Tulipa tässä mieleen, kai raskaana ollessa nyt paahdettua sipulia saa syödä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihme ruokavalio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihme ruokavalio

Vieras
Mä en ole koskaan oikein päässy kärryille tästä raskausajan ruokavaliosta. <17cm silakkaa saa syödä ja mitensemenikään.. No, oon välttänyt tuorejuustoja yms ja pitäny huolta hygieniasta. Syön kuitenkin joka arkipäivä työpaikkaravintolassa ja tuli mieleen että kai se paahdettu sipuli on ihan ok? Se on ihanaa salaatin kanssa.. Ei kai ole mitään vaaroja siinä?

Anteeks vaan jos joku nyt vetää pakastehernemaissipaprikapussin tästä tyhmästä kysymyksestä nokkaansa, ja vielä kypsentämättömänä :D

[QUOTE="hei";23405459]Tuorejuustoja SAA syödä, kunhan ovat pastoröituja. Suomesta ei kai muunlaisia saakaan.[/QUOTE]

EI SAA. Tuo on vanhaa tietoa. Tai saa, jos haluaa ottaa riskin. Suositella ei pehmeitä juustoja voi.

Miksei saisi? Tietämystä vältettävistä aineista ei minulla ole ts. ne lievät muuttuneet jo vuodesta 2004. Tosin sipulin, vaikka paahdettua olisikin voisi kuvitella närästävän. Minua tosin närästi ihan kaikki raskausaikana.

Hyvä muistisääntö on, että kaikkea voi syödä, jos se on kypsennetty, paitsi "omituisia" kuten pellavansiemenet, merilevä ja korvasienet.

Täältä löytyy lista ei-suositeltavista ruoka-aineista ja perustelut suosituksille

http://www.espoo. fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;133059;125348;125370

Oon mä sitä sipalaa syöny jo >20viikkoa tämän raskauden aikana että :D tuli vaan mieleen tässä äkikseltään.. On jo valmiiksi "nirso ruokavalio" kun oon laktoositon ja muutenkin mahavaivanen (IBS, ajoittaisia viljansieto-ongelmia yms), että ei ne pahanhajuset pierutkaan oo mitään uutta ;)

Tuorejuustosta en tykkää muuteskaan. Rahkaa ja raejuustoa olen syöny laktoosittomana (ne on kai nykyään sallittuja jos eivät oo kovin kauaa avattuina?) ja kalaa söin vahingossa vähän liikaa yhteen vaiheeseen. Vaan jospa se ei haittaa, ainaki neuvolantäti antoi synninpäästön :). Että täällä ny mikkän hysteerikko ole..

Yhteistyössä