tulipahan vaan mieleen, että minkä takia osa perheistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvin nukkunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvin nukkunut

Vieras
tai siis vanhemmista nukuttaa vauvaa ja jopa taaperoa niin pitkään perhepedissä että sitten yhtäkkiä kun pitäisi siirtyä omaan sänkyyn ja nukahtaa ilman tissiä, niin ihmetellään, että miksi se ei nukahda! Siis jotenkin tuntuu, että eikö ne vanhemmat tajua mitä hallaa sillä liian pitkään perhepedissä nukkumisella tehdään. Lapsen on opittava ja mieluiten mitä varhaimmin nukahtamaan myös itsekseen, tajuamaan ja luottamaan siihen, että yksinkin voi nukkua ja vanhemmat ovat olemassa ja lähellä, jos hätä tulee.

Tissillä ollaan yölläkin yli vuoden iässä vaikka siinä maidossa ole enää mitään ravinteita. Mun mielestä tällaiset vanhemmat voivat katsoa peiliin eikä tartte yhtään ainakaan sitä lasta syyllistää siitä miksi ei nyt sitten yhtäkkiä nukahdakaan itsekseen. Saavat vanhemmat itse miettiä mitä on tullut tehtyä väärin kun joutuu istumaan sängyn vieressä silittelemässä toista tuntia tai kuunnella huutokonserttia.

Me ollaan miehen kanssa tätä aina ihmetelty, että miten se vauvan ja taaperon nukkumaan menoa voi olla vaikeaa. Meidän vauva ja lapsi on nukkunut 10-14 t yöunia 2 kk iästä eikä ole herännyt kuin kaksi kertaa yöllä tähän astisen elämänsä aikana ja silloinkin oli korvat kipeät.

no ehkä se on ihan lapsesta riippuvainen homma. meillä esikoinen nukahti omaan sänkyyn ja oli tyytyväinen lapsi, ei turhia yöllä heräillyt ja nukkui alusta asti todella hienosti. toista olikin sitten kuopuksen kohdalla, tissillä piti olla melkein 24h vuorokaudessa ja aina kun nostit omaan sänkyyn niin heräsi ja rupesi itkemään. yksivuotiaana sitten omaan sänkyyn ja siinä olikin kaksivuotiaaksi asti, kunnes siirtyi jatkettavaan lastensänkyyn, nyt kömpii aina aamuyön tunteina meidän väliin, enkä tietenkään marssita häntä omaan sänkyyn.

Ei kaikki lapset itkeskele yöllä. toiset vaan sopeutuu helpommin nukkumaan yksin, toisilla kannattaa aloitella aika pehmeesti. Eiks joku nyrkkisääntö ollut että kouluikäisen pitäis jo osata nukkua yksin? Muuten ei voi oikein mennä partioleireille ja vastaaviin juttuihin... Itse en varmaan jaksaisi ihan siihenkään saakka, koska olen herkkäuninen ja tartten yöllä omaa tilaa.

Meilläki yritettiin pitää lapsi omassa sängyssään ja silleen, mut ei kuule kaikki olekaan niinku teidän vauva. Ja meidän 2.5v osaa nukahtaa illalla yksin, ja nukkuu omassa huoneessa, mutta silti herää joka ikinen yö ainakin kerran huutamaan. Että silleen. Ollaan suunniteltu et otetaan käyttöön perhepeti ja molemmat lapset meidän viereen. Jos sitä vaikka joskus sais ihan nukkua...

Siirtääkö joku lapsen perhepedistä yhtäkkiä omaan sänkyyn? Kyllä tämä siirtyminen on meillä kulkenut asteittain "sivuvaunun" kautta makkarin nurkassa olevaan sänkyyn ja aikanaan omaan huoneeseen.

Ja kenenkään ei ole missään vaiheessa tarvinnut ihmetellä lapselle eikä muillekaan miksi lapsi ei nuku, sillä siinähän he ovat nukkuneet kaikessa rauhassa.

"Meidän vauva ja lapsi on nukkunut 10-14 t yöunia 2 kk iästä eikä ole herännyt kuin kaksi kertaa yöllä tähän astisen elämänsä aikana ja silloinkin oli korvat kipeät."

tule sitten pitämään 'saarnaa' kun lapsesi herää 30min välein huutamaan yöllä. sitten varmaan ymmärrät =)

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No kun pääsee helpommalla, kun elää lapsen tahtiin =)
Terveisin laiska ja paljon nukkuva äiti, joka ei hypi yöllä itkevien lasten perässä toiseen huoneeseen

Juuri näin. Mä olen sen verran laiska että helpompi antaa tuolle 5kk vauvalle joka nukkuu vieressä tissi suuhun jos herää yöllä ja itse jatkan unia.

Itsekin olen paljon virkeempi kun saan kunnolla nukkua.. päivällä ei ole mitään toivoa nukkua kun on kaksi muutakin lasta hoidettavana.

Se mitä vierottamiseen ajallaan tulee niin lapsi kyllä jossain vaiheessa haluaa omaan sänkyyn...

Terveisin äiti, joka ei ole ikinä kuullut teini-ikäisestä joka nukkuu vanhempien vieressä :D

Alkuperäinen kirjoittaja hyvin nukkunut:
tai siis vanhemmista nukuttaa vauvaa ja jopa taaperoa niin pitkään perhepedissä että sitten yhtäkkiä kun pitäisi siirtyä omaan sänkyyn ja nukahtaa ilman tissiä, niin ihmetellään, että miksi se ei nukahda! Siis jotenkin tuntuu, että eikö ne vanhemmat tajua mitä hallaa sillä liian pitkään perhepedissä nukkumisella tehdään. Lapsen on opittava ja mieluiten mitä varhaimmin nukahtamaan myös itsekseen, tajuamaan ja luottamaan siihen, että yksinkin voi nukkua ja vanhemmat ovat olemassa ja lähellä, jos hätä tulee.

Tissillä ollaan yölläkin yli vuoden iässä vaikka siinä maidossa ole enää mitään ravinteita. Mun mielestä tällaiset vanhemmat voivat katsoa peiliin eikä tartte yhtään ainakaan sitä lasta syyllistää siitä miksi ei nyt sitten yhtäkkiä nukahdakaan itsekseen. Saavat vanhemmat itse miettiä mitä on tullut tehtyä väärin kun joutuu istumaan sängyn vieressä silittelemässä toista tuntia tai kuunnella huutokonserttia.

Me ollaan miehen kanssa tätä aina ihmetelty, että miten se vauvan ja taaperon nukkumaan menoa voi olla vaikeaa. Meidän vauva ja lapsi on nukkunut 10-14 t yöunia 2 kk iästä eikä ole herännyt kuin kaksi kertaa yöllä tähän astisen elämänsä aikana ja silloinkin oli korvat kipeät.

minkäsikäinen teidän esikoinen nyt on? ja lapsethan ovat ihan erilaisia, toista voikin sitten olla seuraavan lapsen kanssa, valvotte sitten ensimmäisenkin edestä!

Terveisin laiska ja paljon nukkuva äiti, joka ei hypi yöllä itkevien lasten perässä toiseen huoneeseen

Meillä lapsi nukkunut yönsä 2 kk iästä lähtien(ilman yösyöttöjä) ja aina nukkunut omassa sängyssä. 6 kk asti meidän makuuhuoneessa, sitten siirto omaan huoneeseen. Kertaakaan ei pitänyt hyppiä yöllä toiseen huoneeseen, lapsi nukkui yönsä hyvin aina(eri asia jos kipeä). Käytössä oli itkuhälytin, että varmasti kuulimme, jos lapsella hätä, vaikka lastenhuonen oli viereisessä huoneessa :). Toki jokainen tekee kuinka tykkää, mutta ihmettelen tätä, kun perhepetiläiset sanovat, etteivät jaksa yöllä toisessa huoneessa :O

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä lapsi nukkunut yönsä 2 kk iästä lähtien(ilman yösyöttöjä) ja aina nukkunut omassa sängyssä. 6 kk asti meidän makuuhuoneessa, sitten siirto omaan huoneeseen. Kertaakaan ei pitänyt hyppiä yöllä toiseen huoneeseen, lapsi nukkui yönsä hyvin aina(eri asia jos kipeä). Käytössä oli itkuhälytin, että varmasti kuulimme, jos lapsella hätä, vaikka lastenhuonen oli viereisessä huoneessa :). Toki jokainen tekee kuinka tykkää, mutta ihmettelen tätä, kun perhepetiläiset sanovat, etteivät jaksa yöllä toisessa huoneessa :O

Etteivät jaksa yöllä ravata siis toisessa huoneessa...

kuten sanottu aiemmin, kaikki lapset ei ole yhtä hyväunisia, toiset heräilee parivuotiaaksi asti, riippumatta siitä nukkuuko perhepedissä vai omassa huoneessa.

Tiedän yhden 9-vuotiaan joka nukkuu vanhempien sängyssä joka yö, mikä alkaa jo olla tilakysymys monella. Oma pikkusiskoni teki samaa kouluikään saakka, jolloin isäni alkoi nukkua sohvalla. Mutta kukin tyylillään, kyllä kai noi jutut yleensä saadaan ratkaistua koko perhettä tyydyttävällä tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

kuten sanottu aiemmin, kaikki lapset ei ole yhtä hyväunisia, toiset heräilee parivuotiaaksi asti, riippumatta siitä nukkuuko perhepedissä vai omassa huoneessa.

Totta tämäkin varmaan, en sitä kiellä.

eniten ihmettelen sitä, että kun miehen tarttee siirtyä omasta sängystään sohvalle tai jonnekin vuodesohvalle. Siis miksi mies on siinä sitten vähempiarvoisessa asemassa suhteessa lapseen tai lapsen äitiin eli miksi rikotaan vanhempien välit sillä, että jotain 3-vuotiaiden pitää nukkua perhepedissä.

Ja muuten mä ihemttelen äitiä, joka pystyy nukkuman eri huoneessa kun vauvansa. Mä en saisi nukuttua, mun olis pakko vähän väliä käydä varmistamassa, että vauva on siellä ja sillä on kaikki hyvin ja että se varmasti nukkuu, eikä raukka yksin siellä ole hereillä ja itkeny jo itsensä niin väsyksiin, ettei jaksa enää itkeä.
Kaiki äidit ei nuku hyvin, jos ei kuule lastaan kokoaikaa.

Onpa hauskaa ettei apllä ole mitään muuta pohdittavaa kuin toisten nukkumajärjestelyt! Jo on pienet piirit. Oikeesti toivon että sun seuraava lapsi on koliikkivauva!

meillä ei oo ollut perhepetejä mutta vauvat on nukkunut joko omassa sängyssä tai meidän sängyssä omien halujensa mukaan :)
nyt nuorinkin 2v ja nukahtaa omaan sänkyynsä hyvin niinkuin kaikki muutkin.
olen vain pitänyt aina tärkeänä että vauvat saavat olla lähellä äitiä niin halutessaan :heart:

Mä taas ihmettelen noita kylmiä äitejä, jotka ei sylittele, ei suukottele, ei anna rintamaitoa - kaikki tapahtuu vain siksi että lapsi itsenäistyisi jo vauvaiässä! Toisin sanoen oma kroppa ja omat menot ovat tärkeämmät kuin pieni ihminen! Siinä niitä jokelalaisia kasvaa, sanokaa mun sanoneen!

Yhteistyössä