Tulipas kurja olo lapseni kaverin puolesta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tokaluokkalaisen poikani luokkatoveri tuli tänään pojan mukana koulusta kotiin. Kun pojat söivät välipalaa, oma poikani kertoi innoissaan kaverilleen, että meinaamme pitää keskiviikkona kotona paloharjoitukset (joo ihan oikeasti, pidetään aina silloin tällöin). Pojan kaveri totesi siihen, että heillä ei oo koskaan pidetty sellaisia, mutta heille on kyllä opetettu, mihin pitää mennä piiloon, jos jotkut tulevat kotiin kovistelemaan isää :( Piilopaikka on kuulemma oman huoneen yläkaappi, jonne pääsee parvisängystä, ja siellä pitää kuulemma olla ihan hiljaa, vaikka talossa tapahtuisi mitä :( En ole ihan varma, mutta luullakseni pojan isä kuuluu johonkin moottoripyöräjengiin.

Hmm. Pittää varmaan minunki alkaa miettiä tuolle naperolle piilopaikkaa johon voin sen työntää jos joku hullu tullee meille kotia minua kovistelleen... :| Ei se kyllä kiipeilyiässä ole vielä pitkään aikaan mut siihen saakkahan mie voin ite työntää sen johonki kaappiin... :saint:

No mut joo. Perheitä on monenlaisia...

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Vaikea kuvitella että lapsi kertoisi tuollaisia tuntemattomille.

Mun mielestä vaikeinta oli ajatella sitä, että jollekin on moista opetettu :( Eikä poika siis kertonut sitä mulle vaan pojalleni keittiön pöydän ääressä. Itse olin vieressä kodinhoitohuoneessa.

Olisko ollut mielikuvitusta.

Miks olis? meidän naapurin lapsillekin opetettiin että jos kyttiä näkyy pitää heti juosta varottaa isää ja sit painua ite karkuun...en tiedä mikä siellä oli homman nimi, enkä välitä. Ja tapahtunu vuonna nakki....

No kyllähän tuommoisen perusteella voisi tehdä lastensuojeluilmoituksen... Asiahan täytyy tarkistaa ja jos asiat on ok, niin hyvä ja jos taas ei, niin apuahan he tarvitsee.

Niin, koskaan ei voi tietää mitä kenenkin huushollissa tapahtuu... :/ Enkä pidä yhtään ihmeellisenä, vaikka lapsille noin olisikin opetettu, jos perheessä tapahtuu jotain hämäräjuttuja...

Meillä pidetään sekä paloharjoitukset että piiloutusmisharjoitukset kuten myös harjoitukset maanvyöryn, tsunamin ja nälänhädän varalle. Unohtamatta tietenkään maastoutumisharjoituksia ja bunkkerin kaivamisharjoituksia.

Meillä pidetään sekä paloharjoitukset että piiloutusmisharjoitukset kuten myös harjoitukset maanvyöryn, tsunamin ja nälänhädän varalle. Unohtamatta tietenkään maastoutumisharjoituksia ja bunkkerin kaivamisharjoituksia.

Vau, te ootte oikein ottaneet asiaksi nämä turvallisuushommat. Me ollaan tyydytty noihin paloharjoituksiin, joissa muistutetaan lapsia ulospoistumisreiteistä ja siitä, mitä tulipalon sattuessa pitäisi tehdä.

Enkä mä nyt mitään lastensuojeluilmoitusta tämän takia rupea tekemään. Vanhemmat vaikuttavat ihan hyviltä tyypeiltä sen vähän perusteella, mitä olen heitä koulun tapahtumissa nähnyt. He itse varmasti kohtelevat lapsiaan hyvin.

Ei meillä sentään mitään tollasta. Semmonen kyl ollaan taaperoille opetettu, että jos ovikello soi, ni pittää olla ihan hiljakseen ja laittaa telkku pienemmälle, koska ovella voipi olla tv-lupatarkastaja. Niin ja sitten semmonen, että jos ulosottomies kyssyy ukkoo, ni se ei asu enää meillä vaan on muuttanut Gambiaan.

Entä sodan varalle? Entä onko teillä ruokavarastoa siltä varalta että ruoka loppuu? Ja vettä? Oma kaivo? Lääkkeitä? Kynttilöitä sähkön pitkäaikaisen katkeamisen varalta? Muu kuin sähkölämmitys?

Jotkut vanhemmat opettaa lapsensa tulipalon varalta, toiset velkojien, toiset poliisin, toiset tsunamin!!!
Kai ne kriisi harjoitukset tehdään sen aikuisen suurimman pelon mukaan. Me ollaan asuttu sellaisella asuinalueella että lapset ei ovea avata saanut!!! Onneksi pois sieltä päästiin.
Oli kyllä siellä monesti mielessä että pitäisikö lapsille opettaa piiloutumispaikkoja valmiiksi niitten huume/alko idioottien varalta...

Alkuperäinen kirjoittaja s:
No kyllähän tuommoisen perusteella voisi tehdä lastensuojeluilmoituksen... Asiahan täytyy tarkistaa ja jos asiat on ok, niin hyvä ja jos taas ei, niin apuahan he tarvitsee.

voi hyvää päivää, täällä palstalla ollaan tekemässä joka ikisestä asiasta lastensuojeluilmoitus.

Yhteistyössä