tulkaa haukkumaan meidän sotkut

  • Viestiketjun aloittaja "nelli"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
[QUOTE="vieras";28900322]Ei ole pakko laittaa sopivan kokoisia pois, vaan kaikki vääränkokoiset ensin pois. Kasvaessa ostat vähemmän vaatetta kerralla sitten.[/QUOTE]

no kun meiltä on liian pieneksi jääneet jo laitettu pois. (nuo muutamat talvivaatteet nyt on vielä tuossa mutta kuvaan ne myyntiin kunhan löydän sen kameran). meillä vaan on siis paljon noita sopivankokoisia ja isoja.

ja muuten nuo vaatekasat mitä meillä on niin on puhtaita vaatteita, likapyykit on kaikki pyykkikorissa.
 
ok
Kiitos siivousinspiraatiosta! Huomenna tulossa vieraita joten on pakkokin.

Mulle on aina helpotus kun joku lapsen vaate menee rikki: saan heittää tämän suoraan pois, ei tarvitse huolehtia varastoinnista, myymisestä tai lahjoittamisesta :D Niissäkin on hommaa.
 
"mini"
Pyykkikone nyt vaan muutamaksi päiväksi huutamaan (jos nuo ovat olleet käytöstä) ja kun vaatteet on kuivat, blokkaat ne kahteen pinoon...kaappiin ja myyntiin.

Ja ne kaappiin menevät viet sinne kaappiin ja myyntiin menevät säkitätä vaikka näin ensialkuun ja varaat kirppispöydän 2 viikon päähän. Helppoa, kuin heinänteko :)

Mä tuunasin meidän vaatehuoneen edullisesti Ikean avulla

Ja tämän muodonmuutoksen jälkeen vaatehuone on pysynyt siistinä. Ja siis tarkoitan todella, että se on pysynyt TODELLA siistinä. Aikaa muutoksesta taitaa olla jo pari vuotta.

Olisko tässä vinkkiä sullekin? Eli kun kamat on laatikoissa, ne ei rönsyile ja pursuile. Nykyään kaatikon kyljessä lukee, mitä se sisältää, eli ei tartte niitä turhia siirrellä ja tarkistellakaan :)
Mitä kaikkea säilytät vaatehuoneen laatikoissa? Minkä kokoinen vaatehuone on? Meillä on eteisessä pieni vaatehuone, siellä hyllyillä lähinnä säilytän lautapelejä ym. ja vaatetangolle olen laittanut yhden ikean säilytyslokerikon kenkiä varten. Omat vaatteeni + lakanat on oman makuuhuoneen kaapeissa, lapsen vaatteet ovat hänen huoneen kaapissa.

Innostuin niin kovin tuosta muodonmuutoksesta, minkä vaatehuoneenne on kokenut. Tahtoisin jotain vastaavaa, sillä tällä hetkellä vaatehuone on vain komerona.
 
[QUOTE="mini";28900849]Mitä kaikkea säilytät vaatehuoneen laatikoissa? Minkä kokoinen vaatehuone on? Meillä on eteisessä pieni vaatehuone, siellä hyllyillä lähinnä säilytän lautapelejä ym. ja vaatetangolle olen laittanut yhden ikean säilytyslokerikon kenkiä varten. Omat vaatteeni + lakanat on oman makuuhuoneen kaapeissa, lapsen vaatteet ovat hänen huoneen kaapissa.

Innostuin niin kovin tuosta muodonmuutoksesta, minkä vaatehuoneenne on kokenut. Tahtoisin jotain vastaavaa, sillä tällä hetkellä vaatehuone on vain komerona.[/QUOTE]

Tämän ketjun viestissä nro 39 olen selittänyt, mitä laatikoista mm. löytyy.

En muista mittoja, mutta veikkaan, että vaatehuone on noin 130cm x 120 cm kokoinen. Hyvin pieni vaatehuoneeksi, eli sinne sisälle mahtuu astumaan, mutta sen enempää siellä ei tarvitse mihinkään suuntaan askelia ottaa, ottaa tuolta sitten minkä tahansa laatikon esiin.

Vaatehuoneessa on vain pikku lasten vaatteita ja kenkiä (niitäkin muuten on noissa laatikoissa, sen unohdin tuohon edelliseen viestiin laittaa) sekä lasten pelastusliivit. Aikuisten ja esikoisen vaatteet löytyy vaatekaapeista.
 
"åpoi"
Mä rakastan myydä kirppareilla. Ketään si ne isot satsit ja saan hyvän tilin. Kotikin puhdistuu. Nyt kesällä olin vaan todella uupunut. Koti sekaisin ja pieniä vaatteita sielä tääl nipuissa.
Mietin , että tosissaanko mä nöitä samperin kippoja ja kuppeja säilytän. Siskolla oli kirppari pöytä ja kysyin haluaako mun romut myydä ja pitää rahat? Mä en vaan millään jaksanut niitä alkaa järjestää ja myymään.

menetin ehkä noin 350€ ... Mutta luoja kun oli ihanaa tyhjentää vaatehuone, varasto, hyllynpääliset tyyliin antaa mennä vaan! Kolme autollista raahasin tavaraa siskolle. Oli iloinen ja sai hyvän tilin kirpparilta. Kaikki oltiin tyytyväisiä!
Nyt kotia ei tule yhtään tavaraa ellei sitä tarvita.


Minusta 10 paitaa on hulluutta tai kymmenet housut! luoja mitä määriä teil on vaatteita lapsilla. Meil riittää 5 housut , muutama tpaita yms kone pesee ja luutu pyyhkii pienimmät tahrat.
 
"a p"
[QUOTE="åpoi";28901682]
Minusta 10 paitaa on hulluutta tai kymmenet housut! luoja mitä määriä teil on vaatteita lapsilla. Meil riittää 5 housut , muutama tpaita yms kone pesee ja luutu pyyhkii pienimmät tahrat.[/QUOTE]

no meiltä löytyi yhdenkin lapsen hyllystä n. 30 paitaa... plus ne jotka on puhtaan pyykin kasassa kun en ole saanut aikaiseksi viikata niitä hyllyyn.
 
"a p"
[QUOTE="Jenis";28901888]Mitä tämä tarkoittaa?[/QUOTE]

sitä, että en voi alkaa raahaamaan kamaa esim. roskikseen silloin kun lapset ovat hereillä ja jättää heitä valvomatta. tai autoon tai varastoon.
 
ok
[QUOTE="a p";28901735]no meiltä löytyi yhdenkin lapsen hyllystä n. 30 paitaa... plus ne jotka on puhtaan pyykin kasassa kun en ole saanut aikaiseksi viikata niitä hyllyyn.[/QUOTE]

No niin.. selvästi liikaa teille. Kun ei niille kaikille ole omaa paikkaa.
 
ok
[QUOTE="a p";28901921]sitä, että en voi alkaa raahaamaan kamaa esim. roskikseen silloin kun lapset ovat hereillä ja jättää heitä valvomatta. tai autoon tai varastoon.[/QUOTE]

Pyydä ne auttamaan.
 
[QUOTE="a p";28900139]Kiitos vinkistä, hinta vaikuttaa pikaisella googletuksella aika hurjalta, mutta täytyy laittaa harkintaan kyllä.[/QUOTE]

Niitä on usein tokmannillakin tarjouksessa. Ovat kestäviä, pinottavia ja kokoja riittää. Minä en muita ostakaan. Kaikki mahdollinen ja mahdoton voi niihin laittaa, kannetkin ovat tiiviit.
 
Viimeksi muokattu:
"a p"
tämän päivän poistot vaatehuoneesta on 2 jätesäkillistä vaatteita ja yksi jätesäkillinen kenkiä. hupsista... ja vielä on roinaa vaikka kuinka. nuo säkit odottavat nyt huomista eteisessä, huomenna siirtyvät autoon ja lähipäivinä spr:lle.
 
  • Tykkää
Reactions: rops
"vieras"
[QUOTE="a p";28902162]tämän päivän poistot vaatehuoneesta on 2 jätesäkillistä vaatteita ja yksi jätesäkillinen kenkiä. hupsista... ja vielä on roinaa vaikka kuinka. nuo säkit odottavat nyt huomista eteisessä, huomenna siirtyvät autoon ja lähipäivinä spr:lle.[/QUOTE]
Muista tuo viimeinen kriittinen vaihe, Et olisi ensimmäinen kenellä kassit siirtyvät takaisin kaapin perukoille.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";28902210]Muista tuo viimeinen kriittinen vaihe, Et olisi ensimmäinen kenellä kassit siirtyvät takaisin kaapin perukoille.[/QUOTE]

en varmana kanna noita tänne kolmanteen kerrokseen rappuja pitkin takaisin kun kerran ne saan täältä alas. :D
 
hehsotkuariittää
Aapeelle tsempiksi: meillä odottaa kuusenjalka, sähkökynttilät paketissaan (johto selvitettynä tänä vuonna!) ja koristeet eteisen nurkassa varastoon viemistä. Niille on niin mukava kolo siinä, ettei ole vielä tullut lähtöhässäköissä mieleen ja aina tuntuu olevan kädet täynnä muutenkin.
Kohtahan niitä jo tarvitaankin. Vois tietty samalla viedä kun nuo tuulettimet vie talveksi pois.
 

Yhteistyössä