Tulipa taas tytön puolesta niin paha mieli eilen

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
oli ratsastus tunti hänellä ja mukana tytön kaveri. no tunti meni hyvin ja opettajakin kehui. no tää tytön kaveri sit sano heti kun autoon mentiin, että kyllä ratsastit huonosti. että kyllä tuo satu vaikka on ratsastanut vasta puoli vuotta ratsasti hienosti. mä siihen sit sanoin, että jos on noin, että pitää arvostella tuohon sävyyn, niin on varmaan paras kun ei lähde mukaan. että mä en hyväksy sitä asiatonta vertailua. tää satu on tuon meidän mukana olleen tytön paras ystävä

se on se kateellisuus. ikävä mieli tuli itsellekkin kun lapseni on harrastanut voimistelua muutaman vuoden niin joku kaveri oli nyt sanonut; että jos minä jotain harrastaisin niin en aikaan mitään pallonperässä juoksemista...

Tohon olis voinut ihan sanoa sille pikkukaverille, että "olet vain kateellinen ja se on hyvä, että tunnistat tunteesi. Tunteet pitääkin näyttää.. No voi tuliko sulle nyt paha mieli? Paha mielikin on tunne..."

niin kateushan se, tiedän sen siitä kun tän tytön äiti sano mulle, joku aika sit, että kun meidän aune, nimi muutettu, sano, että miksi pirkko (nimi muutettu ja mun tyttö siis) saa ratsastaa joka viikko ja pääsee monta kertaa vuodessa heppaleirille. kun hän ei pääse ku kerran vuodessa leirille ja ratsastamaankin vain kerran kuussa ja tää tytön äiti oli sanonut, että kun joillakin on rahaa heittää lasten harrastuksiin, että hleillä ei ole, eikä myöskään haluja.

Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:
Tohon olis voinut ihan sanoa sille pikkukaverille, että "olet vain kateellinen ja se on hyvä, että tunnistat tunteesi. Tunteet pitääkin näyttää.. No voi tuliko sulle nyt paha mieli? Paha mielikin on tunne..."
niin olis pitänyt sanoa. mua ahdisti todella eilen illalla kun tyttö koko illan sit murehti kaverin sanomisia, vaikka itsekin tajusi, että kateuttaan toinen puhuu. vielä kun neiti sai pukilta ratsastussaappaat ja ratsastushousut ja se oli saanut itse ratsastuskäsineet.
hevoset on mun tytölle henki ja elämä. hän on arka ja ei oikeen osaa tai kehtaa pitää puoliaan. ratsastuksen myötä koulunkäyntikin on helpottunut ja numerot parantuneet. eli ratsastus on tavallaan terapiaakin tolle meidän tytölle.

:hug: oikein iso ja lämmin hali siun tytölle... :hug:

tuommoset kaverit ei oikeesti pohimmiltaan ole kavereita...kokemusta on..

ja vaikka itse en hepoista tykkää muuten kun kaukaa katsella niin on oikein ihanaa kun on saanut harrastuksen josta tosissaan tykkää ja voinpa sanoa että se tuo aikanaan mukanaan kavereita jotka poikeasti ovat kavereita...ei kateellisia jokaiseen pieneen asiaan...

Asiasta kukkaruukkuun, miten se parani se puukonhaava? Jäikö pahaa arpea?
Pikkutytöt osaa olla juur tollasia kateellisia panettelijoita.
Ja kun oikeasti ratsastuksessa ei ole kyse siitä kuka osaa ratsastaa parhaiten, vaan siitä että se on kivaa. Kaikessa ei tarvitse olla edes hyvä nauttiakseen siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Asiasta kukkaruukkuun, miten se parani se puukonhaava? Jäikö pahaa arpea?
Pikkutytöt osaa olla juur tollasia kateellisia panettelijoita.
Ja kun oikeasti ratsastuksessa ei ole kyse siitä kuka osaa ratsastaa parhaiten, vaan siitä että se on kivaa. Kaikessa ei tarvitse olla edes hyvä nauttiakseen siitä.
no kyllä siihen jonkunlainen arpi jäi, mutta ei nyt niin kovin paha ole.
ja tota mä olen monesti koittanut tytölle selittää, että tarkotus on juuri se että on kivaa ja saa olla hevosten kanssa kun niistä tykkää. ei siitä että kuka on paras. ja että toisinaan se ratsastuskin menee paremmin kuin toisinaan, koska alla on aina eri hevonen ja hevosillakin on hyviä ja huonoja päiviä.

En tiedä olisinko itse lähtenyt "tylyttämään" tuota kaverityttöä, osaan hyvinkin helposti asettua hänen saappaisiin ja kuvitella mille tuntuu kun toiset saa jotain mitä itse haluaa ja itse ei saa.

Sen sijaan jotenkin kivasti paikannut ne puheet ja kotona omalle lapselle selittänyt että mistä ne ns. pahat puheet ovat luultavasti syntyneet, kertonut kateudesta ja sen tuomasta pahasta mielestä. Ehkä silloin ei se omakaan lapsi asiaa niin murehtisi kun ymmärtäisi ettei vika ole omassa ratsastuksessa vaan siinä kateudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huhujuttu:
En tiedä olisinko itse lähtenyt "tylyttämään" tuota kaverityttöä, osaan hyvinkin helposti asettua hänen saappaisiin ja kuvitella mille tuntuu kun toiset saa jotain mitä itse haluaa ja itse ei saa.

Sen sijaan jotenkin kivasti paikannut ne puheet ja kotona omalle lapselle selittänyt että mistä ne ns. pahat puheet ovat luultavasti syntyneet, kertonut kateudesta ja sen tuomasta pahasta mielestä. Ehkä silloin ei se omakaan lapsi asiaa niin murehtisi kun ymmärtäisi ettei vika ole omassa ratsastuksessa vaan siinä kateudessa.
no niinhän mä tytölle koitin asiaa selittää, mutta ei se pahaa mieltä saa tytöltä pois saanut

Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:

Hyvänen aika sua.. :D

eipä sitä tarvii itsekunkaan sitä gurling vanhemmuutta harrastaa eli poistaa kaikkia tunteita lasten elämästä ....ihan oikeinhan sä oot asioita selittäny ja tulkinnu ja nimenny lapsille tunteita myös tämän kateellisen kaverin tukena pitäisi olla jonkun (toivottavasti kotonaan ymmärretään) Ei sitä lastensa elämästä voi negatiivisia tunteita ja kokemuksia pettymyksiä jne....poistaa täytyy vaan rakkaudella vahvistaa heitä kestämään elämän paineet ja opettaa itsetuntemusta ja nimeämään tunteitaan ja myös nöyrtymään että meistä jokaisesta löytyy niitä ei niin hyviäkin tunteita kateutta ja ylpeyttä jne... :hug:

Pikkaisenko ärsyttävä tuo tyttösi kaveri :o
Ja jos oikein muistan, niin kyse ei ole mistään kuusivuotiaista, vaan jo ala-asteen viimeisiä luokkia käyvistä...?
Taitaa olla "Aunella" tosi huono itsetunto, kun ei ollenkaan kestä kuunnella kun kaveri saa kehuja :/

Kurja juttu lapsesi puolesta :(

Mä tulin eilen bussilla kotiin ja takanani istui kaksi nuorta tyttöä. Toinen tytöistä koitti koko ajan mustamaalata jotain kolmatta tyttöä. Keksi vaikka mitä pahaa sanottavaa siitä tytöstä. Ja tää toinen tyttö taas löysi siitä tytöstä ja näistä asioista koko ajan jotain positiivista. Tyyliin kun toinen sanoi "mä en tajua, miks se laittaa tukkansa aina sillä tavalla", niin toinen vastasi "musta sen tukka on tosi kivasti, haluaisin itsekin samanlaisen tukan" jne jne. 20 minuutin jälkeen mua rupesi jo naurattamaan, kun ajattelin tän toisen tytön kohta suuttuvan kaveruilleen, kun ei saanut häntä mukaansa mustamaalaamiseen ja kaikki yrityksensä valuivat kuin vesi hanhen selästä :D

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Pikkaisenko ärsyttävä tuo tyttösi kaveri :o
Ja jos oikein muistan, niin kyse ei ole mistään kuusivuotiaista, vaan jo ala-asteen viimeisiä luokkia käyvistä...?
Taitaa olla "Aunella" tosi huono itsetunto, kun ei ollenkaan kestä kuunnella kun kaveri saa kehuja :/
tää tytön kaveri menee kuudennelle insi syksynä. mutta tällaista se on naisporukassa. se vaan harmittaa, että kun toinen tuntee onnistneensa hyvin tekemisessään, tälläkertaa ratsastksessa, toinen tulee ja tappaa ilon

Yhteistyössä