Tulossa Vauva 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nostellaanpa taas tätäkin ketjua!

Eilen aamulla sain hyvin haalean plussan ja tänään hieman vahvemman eli täällä ollaan taas :) Keskenmenon jälkeen siis toisesta kierrosta tärppäsi. Toivottavasti kestää matkalainen kyydissä pidempään kun ed. kerralla, mielellään tammikuulle asti!

Hitsi, pakko kai lopettaa tää palstailu ja tehdä töitäkin välillä. Kertokaahan kuulumisia!

Onnea hurjasti Noa! =). Tänne ei kuulu ihmeempää, vatsaa kasvatellaan. Maanantaina on kolmas neuvola (jos lasketaan myös lääkärineuvola) ja hieman jännittää paljonko on paino noussut. Ei sen pitäisi olla kuin korkeintaan pari kiloa, mutta on sitä siinäkin... Mulle maistuu tuo makea vähän liian hyvin =(.

Sanibel rv 15+3

Tainnut vierähtää vähän aikaa, kun viimeksi olen täällä käynyt... Joten onnea paljon plussanneille!!

Täällä raskaus edennyt hyvin. Aika mennyt aikas nopeasti, ja viikkoja nyt kasassa jo 24+2. Tuntuu kuitenkin, että siitä ihan alkuraskaudesta olisi jo ikuisuus :) eikä enää oikein muistakaan siitä paljoa mitään. Mulla onkin koko raskauden ajan ollut jokin "raskausdementtia".

Me käytiin rv 21 yksityisellä rakenneultrassa. Kaikki oli hyvin :). Siellä vauva oli ihan omassa lepoasennossaan, jalat korvissa ja imi peukkua. Ei sitten hän halunnut ollenkaan vaihtaa asentoa, vaan tykkäsi kölliä tässä erikoisessa asennossa ;). Sukupuolikin saatiin tietää, ja ihan kuten ollaan alusta asti odotettukin niin tyttöhän sieltä on tulossa.

Mulla on ollut kauhea pesänrakennusvietti ja kovasti haluaisin jo hankintoja tehdä vauvalle. Mies vaan toppuuttelee minua, todella ärsyttävää. Brion vaunut kuitenkin ostettiin ja iso kasa vaatteita on pestyinä ja silitettyinä jo kaapissa.

Masu on aika selkeä, mutta ei kaikki töissä kuitenkaan ole tajunnut, kun työpaidat on sellaisia isoja. Ehkä hieman vielä näyttää, että olisi lihonnut...

Mitä Mi-iuille ja Emeliinalle kuuluu? teillä on kyllä jo raskaus, sanoisinko loppumetreillä ainakin kohta :). Onko tullut vaivoja tai kipuja? mulla selkään on auttanut tukivyö, mutta iltaisin kuitenkin työpäivän jälkeen jalat on ihan poikki ja nilkat vähän turvoksissa. Joudun paljon nostelemaan töissä ja olemaan jalkojen päällä, joten ei ihme, et vähän kipeytyy selkä ja jalat.

Oletteko saaneet Mi-iu ja Emeliina (onkos täällä muita pitemmällä olevia) äitiyspakkaukset? saitteko 2007 vuoden? minulle varmaan tulee se 2008 malli. Paperit vein kelaan viime viikolla. Äitiysloma minulla kelan laskurin mukaan alkais 23.7. eli ei olisi enää kovin pitkä aika siihen. Laskeskelin, et olisi enää 10 viikkoa töitä :)).

Se olisi kohta jouduttava iltavuoroon. Minähän muuten valmistuin nyt koulusta ja olen töissä vanhassa työpaikassani. Valmistujaisia vietän parin viikon päästä.

Tähti* rv 24+2

Voi vitsit, miten pitkällä sitä monet jo onkaan :) Joku rv20 kuulostaa niin hirmu kaukaiselta... Outoa kuvitella ittensä olevan raskaana viikolla 20+ tai entäs jotain 35+! :) Huih, jännää!
Mi-iu on tainnut enemmän olla tuolla Ajatuksesta odotukseen-ketjussa :) Että ainakin sieltä hänet löytää. Emeliinaa ei täällä nyt ole tainnut näkyäkään... Hän oli varmaan ehtinyt poistua jo tänne odotuspuolelle silloin, kun itse vasta menin haaveilupuolelle... En tiedä onks hän kirjotellu sit vaikka jossain muussa odotusketjussa...
Mut ehdottomasti tänne vaan kuulumisia laittamaan! Mukava on lukea jo pidemmällä olevien kokemuksia/tuntemuksia :)

Joo, se 2008-äitiyspakkaus on kyllä aika ihana! Mie ainaki tykkään niistä väreistä... 2007kin on kyllä tosi nätti!

Hertta 8+1

Arvatkaas mitä tänne... meijän tarjous yhdestä talosta hyväksyttiin!! :D apua, tässähän iskee paniikki... eli meijän olis ens kuun aikana jo muutettava... eli menee tiukille onko kaikki suht paikallaan ennen ku vauva päättää tulla... :) huh!

Mi-iu rv 31+3

tääl on hieman hoppu kun vieraita tulossa.. mä sain 07 pakkauksen ja oon todella tyytyväinen siihen...

kerron myöhemmin lisää.. nyt on mentävä tiskaamaan jne.. :)

ihania olette!!

Onnea mi-iulle asuntokauppoihin! =). Mitäs muille kuuluu tänään? Miehen kanssa ollaan reippaasti pihaa puhdisteltu ja siistitty kesää varten, olihan siinä hommaa! Opiskelin myös eBayn käyttöä ja uskalsin jopa kokeilla huutamista parista mammavaatesetistä. Saas nähdä voitanko, sieltä saattaa näet aika halvalla saada uusiakin vaatteita. Uusia kesävaatteita olisi kyllä mukava saada.

Sanibel rv 15+4

Menee vähän yksinpuheluksi, mutta menköön. Neuvolassa taas käyty ja kaikki ok. Hemppa oli kyllä laskenut aika reilusti, että ei kumma kun koko ajan väsyttää.... vielä ei kuulemma kannata rautaa alkaa syömään ainakaan joka päivä. Sydänäänet kuului hyvin ja hirveästi se vaavi siellä liikkui. Seulan tuloksetkin olivat hyvät; riski 1/100 000. Että sellaista tällä kertaa =)

Sanibel rv 15+6

Huomenta!

Kiva kuulla hyviä kuulumisia Sanibelilta! Joko sun masu näkyy? Voi kun itse pääsisi tuonne asti. Taidan soitella tänään aikaa sinne varhaisultraan, jotta pystyisin vähän rentoutumaan tän raskauden suhteen.

Noa rv 5+0

Juu, kyllähän se masu jo näkyy =). Me käytiin siinä varhaisultrassa ja en olisi kyllä malttanut sinne olla menemättä. Pidän peukkuja Noalle, että raskaus sujuu hyvin!

No niin, pitkästä aikaa jälleen:)

Ensinnäkin: Onnea Tähdelle valmistumisen johdosta ja Mi-iulle talokaupoista, ja tietysti onnea kaikille plussanneille joita ei ole muistanut onnitella..

Jotenkin on tämä kirjoittelu vähentynyt, kai ollut muka niin kiire tai jotain:) Muiden kuulumisia olen kylllä käynyt lukemassa mut laiskuus on aina iskenyt ja kirjottaminen jäänyt.. Nyt on siis menossa jo rv 27+5, eli ihan hyvällä mallilla ollaan. Pikkuisella kaikki hyvin, kasvaa päivä päivältä ja liikkeet tuntuu (ja näkyy) monesti päivässä. On ne kyllä niin ihanan tuntusia:) Neuvolalääkärillä kävin viime viikolla ja kaikki oli ok. Mitä nyt hemoglobiini oli hieman laskenut edellisestä (nyt 119) eli rautatabsujen popsiminen siis jatkuu.

Mullakin on tuota turvotusta nilkoissa esiintynyt, varsinkin pitkien työvuorojen jälkeen.. ja hieman ovat arkoinakin olleet jos on oikein jaloilla ollut päivän. Vihdoin tuossa viimevkolla tajusin investoida crocksit työjalkineiksi ja johan on turvotus vähentynyt.. Kuten muuten on työvuorotkin vähenemään päin;) Nyt olisi enää vajaa 2vkoa töitä ja sit kesälomalle ja siitä suoraan äitiyslomalle, ihanaa!!!:) Ihan hullulta tuntuu et työpäivät on jo niin vähissä mut täysin valmis olen kyllä lomalle jäämään.. Hieman on tämä vuorotyö alkanut käymään raskaammaksi kuin ennen mut vielä nämä pari viikkoa jaksan sinnillä:) sittenhän sitä saa hieman levätä ennen pienokaisen tuloa..

Äitiyspakkausta en vielä ole saanut vaikka paprut olen palkanlaskijalle jättänyt jo 4vkoa sitten.. Täytyy varmaan kohta alkaa soitteleen kelalle, jos ei ala tän vkon aikana postia sieltä tulemaan. Toisaalta kauhea kiire pakkauksen kans ei ole koska mielummin haluaisin sen -08 pakkauksen. Saapa sit nähdä kumpi sieltä tulee.

Mut nyt takaisin töiden pariin.. Hyviä jatkoja kaikille:)

Heippa taas, pitkästä aikaa!

Onnittelut Noalle uudesta plussasta, tähdelle valmistumisesta ja mi-ulle uudesta kodista!!!!

Ja se onkin nyt sitten rouvashenkilö joka täällä kirjoittelee =) Eli päästiin kunnialla naimisiin ja juhlat sujuivat odotusten mukaan mainiosti. Pienimmät mutta parhaimmat häät missä oon ollu ;) Ja häämatkalla oltiin sitten viikko New Yorkissa ja pari päivää Niagaralla. Luxusreissu - ja sen taitaa tulla visalaskustakin huomaamaan... Tais mennä saman verran rahaa ku edellisellä kolmen viikon alppireissulla =O

Hääpuku mahtui hyvin päälle, mutta oli illalla kyllä mahtava tunne saada se poiskin, sen verran kuitenkin iltaa kohden turvotti. Olin kyllä juonutkin enemmän ku pullollisen alkoholitonta skumppaa... Häämatkalla sitten jo masu rupes kunnolla pullottamaan, mutta ei valitettavasti ihan täysin vielä oo vauvamasuksi tunnistettavissa kuitenkaan. No, sovin hyvin sinne pömppömahaisten jenkkien joukkoon ;) Sen verran rupes jo matalatkin farkut kiristämään, että oon siirtynyt mammafarkkuihin, jotka tosin on vielä hieman löysät mutta paljon paremmat päällä. Matkalta tarttuikin mukaan useemmat mammafarkut, hame ja shortsit, kun oli tuo valikoima ja hinnat aika kohdillaan.

Vois nyt pikkuhiljaa ruveta taas nuo kelit lämpenemään, kun on ollu niin kovin kalsaa monta päivää!

Tsemppiä ja auringonpaistetta kaikille masunkasvattajille =)

Helmi rv 18+0

Voih, onpas Helmi jo pitkällä :) Tuota vaan tulee aina päiviteltyä... :D Ja onnea rouviintumisesta! Oli varmaan mahtava häämatka! Varmaan upea paikka!

Täällä vaan odotellaan sitä np-ultraa... Siihen kun on vielä niin pitkä aika, 3 viikkoa. Välillä iskee pelko, että onkohan kaikki hyvin ja etenkin nyt, kun miulla oli monta täysin oireetonta päivää, mut nyt tässä päivällä alkoi taas närästys ja kuvotus heräilemään... :)

Hertat 9+0

Onnea Helmille! Jenkeissä on kyllä vaatteissa valikoimaa ja edulliset hinnat....viime keväänä kierreltiin melkein kuukausi Floridassa, joten ostoskeskukset tuli kyllä itsellekin tutuiksi =).

Täällä odotus etenee mukavasti. Luulen jo tuntevani vauvan liikkeet satunnaisesti. Etenkin syönnin jälkeen pieniä töytäisyjä tuntuu. Edelleenkin väsyttää tosi paljon eli päiväunia tulee kyllä harrastettua aina kun voi.

Sanibel rv 16+4

Moikka kaikki!

Kylläpä Sanibelkin on jo pitkällä! Välillä tulee ihan haikeus kun miettii että miekin olisin jo kutakuinkin noissa viikoissa, jos se ei olis mennyt silloin kesken. No mutta kovaa vauhtia perässä tullaan :)

Me ollaan lähdössä kesäkuun alussa käymään Lontoossa. Mulla silloin kylläkin vasta 10. raskausviikko meneillään eli en tiedä uskaltaako sitä vielä ostella mitään mammavaatteita. Tai ehkä vähän tyhmää ostella, jos ei vielä oikeasti tarvitse. No voihan sitä katsella sellaisia vähän löysempiä vaatteita, jotka menee muutenkin. Vasta kyllä tilasin henkkamaukalta läjän kesävaatteita, taitaa olla jo varastot täynnä tälle kesälle. Mutta katsellaan...

Mie kans tuossa juuri söin, katsoin telkkua ja vedin pienet päikkärit. Ajatuksena oli että olisin vielä pienelle iltakävelylle lähtenyt, mutta en taida jaksaa. Kävin jo uimassa ja pyörällä kaupassa, niin ehkä siinä oli tälle päivälle liikuntaa tarpeeksi.

Noa 5+5

Terve taas pitkästä aikaa!

Tämä raskausaika on kyllä mennyt ihan älyttömän nopeasti. Tuntuu kun vasta olisin plussannut ja tänään on ensimmäinen äitiyslomapäivä !!!

Ihana kyllä jäädäkin jo kotiin. Olen töissä ollut vasta muutaman kuukauden joten lomapäiviä ei ole ehtinyt kertyä niin siksi olen ollut näin pitkälle töissä. Ja mikäs siellä ollessa kun suurempia vaivoja ei ole ollut.

Tänään oltiin miehen kanssa synnytysvalmennuksessa. Oli kiva päästä näkemään synnytyssalit ja osasto mihin vauvan kanssa sitten mennään.

Vihdoin saatiin viime viikonloppuna ostettua vähän tavaraakin valmiiksi vauvaa varten. Vaunut, pinnasänky, sänkyyn reunapehmusteet ja yhdet lakanat, hoitoalusta. Pienempää rekvisiittaa aion käydä hankkimassa sitten täkäläisistä puodeista, mutta näitä varten oli pakko ajaa Tampereelle, eli tunnin päähän. Paikallisissa vauvaliikkeissä kun ei olut meitä miellyttäviä vaunoja ja pinnasängytkin oli ihan rimpuloita. Nyt saatiin sentään tukeva sänky ja ihanat vaunut.

Tänään oli kyllä varsinainen touhupäivä muutenkin. Käytiin ajamassa anoppilan (iso piha!) nurmikot. Mies ajeli turvallisuus syistä sellaisella päältä ajettavalla leikkurilla ja mä menin työnnettävän leikkurin kanssa kaikki puskien ja puiden juuret ja muut hankalat paikat läpi. 1½ tuntia kesti ja nyt on selkä kipeänä, panadolia jo otin, mutta se ei juurikaan auta. No, todennäköiseti huomenna selkä on jo taas kunnossa, tai ainakin tähän asti selkä on toipunut tällaisista rasituksista yön aikana.

Todennäköiseti jatkossa tulen tännekin kirjoittamaan useammin, nyt kun aikaa on enemmän näin lomalaisena.

Hyviä vointeja kaikille! Ja tsemppiä kaikille joilla on vähän viikkoja kasassa, ne menee nopeammin eteenpäin kun mitä uskois etukäteen!

-Ama- rv 34+6

-Ama-, plussannut 10/07 l.a. 22.6.
Mi-iu, plussa 11/07, L.a 8.7
Emeliina*, plussa 12/07, LA 6.8
Tähti* plussa 12/07, la 27.8.
Helmi plussa 02/08 LA 16.10.
Sanibel plussa 02/08 LA 28.10.
Hertta plussa 04/08 LA 20.12
Philippa plussa 04/08 LA 26.12.

Tuossa vielä päivitettynä tuo lista :)

Heissulivei!

Missäs kaikki taas luuraa? Tänne kuuluu ihan kivaa, me saimme eilen vaunut. Nyt ne tuossa odottelee syksyä, jotta päästään pukkailemaan =). Töitäkään ei olisi enää paljoa...sitten pääsisi kesälomalle lepäilemään. Kirjoitelkaahan kuulumisia!

Sanibel rv 17+1

Hertta plussa 04/08 LA 20.12
Noa plussa 05/08 LA 12.1.

Enpä ollut päivittänytkään itseäni tuohon listalle eli tein sen nyt. Tänne nyt ei mitään kummempaa kuulu, olo on ihan ok. Pientä väsymystä ja huonoa oloa aina välillä pukkaa, mutta melko normaali olotila kyllä on. Aamuisin on kyllä ihan tuskaa saada itsensä ylös sängystä. Ja odottelua vaan! Varhaisultra on ensi viikolla, kovasti jo jännittää. Sitten vasta saa selville onko siellä ylipäänsä mitään. Ehkä tää raskaus vasta sitten jossain määrin konkretisoituu, nyt vaan enemmän pelottaa tuulimuna tai jo kuollut alkio.

Kyllä miekii kesälomaa jo kovasti odotan!

Noa 6+2

Hertta plussa 04/08 LA 18.12
Noa plussa 05/08 LA 12.1.

Heippa!

Vähän kuvotusoloa on ja väsyttää aivan mielettömästi...
Eilen tosiaan oli pakko ampasta illalla saikulle tutkittavaksi, kun iltapäivällä alkoi tulemaan sellaista rusehtavaa vuotoa... Ei nyt paljoo, mut tuhrua kuitenkin. Paniikki siinä iski... Pitkän odottelun jälkeen pääsin ultrattavaksi ja kaikki oli onneksi kunnossa! Huoh... Kyllä säikäytti. Ehkä pientä toivonkipinää kuitenkin antoi se, että vuoto ei ollut kirkasta verta eikä kovia kipuja ollut... Pientä nipistelyä vain ja vähän oli vasen puoli alavatsasta arka... Mut kaikki kuitenkin oli ok! Eläjä oli 3,1 cm pitkä ja siellä ne kädet ja jalatkin näkyi heiluvan :) Sykekin näkyi (itse en ehtinyt sitä nähdä, mut lääkäri sanoi, et näkyy ja kaikki ok).

Eli nyt voi vähän huokaista helpotuksesta. Seuraava etappi onkin sit se np-ultra 5.6.

Hertta 9+6

Pitkästä aikaa taas kuulumisia täältäkin päin...

Eli tänään käytiin rakenneultrassa, ja masussa oli kaikki oikein hienosti =) Tyyppi siellä pisteli menemään oikein urakalla, kädet ja jalat viuhto ja pää kääntyili. Ja moneen otteeseen nähtiin kunnon vilkuttelutkin.

Ennen ei kuulemma Kätilöopistolla kerrottu sukupuolta, mutta onneks nykyään käytäntö on muuttunut, ja kun molemmat haluttiin tietään niin kyllä ne katsoi miltä siellä jalkojen välissä näyttää. Ensin tyyppi istui tiukasti jalat ristissä, mutta onneks parilla töytäisyllä saatiin se taas liikkeelle ja potkiskelemaan jalat levällään. Ja tyttöhän meille on sitten tulossa, ihanaa =) =) =)

Ensimmäiset ihan varmasti tunnistettavat potkut tuntuivat viikonloppuna. Sitä ennen oli kyllä jotain tuntunut, mutta niin heikosti että ei voinut olla varma mitä se oli... Istukka on kiinnittynyt etuseinään, ja se kuulemma vähän vaimentaa potkuja ainakin vielä tässä vaiheessa.

Niin ja sehän on nyt tosiaan rouva kun täällä kirjottelee! Häät meni aivan loistavasti, samoin häämatka. Ajoitus oli loistava, koska puku mahtui vielä silloin hyvin päälle, mutta seuraavalla viikolla eli häämatkalla jo sitten pullahti esiin ihan oikea vaikkakin pieni vauvamasu!

Ja kyllä se muuten vaan tuntuu ihanalta, kun mies kutsuu vaimoksi =)

Helmi 19+5

Onnittelut tulevasta tyttövauvasta Helmille!!! :)

Itse vähän kipeenä töissä kärvistelen...Jatkuva kuvotuskaan ei oloa yhtään helpota... Pitää aamulla soittaa lääkärille aika...

Ja enää 9 päivää np-ultraan! Ja ylihuomennakin tulee jo 11+0 täyteen... :)

Hertta 10+5

Onnittelut Helmille tyttövauvasta ja rouviintumisesta! Miekin toivoisin enemmän tyttöä :)

Ja hyviä kuulumisia ultrasta. Syke löytyi, alkio oli 8,3 mm pitkä eli vastaa viikkoja 6+6 tai 7+0 eli päivän pari vähemmän kuin mitä itse laskeskelin. Eli iso HUOH! Nyt voin jatkaa odotusta vähän rennommin!

Hienoa Noa, että kaikki oli hyvin! Nyt voi tosiaan huokaista helpotuksesta. Km-riski on nyt huomattavasti pienempi, kun syke on todettu ja alkio on oikeassa paikassa. Joko oot neuvolaan soittanu? Millon eka käynti?

Mie muuten kävin siinä verikokeessa viime viikon torstaina, niin ottivat 7 putkee verta, oli siinä varmaan pari ylimäärästä, ihan vaan varalta. Siinä testaavatkin sit monta asiaa kerralla...

Viime yönä en saanu nukuttua, kun yskitti vähän väliä... Kurkku on niin sairaan kipee, on ku raastinrauta. Nenä vuotaa ja taas illalla oli vähän kuumeinen olo... Nyt sain aamulla sit ajan lääkärille klo 11.00...

Hertta 10+6

Mukavaa, että kivoja asioita on teille tapahtunut =). Tännekin päin kuuluu ihan hyvää, kesälomaan on enää muutama päivä ja sen jälkeen jään jo kotiin, eli menossa viimeiset työpäivät pitkään aikaan =). Rakenneultra olis parin viikon päästä, ei malttais odottaa sinne asti!

Sanibel rv 18+1