain tässä tapahtuvaksi, kun ei tarviis tuon pojan mötkäleen enää hyvin tuolla masussa kasvaa... Sopisi nyt vielä alateitse syntymään, jos vaikka ens viikolla päättäs tulla :) Koitan täs joka päivä tehdä jotain mikä kenties voisi vauhdittaa syntymistä... En varmaan tänään jaksa sitä saunaa yksikseni lämmitellä (mies töissä), joten saa riittää tuo leivinuunin lämmitys puiden kantamisineen, aamullinen imurointi ja iltapäiväinen kaupungilla/kaupoilla kävely :) Huomenna tiedossa koirien lenkitystä, pari kyläreissua ja sit illalla jos sen saunan lämmittäs... Niin muuten, en varmaan tänne vielä kertonutkaan keskiviikon kuulumisia! Käytiin synnytystapa-arviossa eli siinä vikassa ultrassa. Tuloksena noin 3 kiloinen vaavi ja sukupuoleksi paljastui poika <3 Poikaa moni jo ounastelikin ja nyt sitten ei enää maltettu olla kysymättä... Lantio jonkun verran ahdas/kapea, että jos nyt syntyisi, mahtuisi ihan hyvin tulemaan alakautta, mutta jos vielä kasvaa masussa sen 3-4 viikkoa (paino ehtii nousta about neljään kiloon), sit voi olla jo ongelmia. Kohdunkaulaa ei ole enää ollenkaan jäljellä ja kohdunsuu sormelle auki eli varmaan se sentti tai jtn. Hyvät eväät siis olisi, että syntyisi hyvissä ajoin :) Kontrolliaika varattu 2.12, et katotaan sit uudestaan kohdunsuun ja vauvan tilanne mikäli ei ole syntynyt siihen mennessä. Gyne kyllä sanoi, että hän ei usko, että nähdään enää sillon 2.12 ;) Mut katotaan tässä päivä kerrallaan...

Hertta 37+0

Vautsi Hertta! Sullahan voi ollakin sitten tositoimet lähempänä kuin huomaatkaan.. Ihanaa, jouluvauva tulossa <3 Onnittelut vielä poikalupauksestakin!

Mulla oli neuvolalääkäri myös tänään ja siellä oli kaikki ok. Sf-mitta olis nyt 24 ja vauvan sykkeet oli n. 150. Kohdun suu oli kiinteä ja kiinni. Kovasti kuului kohdusta touhuamisen ääniä eikä malttanu olla pitkään paikallaan kun kuunneltiin.

Vauveli liikkuu muutenkin tosi paljon ja potkut on näkyneet jo ulospäinkin kun maha ihan tärähtää potkun voimasta.

Niin rohkeasti vaan tänne sieltä haaveilupuolelta.. Tosin ymmärrän kyllä ja muistan omastakin kokemuksesta ettei sitä plussaa kovin aikaisin uskalla vielä kovin hehkuttaa. Mutta kovasti tsemppiä plussanneille ja lämpimästi tervetuloa sitten kun siltä tuntuu :)

Hello!

Kiitos kiitos! Taustailin teitä jo haaveilupuolella vaikka sillon alkuun kirjoittelin itse alkumetreillä ketjussa. Kiva liittyä seuraanne vihdoin tänne odotuspuolelle. Toivotaan että sieltä tulee monta perässä! Ja toivotaan ettei mun visiitti jää lyhkäseen....

Varasin varhaisultran ens viikon perjantaille, 5.12. ja aika m-a-t-e-l-e-e-e-e-e!

Kuulostaa siltä et Hertalla alkaa olla h-hetki käsillä! Mun veikkaus on se että ehtii alakautta vallan mainiosti. Vai poika? Paljon onnea :)

Hipullakin oli ihanat neuvolakuulumiset! Varmaan ihana kun itse liikkeistä tietää mitä siellä vatsassa on menossa <3

Olisko tää sitten sellanen paikka missä vois Liisaleenankin kanssa vaihdella kuulumisia vink vink ;) Pitääkin mennä hätyyttelemään sitä tuonne kesäkuisiin!

Juu Miini, aika taitaa madella nyt meillä molemmilla :) Toivotaan, että ois äkkiä 5.12 ja meillä mieluusti vaikka viikon ikäinen poika silloin :D

Liisaleena on muutaman kerran kirjotellu kuulumisia tuonne Alkumetreiltä loppumetreille-ketjuun, mut en nyt tiiä onko enemmänkin kirjotellu sit jossain toisessa ketjussa...

Niitä liikkeitä on kyl kiva seurata, kun näkyvät päälle päin! Miulla nyt vaan peppuaan tunkee tuohon yläoikeelle ja jalkaansa tuonne vasempaan kylkeen... Tuntuu ja näkyy sellanen terävä pieni kantapää :)

Hertta 37+3

Heippa vaan!

Miini, niin, tää on vähän tämmöstä kun osa tutuista kirjottelee tuonne Alkumetreistä Loppumetreille, osa tänne ja sitten on vielä nuo lasketun ajan mukaiset ketjut. Ois vissiin pitänyt meidän plussata samaan putkeen noiden muiden entisten alkumetriläisten kanssa, niin ei olis tällastakaan ongelmaa. Miten me ei heti hoksattu ;) Eniten oon kirjoitellut tuonne kesävauvamammoihin ja siellähän se Wilmakin pyörii.

Mä täällä töissä yritän piilotella mahaa vielä jonkin aikaa, en halua vaarantaa mun pian jatkuvaa määräaikaista soppariani. Oon kyllä aika varma, että lähimmät työkaverit arvaa jotain, koska tuo mahan turvotus on välillä melkoista, olen lihonut, syön monta kertaa päivässä jotain pientä ja lounaalla taas ei aina saa oikein ruokaa alas. Mä ainakin arvaisin jo noista :) Yhdelle miespuoliselle työkaverille tuli puolivahingossa jo paljastuttua, mutta lupasi unohtaa koko asian joksikin aikaa.

Mulla siis hetkittäin vielä pahoinvointia, mutta ei kovin pahasti. Kerran vaan oon joutunut oksentamaan. Aika hyvin siis menee verrattuna viime raskauden 10 viikon yökkäilyyn…

Miini, onko tullut mitään raskausoireita? Paljonko sulla on viikkoja kun tuo varhaisultra on?

Joko Herttis aatteli lähteä synnyttämään :) ?

Liisaleena rv 12+0 (jee, maagiset 12 viikkoa täynnä!)

Heh, en näköjään vielä pääse, vaikka just tuossa vaaville puhelin, että sais alkaa pikkuhiljaa kampeemaan pihalle sieltä mahasta... Arvelin nyt lähteä kaupungille pyörimään. Nyt pitää juosta suihkuun, että ehin sit fysioterapiaan ajoissa!

Hertta 37+4

Liisaleena paljon onnea 12 viikosta!!! Hienoa että toi rajapyykki on nyt saavutettu.

Ai vielä meinaat piilotella mahaa? Oliko sulla vielä jännittämistä siitä työsopparin jatkosta vai joko se asia oli kunnossa? Noloa, ei nyt muista. Voidaanko laittaa raskausdementian piikkiin ;)

Mua viluttaa aivan törkeesti ja väsyttää. Hiukan välillä on huonoa oloa ja nälkä ihan jatkuvasti. Ei millään pärjää normaalilla aamupala-lounas-päivällinen -linjalla. Pakko alkaa ottaa välipalaa tänne duuniin. Olisko jotain ideoita mikä olis hyvää välipalaa? Eilen vedin iltapäivällä jukurtin, keksin ja kupin kahvia ja sain itelleni aikaseksi sellasen pahan olon et ei enää toista kertaa.. Ei kyl oo varsinaisesti oksettanut vielä mut välil tosiaan tulee aikas huono olo eikä sillon tiedä miten päin olis. Mahtavaa et Liisaleena oot nyt selvinnyt edellistä kertaa vähemmällä!

Katoin muuten itse, etten tunne tuolta alkumetreistä loppumetreille ketjusta juurikaan ketään kun just silloin mulla oli yrityksestä taukoa.. :( Tulis nyt tänne haavepuolelta vahvistusta niin pysyis ketju aktiivisena ja sais jatkaa juttua vanhojen tuttujen kanssa. Niinnojoo, mminttu on nykyään kitcat ja on mun kanssa heinämamma!

Hertta, mikä siellä on tilanne? Jaiks kun lähtö voi tulla koska vaan..

Hertta olikin samaan aikaan linjoilla!

Ihanan aktiiviselta kuulostat vielä noillakin viikoilla! Mun suurin pelko (no ei nyt ehkä ihan suurin) on että musta tulee täysin toimintakyvytön flegmaattinen pallo.. Teen kyllä kaikkeni sen eteen ettei niin pääsis käymään :D

Niin joo, varhaisultrassa viikkoja olis kasassa 6+4 ja kun ekan positiivisen testasin herkillä testeillä jo 3+3 niin kaiken järjen mukaan tuolloin pitäis kuulua jo sydänäänet. Viikot ei siis voi heittää kauheesti. Ja arvatkaapas huviksenne pelottaako ettei niitä kuulukaan. Ei mutta koitan pitää luottamusta yllä! :)

En olekaan tainnut onnitella Miiniä, eli oikein paljon onnea ja tervetuloa tänne odottajien puolelle!! Niin se vähän on, että kaikki kirjoittelee kuka minnekin kun ollaan niin eri aikoihin plussattu, mutta kyllä me onneksi yritetään tätäkin ketjua pitää pystyssä :) Ja Liisaleenalle onnea yhden rajapyykin saavuttamisesta, siitä se nyt alkaa :) Ainakin itse uskalsi tuolloin jo alkaa kertoa avoimemmin myös muille, töihin en kylläkään kertonut kun vasta rakenneultran jälkeen. Ja kohtahan se mahakin sieltä pullahtaa :)

Mulla on jo nyt välillä tullut vähän haikea fiilis siitä, että kohta tää raskaus päättyy, vaikka se palkinto siellä lopussa onkin juuri se mitä kaikkein eniten odottaa. Mutta silti on tää jotenkin ollut aika maagista ja ihanaa aikaa, varsinkin kun mulla on ollut niin helppo raskaus, ettei pahemmin mitään vaivoja ole ollut. Nyt on tosiaan jäljellä enää synnytystapa-arvio ultraus joulukuun puolivälissä ja neuvolat. Aika on mennyt todella nopeesti. Ja ensi viikolla alkaa äitiysloma, sit sitä aikaa vasta onkin miettiä kaikkia asioita :)

Mutta nyt on pakko lähteä syömään! Ai niin noista välipaloista, mulla ainakin silloin alussa vaihteli varmaan päivittäin mitä pystyi syömään ja mikä aiheutti pahan olon. Välillä en pystynyt syömään ruisleipää tai banaania, kun aiheutti närästystä ja paha olo tuli milloin mistäkin, vaikka juuri oli tehnyt mieli kyseistä ruokaa. Muistaakseni jugurtti ja hedelmät upposi kaikkein parhaiten. Eli kokeilemalla se löytyy...

Noa 33+3

Ahaa, mminttu on vaihtanut nimimerkkiä. Mä ajattelinkin, että mihin se on kadonnut... Tulisko se mminttu/kitcat myös tänne välillä päivittelemään. <- huomatkaa kaksoismerkitys päivitellä -sanalle :)

Miini, ihan samalta kuulostaa kuin mun alkuoireet. Toivottavasti uä:ssä on kaikki hyvin. Mullakin ens viikolla neuvola, toivottavasti kuunnellaan sydänäänet.

Välipaloista: mä natustan töissä vähän vaihdellen voileipäkeksejä, digestivejä tms. kuivaa ruokaa, mandariinit ja omenat on myös nam nam. Karkista tulee aina paha olo, mikä on varmaan vaan ihan hyvä. Taitaa jäädä joulusuklaat syömättä, yököttää ajatuskin. Kotona syön hedelmiä tai ruisleipää, se alkaa kyllä närästämään, mutta onneksi on Renniet :)

Kiva kun tännekin oli tullut tänään tekstiä paljon! Ehkä me saadaan tämä ketju kans pysymään hengissä kun saatiin uusia joukkoon. Tervetuloa ja tsemppiä alkuraskauden ultraan Miinille ja ekaan neuvolaan Liisaleenalle.

Mun käy kateeksi Noaa kun sulla alkaa jo mammaloma. Ei mullakaan oo joululomaan enää kuin puolitoista viikkoa, mutta sen jälkeen olisi vielä muutama viikko töitä ennen äitiyslomaa. Eiköhän sitä vielä sen verran jaksa, pitää vaan toivoa, että kunto pysyy hyvänä ja jaksaa olla töissä loppuun saakka. Kyllä neuvolalääkäri jo maanantaina kyseli, että kuinka oon töissä jaksanut. Jäi sellainen kuva, että aika hyvin kuitenkin saisi sitten saikkua, jos töissä ei meinaa jaksaa. Onhan se lepo kuitenkin aika tärkeää.

Mulla oli alkuraskauden ajan myös sellaista kuvotusta ettei ihan kaikkea pystynyt syömään. Aamulla kun meni jääkaapille ja sieltä tuli niitä hajuja niin alkoi vaan tekemään pahaa. Koskaan en kuitenkaan oksentanut, että aika helpolla pääsin. Nyt on sitten lähinnä ongelmana tuo kun herkkuja tekee koko ajan mieli ja tulee syöpöteltyä koko ajan ;) Kyllä tuo vatsalaukku kuitenkin hieman asiaa säätelee kun vauva kasvaa kohdussa ja mahaan ei yksinkertaisesti enää mahdu niin paljon kerralla ruokaa ja aineenvaihdutakin kuitenkin on muuttunut. Pakko syödä pieniä annoksia usein.

hippu81 25+5

Liisaleenalle onnittelut rv12:n saavuttamisesta! Se onkin semmonen huojentava rajapyykki :)

Mie jo etsiskelinkin, että mihis se Mminttu on kadonnut kirjottelemaan, kun kävin haaveilupuolelta lukemassa, että on onnellisesti plussannut, niin se olikin sit menny vaihtaan nimimerkkiä :) Niin, tuu vaan kertoo tännekin kuulumisia, jos jaksat useempaan paikkaan vaan kirjotella :) Tai sit pitää käydä Heinämammoissa lueskelemassa...

Vielä tässä toistaseksi on aika pirtee olo, et kun ei mitään pahempia vaivoja oo, kun vaan tää käden prkl... Hieronta ei auta, joten jos ei puutuminen hellitä synnytyksen myötä, on todennäkösesti ainoa vaihtoehto tän rannekanavan ahtauteen leikkaus. Nice, joutus toimimaan 6 viikkoo yhdellä kädellä... Mitenkähän meinas onnistuu lapsen kans? Joopa joo, en haluu vielä ees aatella moista...

Miulla pahoinvointiin autto just jugurtti, hedelmät ja esim. tuoremehut. Kaikki semmonen kylmä ja raikas meni... Ja ennemmin vaikka leipäpala juustolla, ku joku lämmin ruoka.

Miini, viikoilla 6+4 pitäs uä:ssä näkyä sydänäänet, mut eivät vielä kuulu silloin. Neuvolassa sit rv10-12 jälkeen kuunnellaan sydänäänet ekan kerran. Tai sekin riippuu vähän varmaan laitteesta. Mut Liisaleenalla varmaan jo hyvin kuuluu ens viikon nlassa. Esim. meidän nlassa on semmonen ikivanha kasettisoittimen näkönen rousku, et sillä ei kuulemma oikeen ennen rv12:sta kannata mitään kuunnella, ei välttämättä siis kuulu kunnolla... Eikä miullakaan sen aiemmin ees koitettu. *menee tarkistamaan kortista millon kuunneltiin ekan kerran...
Eka nla oli 7+6, sillon ei kuunneltu mitään eikä ois kuulunutkaan. Toka nla oli poikkeuksellisesti vasta 16+2, ei minkään erityisen syyn takia, alkuun vaan niitä aikoja kun harvemmin on, ennenku alkaa tihentymään sit loppua kohden, niin siinä tokalla käynnillä kuunneltiin tietysti, kun viikkoja oli niinkin paljon kasassa, niin hyvin kuuluivat.

Miulla oiskin seuraava nla nyt perjantaina. Ei tainnu siinä viemässäni pissanäytteessä olla mitään (meni saikulle viljelyyn asti, ku edellisellä nlakäynnillä oli pikatestissä prot. kahella plussalla), kun evät nlasta oo perään mitään soitelleet. Hyvä niin.

Miulla on vähän samaa fiilistä, ku Noalla, että on haikee olo, kun tää raskaus päättyy ja tää ihana pallomaha häviää. Ja sit ei enää ookaan siellä ketään, kuka potkuttelis, että vois katella, kun maha heiluu puolelta toiselle :) On vaan niin hyvin itelläkin menny tää raskaus, että eipä juuri oo pahempaa valittamista. Kovin oon kiitollinen, että on mennyt näin hyvin tää odotusaika... Ja mukavaa odotusta toivon myös teille alkutaipaleella oleville :) Toivottavasti menis teilläkin hyvin, ilman pahempia vaivoja!

Mitäs sieltä telkusta nyt tuleekaan? Noh, ainakin BB kohta :) Sitä pitää mennä tölläämään...

Hertta 37+4