tulkaa haukkumaan meidän sotkut

  • Viestiketjun aloittaja "nelli"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";28899633]harmi että ikeaa on niin pitkä matka, eikä sinne suunnalle ole oikein asiaa.

ja noin iso määrä laatikoita ei taida kuitenkaan kovin edulliseksi tullakaan?[/QUOTE]

No laatikoita saa kyllä muualtakin, kuin Ikeasta :)

Ja jos se rahasta on kiinni, niin banaanilaatikoita saa kaupasta maksutta. Pahvilaatikoita melko moni säilytyksessä käyttää ihan siellä vaatehuoneessakin, eli ei tarvitse edes olla maksullisia muovilaatikoita :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28899695]Aloita tosiaan niistä "ikävistä" velvollisuuksista eli niistä hommista, jotka vievät tavaraa ULOS. Ei näpertelyä ja hyllyjen siivousta, koska kohta ne paikat ovat samanlaisia taas ja siinä vaiheessa et jaksa tehdä enää mitään. Eli kuvaamista, myyntiä, kierrätyskeskukseen ja kaatopaikalle menoa ja lpullista luopumista tavaroista ilmaiseksi. Sitten kun ei ole ylimääräistä tavaraa, niin saat alkaa järjestelemään.[/QUOTE]
Esimerkiksi laitan tähän hamstraajat, jotka siirtelevät ja järjestävät paljon enemmän kuin keskivertoihminen, mutta kun ulos ei lähde tavaraa, niin ei siitä mitään tule. Pienemmässäkin sotkussa olen huomannut, että se on kuin tuulahdus raikasta ilmaa, kun saa asioita pois.
 
vie-ras
Sekä ap:n että Booty Peppin epäsiisteydet ovat ihan järkkyjä?
En itse voisi elää tuollaisen epäjärjestyksen keskellä!!!
Hävettäisi pyytää ketään edes kylään.
 
[QUOTE="a p";28899727]hei, kertokaas esim kuinka monet ulkoiluhousut tuommoinen 4v lapsi tarvitsee näin syksyllä? tai sitten sisähousuja, paitoja? en osaa luopua noista![/QUOTE]

2-3 ulkohousut riittää hyvin. Jos käytössä on myös puku, niin sitten riittää 1-2 housut ulkoiluun.

Sisävaatteissa pärjää varmaan vähemmälläkin, mutta mä ajattelen niin, että vähintään 10 kpl kutakin vaatetta on minimi. Eli 10 housut, 10 paitaa, 10 t-paitaa, 10 alushousut jne.

Jos ongelmana on tavaroiden liika hamstraus ja sitä kautta sekainen koti, voisin nipistää noista vielä muutamat pois...jos paitoja on 7 kpl, on pyykkiä pakko pestä usein, eikä niitä vaatteita riitä ympäriinsä levitettäviksi.
 
"vieras"
No laatikoita saa kyllä muualtakin, kuin Ikeasta :)

Ja jos se rahasta on kiinni, niin banaanilaatikoita saa kaupasta maksutta. Pahvilaatikoita melko moni säilytyksessä käyttää ihan siellä vaatehuoneessakin, eli ei tarvitse edes olla maksullisia muovilaatikoita :)
Meillä on paljon laatikoita ja "järjestystä" yksi vaatehuoneellinen, mutta olen havainnut, että en koskaan juuri avaa niitä eli fiksumpaa lisi vaan hävittää romut. Olen hommanut laatikoita tavaroille, jotka ovat täysin turhia. Onneksi osa on niitä pahvilaatikoita, joista pääsee eroon.

Minusta se on hyvä merkki kaaoottisesta epäjärjestyksestä, jos niitä laatikoita on myös kaappien ulkopuolella. Eli romu on niin turhaa ja "tilapäistä", että sille ei viitsi ostaa säilytyskaappeja, mutta sitten niitä laatikoita ja rasioita ja koreja on sängyn vierellä ja pöytien alla ja ties missä. Toinen merkki on se, että tavaroita on "väärissä huoneissa" eli olohuoneessa vaatteita, keittiössä lasten tavaroita ym. Helpottaa tavaramäärän ymmärtämistä, jos väkisin tunkee vaan ne tavarat niihin huoneisiin, mihin oikeasti kuuluvat. Ja sitten siivoamaan.
 
[QUOTE="susu";28899574]ja mä kun päivittelen välillä et kun meillä on sotkuista. Näköjään sitten ihan turhaan... En pystyis elämään tuollaisessa kaaoksessa..[/QUOTE]

Nii-in. Niinkuin minua huvitti kun laitetaan "uuh -meillä on niin sotkuista" -kuvia ja linkitetään kuva jossa olkkarin lattialla pari atomilelua ja suklaapaperi, mitkä siivoais alle minuutissa. Näissä sensijaan on jo asennetta :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28899744]Meillä on paljon laatikoita ja "järjestystä" yksi vaatehuoneellinen, mutta olen havainnut, että en koskaan juuri avaa niitä eli fiksumpaa lisi vaan hävittää romut. Olen hommanut laatikoita tavaroille, jotka ovat täysin turhia. Onneksi osa on niitä pahvilaatikoita, joista pääsee eroon.

Minusta se on hyvä merkki kaaoottisesta epäjärjestyksestä, jos niitä laatikoita on myös kaappien ulkopuolella. Eli romu on niin turhaa ja "tilapäistä", että sille ei viitsi ostaa säilytyskaappeja, mutta sitten niitä laatikoita ja rasioita ja koreja on sängyn vierellä ja pöytien alla ja ties missä. Toinen merkki on se, että tavaroita on "väärissä huoneissa" eli olohuoneessa vaatteita, keittiössä lasten tavaroita ym. Helpottaa tavaramäärän ymmärtämistä, jos väkisin tunkee vaan ne tavarat niihin huoneisiin, mihin oikeasti kuuluvat. Ja sitten siivoamaan.[/QUOTE]
Eli viet lasten vaatteet heidän huoneisiinsa, niin helpottaa ymmärtämistä, että kukaan lapsi ei tarvitse montaa kaapillista vaatteita. Lasten vaatemäärän pitäisi olla muutenkin pienempi, koska kasvavat vaatteistaan aina ulos.
 
"Vieras"
Mä laitan oman ongelmani tähän samaan ketjuun.
Meillä on myös ihan liikaa tavaraa ja vaatetta ja tooodella minimaaliset säilytystilat.
ongelma on se, etten halua antaa ilmaiseksi eteenpäin kamaa josta olen itse aikoinaan maksanut. Tuos on se, että makkarin nurkassa on 5 ISOA pahvilaatikkoa täynnä omia ja lasten vaatteita. Huuto.netissä on tällä hetkellä 150 kohdetta, ei yhtään huutoa.
Kirppiksellä on 2 pöytää. Viimeksi kun tiedustelin, plus miinus nolla tulos. ihmettelen missä mättää.
Kirpulla 0,50-3 euron hintoja huutiksessa mm sisävaatetta 2-3 e, lasten hyväkuntoisia uudenaikaisia kenkiä neljäsosalla uuden hinnasta. ei vaan kelpaa kenellekään!!!
 
"a p"
löysin heti vaatehuoneen lattialta kaksi kassillista lahjoitettavia vaatteita ja yhden ikea kassillisen kenkiä varastoon. etsin vielä lisää kunhan tässä ehdin, kohta täytyy alkaa ruuanlaittoon.

vien nuo kengät ainakin varastoon kunhan lapset menevät yöunille. lahjoitettavista en oikein tiedä miten ne sijoittaisin, kun en ainakaan tänään pääse niitä viemään mihinkään. autokaan ei ole kotona joten en voi suoraan sinnekään niitä vielä kantaa.
 
[QUOTE="vieras";28899744]Meillä on paljon laatikoita ja "järjestystä" yksi vaatehuoneellinen, mutta olen havainnut, että en koskaan juuri avaa niitä eli fiksumpaa lisi vaan hävittää romut. Olen hommanut laatikoita tavaroille, jotka ovat täysin turhia. Onneksi osa on niitä pahvilaatikoita, joista pääsee eroon.

Minusta se on hyvä merkki kaaoottisesta epäjärjestyksestä, jos niitä laatikoita on myös kaappien ulkopuolella. Eli romu on niin turhaa ja "tilapäistä", että sille ei viitsi ostaa säilytyskaappeja, mutta sitten niitä laatikoita ja rasioita ja koreja on sängyn vierellä ja pöytien alla ja ties missä. Toinen merkki on se, että tavaroita on "väärissä huoneissa" eli olohuoneessa vaatteita, keittiössä lasten tavaroita ym. Helpottaa tavaramäärän ymmärtämistä, jos väkisin tunkee vaan ne tavarat niihin huoneisiin, mihin oikeasti kuuluvat. Ja sitten siivoamaan.[/QUOTE]

Romut? No jos niihin romuja säilöö, niin ei se idea sitten toimikkaan. Meillä on vaatehuoneen laatikoissa tällä hetkellä mm. syys-, ja talviasusteet, jotka otetaan näinä päivinä käyttöön ja tilalle laitetaan kesä-asusteet.

Lisäksi siellä on vauvanvaateita varten laatikot, jotka on nimetty "62 cm", "68 cm" ja "74 cm", eli sitä mukaa kun vauva kasvaa, otetaan seuraavan koon laatikko esille ja sen sisältö käyttöön. Lisäksi siellä on 3-4 ulkovaatelaatikkoa, joita tuossa jo vähän kävin läpi, kun piti kartoittaa, että mitä sieltä löytyy syksyyn ja tulevaan talveen. Samalla laitoin laatikoihin uudet tarrat, joiden perusteella nyt tiedän, että mitä laatikoita kaivelen sieltä mihinkin vuodenaikaan esiin. Ja keskimmäisen kasvua odottaa laatikko, jossa lukee "116 cm".

Ei siellä siis mitään romuja ole, vaan ihan vaan vaatteita. Joista jokainen tulee käyttöön, kun on sopiva vuodenaika, tai lapset kasvaa sopivaan kokoon :)
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
Eihän tuo nyt paha ollut :D Lattia (esim. keittiökuva) on kuitenkin ihan siisti eli kunhan nuo ylimääräiset tavarat vaan raivaa niin johan näyttää erilaiselta! Täysin eri tilanne kuin se, että ei olisi siivottu vuoteen ja pitäisi sitä saastaa alkaa vielä pesemään!

Aloita tosiaan siitä, että laitat tänään niitä tavaroita myyntiin! Saat ainakin jotain jo mahdollisimman pian pois. Yritin myös katsoa tuota vaatehuoneen kuvaa, siinä lipaston vieressä ainakin on ihan tyhjää tilaa, joten täysin parhaalla mahdollisella tavalla ei ole tilaa käytetty. Mahtuisiko tuohon lipaston tilalle, tuon ylemmän tangon alapuolelle toinen tanko, johon voisi laittaa lasten vaatteita/laukkuja/huiveja ym.?
 
"vieras"
Juu en sinun viimeisen päälle järjestettyä vaatehuonetta siis tarkoittanutkaan. Se on hieno :). Tarkoitin vaan sitä, että järjestyksen tulee tulla ennen laatikoita. Että päällenäkyvä järjestys ei ole järjestystä, jos tavara on turhaa ja laatikoissa sen oikein huomaa,jos ei niitä avaa oikeastaan koskaan.

Ap:lta kysyisin varastoon vietävistä kengistä, että käytetäänkö niitä oikeasti ja ovatko todella kausikenkiä, joita tullaan tarvitsemaan. Varasto on kanssa turhan romun hautausmaa ja sinen ei kannata viedä mitään turhaa myöskään.
 
[QUOTE="Vieras";28899770]Mä laitan oman ongelmani tähän samaan ketjuun.
Meillä on myös ihan liikaa tavaraa ja vaatetta ja tooodella minimaaliset säilytystilat.
ongelma on se, etten halua antaa ilmaiseksi eteenpäin kamaa josta olen itse aikoinaan maksanut. Tuos on se, että makkarin nurkassa on 5 ISOA pahvilaatikkoa täynnä omia ja lasten vaatteita. Huuto.netissä on tällä hetkellä 150 kohdetta, ei yhtään huutoa.
Kirppiksellä on 2 pöytää. Viimeksi kun tiedustelin, plus miinus nolla tulos. ihmettelen missä mättää.
Kirpulla 0,50-3 euron hintoja huutiksessa mm sisävaatetta 2-3 e, lasten hyväkuntoisia uudenaikaisia kenkiä neljäsosalla uuden hinnasta. ei vaan kelpaa kenellekään!!![/QUOTE]

Jos mikään ei mene kaupaksi ja niitä on myyty pitkään niin ei siinä auta muu kuin kokeilla tiputtaa hintoja! Oletko kokeillut myydä pakettina vaatteita? Pääsisi ainakin kerralla eroon isosta määrästä.
 
[QUOTE="Vieras";28899770]Mä laitan oman ongelmani tähän samaan ketjuun.
Meillä on myös ihan liikaa tavaraa ja vaatetta ja tooodella minimaaliset säilytystilat.
ongelma on se, etten halua antaa ilmaiseksi eteenpäin kamaa josta olen itse aikoinaan maksanut. Tuos on se, että makkarin nurkassa on 5 ISOA pahvilaatikkoa täynnä omia ja lasten vaatteita. Huuto.netissä on tällä hetkellä 150 kohdetta, ei yhtään huutoa.
Kirppiksellä on 2 pöytää. Viimeksi kun tiedustelin, plus miinus nolla tulos. ihmettelen missä mättää.
Kirpulla 0,50-3 euron hintoja huutiksessa mm sisävaatetta 2-3 e, lasten hyväkuntoisia uudenaikaisia kenkiä neljäsosalla uuden hinnasta. ei vaan kelpaa kenellekään!!![/QUOTE]

Huutiksessa ne 3€ maksavat housut muuttuu äkkiä 5€ housuiksi, kun hintaan lisätään postit. Tuolla hinnalla pakkaa sitten jo saamaan kaupasta uudet, ainakin alen aikoihin. Oletko kokeillut myydä paketteina? Samaa kokoa, samaa tyyliä, siistiä, ehjää ja puhdasta isompi vaatekasa kerralla, jolloin postien osuus yhtä vaatetta kohden pienenee hurjasti?

Ja kengät ovat sellainen "kohde", joista ei paljoa kukaan käytettyinä maksa. 79€ maksaneet Viikkarit saat hyvässä lykyssä myytyä 15€ hinnalla, mutta jos varmasti eroon haluat, kannattaa hintaa laittaa max. 10€.

Olisiko oman alueen FB-kirppis ratkaisu?

Tai Tori.fi. Ainakin ulkovaatteet ja kengät siellä liikkuu. Kunhan hinta on kohdillaan.

Järjestetäänkö teilläpäin MLL-kirppiksiä? Niissä pöytävuokra on usein noin 10€ ja myynti kipuu helposti samaan, kuin viikon myynti loosikirppiksellä...siellä 100-200€ tuntumassa oma myyntini on monasti ollut. Ja myynnissä siis ihan perus lastenvaatetta, järkevään hintaan.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";28899797]
Ap:lta kysyisin varastoon vietävistä kengistä, että käytetäänkö niitä oikeasti ja ovatko todella kausikenkiä, joita tullaan tarvitsemaan. Varasto on kanssa turhan romun hautausmaa ja sinen ei kannata viedä mitään turhaa myöskään.[/QUOTE]

Käyttöön ovat tulossa, osa siis kesäkenkiä joita ei enää tarvita ja osa vielä lapsille liian isoja kenkiä, esim ensi kesäksi sieltä löytyy kenkiä ja varmaan seuraavaksikin. :D mutta siis jossain vaiheessa ovat käyttöön tulossa kaikki.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";28899771]löysin heti vaatehuoneen lattialta kaksi kassillista lahjoitettavia vaatteita ja yhden ikea kassillisen kenkiä varastoon. etsin vielä lisää kunhan tässä ehdin, kohta täytyy alkaa ruuanlaittoon.

vien nuo kengät ainakin varastoon kunhan lapset menevät yöunille. lahjoitettavista en oikein tiedä miten ne sijoittaisin, kun en ainakaan tänään pääse niitä viemään mihinkään. autokaan ei ole kotona joten en voi suoraan sinnekään niitä vielä kantaa.[/QUOTE]
Älä anna periksi, vaan laita se lahjoitettavien kassi näkyvälle paikalle, josta sen viet seuraavalla kauppareissulla vaikka Pelastusarmeijan tai Uffin laatikkoon.
 
"vieras"
Jos vaatteita vaan kerääntyy ja kerääntyy, niin kannattaa vaan antaa ilmaiseksi. Kun mielenrauhakin on arvokasta. Muutaman euron vaatteen pyörittelystä ei muutenkaa palkoille pääse.
 
[QUOTE="a p";28899836]julkinen nöyryytys on selvästi tehokasta, alkaa tuo kierrätettävien säkki täyttymään mukavasti :D[/QUOTE]

Mä olen monasti sanonut täällä, että "LAITA KUVA" kun ihmiset ovat pyytäneet potkua persuksille siivouksen suhteen.

Luulis kummasti sen ahteri liikkuvan, kun saa sekä rakentavaa kritiikkiä ja neuvoja, että niitä "paska läävä"-kommentteja :D
 

Yhteistyössä