Tulipa paha mieli, kun erehdyin lukemaan ninaTT:n blogia :(

  • Viestiketjun aloittaja "Silja"
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"vieras"
[QUOTE="ninaTT";26340654]Anteeksi, mutta olenko sanonut, että sinun vauvasi on häkissään vasten omaa tahtoaan? Missä minä näin sanoin? Minä en sinua tunne tai tiedä minkälaisissa tilanteissa laitat lapsesi häkkiin ja minkälaisissa otat pois.

Miksi vauva tukehtuisi peittoon perhepedissä muttei pinnasängyssä? Vauvan voi laittaa äidin ja seinän väliin jos pelkää, että sikeäuninen mies kierähtää hänen päälleen. Se on kyllä hyvin harvinaista, että selväpäinen aikuinen kierähtäisi vauvan päälle eikä kukaan huomaa mitään.

Ja kyllä, moni vauva on äänekkäästi protestoinut häkkiään. Siitä ei ole epäilystäkään.[/QUOTE]

No sähän puhutkin yleisellä tasolla ;) Vauva voi tukehtua peittoon jos aikuinen vetää unissaan peiton vauvan päälle. Päällekierähtämisiä tapahtuu. Sänkymme ei ole seinän vieressä eikä sitä voi siihen laittaa. Moni vauva on myös tyytyväisenä nukahtanut häkkiinsä protestoimatta lainkaan.

Miksi et kommentoinut mitään tuohon että onko parempi jos liikkumiskykyinen vauva nukkuu yksin parisängyssä kun vanhemmat ovat toisessa huoneessa?
 
"ninaTT"
[QUOTE="vieras";26340714]Niin,jättääkö remmillä pieksäminen psyykkisiä haavoja vai ei. Siinäpä vasta pulma. Eiköhän se ole ihan yleisesti tiedossa että selkäsauna ei ole lapsen kannalta mikään hyvä asia. Siksi se on kielletty lailla. Siksi ihmisillä on vääristyneitä suhteita vanhempiinsa ja he käyvät aikuisiällä terapiassa. Kukaan ei kuitenkaan koskaan ole tainnut millään tavalla eritellä niitä ongelmia jotka seuraisivat lapsen nukuttamisesta pinnasängyssä. Onko niitä? Millaisia? Miten ilmenevät? Jos joku mulle todistaa että jossain tapauksessa pinnasänky on ehdottoman varmasti aiheuttanut traumat jollekin lapselle niin linkkiä kehiin vaan. Pieksämisestä löytyykin sitten jos tietoa ihan eri tavalla. Ja aivan,mitään ei voida aukottomasti todistaa. Joten sun väittämäs voi olla ihan yhtä väärässä.[/QUOTE]

1. Jos häkkinukuttaminen on loppunut ennen kuin lapsi on 3-4 vuotias, ei hän muista siitä ajasta mitään. Mahdollinen trauma voi näkyä esim pimeänpelkona, unihäiriöinä, nukahtamisvaikeuksina, ihmissuhteissa luottamusongelmina... Remmin he varmaan muistavat ja sitä voi syyttää, myös ongelmista jotka eivät varsinaisesti siitä remmistä johtuneet (vaan vanhemman yleisestä suhtautumisesta lapseensa)

2. Suomessa laki kieltää lapsen ruumiillisen kurituksen. Monessa muussa maassa se on täysin sallittua ja kulttuurisestikin ok. Miksi koet olevasi enemmän oikeassa kuin joku muu? Tutkimustieto ei ole täysin kiistatonta, se on ristiriitaista. Miksi siis kuvittelet tietäväsi paremmin kuin joku muu? Miksi juuri suomen valtio on oikeassa, joku muu väärässä?

3. En ole väittänytkään, etten voisi olla väärässä. Voin olla. En ole totuususkovainen. Minulla on mielipiteitä ja jotain vähäistä evidenssiä sen tueksi, enemmän filosofiaa, logiikkaa ja etiikkaa. Sinulla on... No, käsityksesi siitä, että jos jokin on yleistä, niin se on myös ihan hyvä juttu. Vai?
 
"ninaTT"
[QUOTE="vieras";26340768]No sähän puhutkin yleisellä tasolla ;) Vauva voi tukehtua peittoon jos aikuinen vetää unissaan peiton vauvan päälle. Päällekierähtämisiä tapahtuu. Sänkymme ei ole seinän vieressä eikä sitä voi siihen laittaa. Moni vauva on myös tyytyväisenä nukahtanut häkkiinsä protestoimatta lainkaan.

Miksi et kommentoinut mitään tuohon että onko parempi jos liikkumiskykyinen vauva nukkuu yksin parisängyssä kun vanhemmat ovat toisessa huoneessa?[/QUOTE]

Minä en ole kokenut, että lapsi olisi ollut itsetuhoinen. Olen tarjonnut hänelle turvalliset puitteet ja hän on osannut varoa reunaa kun on pienestä pitäen asti nukkunut sängyssä jossa ei ole laitoja, muuta kuin yksi seinä.

Päällekierähtämisiä on suomessa tapahtunut viime vuosikymmenenä kourallinen. Niissä on ollut päihteet osallisena. Se, että 7 viikkoinen vauva ja parin promillen humalassa oleva sammuvat päällekäin sohvalle ei ole turvallinen perhepeti. Siinä missä et laittaisi lasta rikkinäiseen, homeiseen pinnasänkyyn joka on täynnä painavia pehmoleluja, ei myöskään kannata nukuttaa lasta turvattomaan perhepetiin. Jos kokee sänkynsä vaaralliseksi, niin on mahdollista käydä ostamassa uusi.

Kysyn tarkentavan kysymyksen nyt: Väitätkö, ettei kukaan vauva ole koskaan kuollut pinnasänkyyn?
 
No eihän tytsi voi olla ninan kans erimieltä, kun on pusut ja ihastumsiet takana. Toinen on totaaliyh, ja toinen lapseton. Eikös ne tiedä parhaiten?
Muuten vaan ollaan todella monista asioista eri mieltä. :D Mä muodostan ihan itse omat mielipiteeni. Lastenkasvatuksesta nyt vaan sattuu olemaan paljon yhteneviä ajatuksia. Ovatko kaikki ne toistensa peesailijoita ja matkijoita, jotka pitävät pinnasängyssä nukuttamista hyvänä juttuna? Enkö saa olla mistään ninan kanssa samaa mieltä?
 
"Jos häkkinukuttaminen on loppunut ennen kuin lapsi on 3-4 vuotias, ei hän muista siitä ajasta mitään. Mahdollinen trauma voi näkyä esim pimeänpelkona, unihäiriöinä, nukahtamisvaikeuksina, ihmissuhteissa luottamusongelmina..."

Lisäisin tähän läheisriippuvuuden, läheisyyskammon (eli periaatteessa läheisriippuvuuden vetäytyvämmän muodon), tunnelukkoja/tunne-elämän ongelmia mm. empatian kehittymisen osalta, hylätyksi tulemisen pelon ihmissuhteissa yleisesti jne.
 
"kolmen lapsen äiti"
[QUOTE="ninaTT";26340784]1. Jos häkkinukuttaminen on loppunut ennen kuin lapsi on 3-4 vuotias, ei hän muista siitä ajasta mitään. Mahdollinen trauma voi näkyä esim pimeänpelkona, unihäiriöinä, nukahtamisvaikeuksina, ihmissuhteissa luottamusongelmina... Remmin he varmaan muistavat ja sitä voi syyttää, myös ongelmista jotka eivät varsinaisesti siitä remmistä johtuneet (vaan vanhemman yleisestä suhtautumisesta lapseensa)

2. Suomessa laki kieltää lapsen ruumiillisen kurituksen. Monessa muussa maassa se on täysin sallittua ja kulttuurisestikin ok. Miksi koet olevasi enemmän oikeassa kuin joku muu? Tutkimustieto ei ole täysin kiistatonta, se on ristiriitaista. Miksi siis kuvittelet tietäväsi paremmin kuin joku muu? Miksi juuri suomen valtio on oikeassa, joku muu väärässä?

3. En ole väittänytkään, etten voisi olla väärässä. Voin olla. En ole totuususkovainen. Minulla on mielipiteitä ja jotain vähäistä evidenssiä sen tueksi, enemmän filosofiaa, logiikkaa ja etiikkaa. Sinulla on... No, käsityksesi siitä, että jos jokin on yleistä, niin se on myös ihan hyvä juttu. Vai?[/QUOTE]

Hah hah haaa,, tulipa hyvät naurut, varsinkin tuosta pinnasängyssä nukuttamisesta, mun kaikki kolme lasta on nukkunu pinnasängyssä, jokainen heistä on sosiaalinen, nukahtaa hyvin sänkyynsä, ei pelkää pimeää tms nyt kun ovat isompin, että se siitä satuilusta, uskon noihin väitteisiin yhtä paljon kun joulupukkiin eli en toisin sanoen pätkän vertaa.. ihan täyttä huuhaa puhetta, täyttä potaskaa missä ei ole järjen hiventäkään....
 
"ninaTT"
Toinen on totaaliyh, ja toinen lapseton. Eikös ne tiedä parhaiten?
Mä haluaisin nyt tietää, että miksi yksinhuoltajat ovat sinun mielestäsi automaattisesti huonompia kasvattajia kuin ydinperheen emännät? Miten parisuhde tai sen olemattomuus tekee äidistä huonomman tai paremman?

P.S. En ole enää totaaliyh :) Lapsen isä on kasvanut tehtäväänsä aika paljonkin viimeisen vuoden aikana.
 
"vieras"
Muuten vaan ollaan todella monista asioista eri mieltä. :D Mä muodostan ihan itse omat mielipiteeni. Lastenkasvatuksesta nyt vaan sattuu olemaan paljon yhteneviä ajatuksia. Ovatko kaikki ne toistensa peesailijoita ja matkijoita, jotka pitävät pinnasängyssä nukuttamista hyvänä juttuna? Enkö saa olla mistään ninan kanssa samaa mieltä?
Saat toki. ihmettelen vaan, että kuinka sulla voi olla yhteneviä ajatuksia, kun ei oman lapsen kautta ole kokemusta. Mistä sä siis sitä ammennat?
 
"ninaTT"
[QUOTE="kolmen lapsen äiti";26340874]Hah hah haaa,, tulipa hyvät naurut, varsinkin tuosta pinnasängyssä nukuttamisesta, mun kaikki kolme lasta on nukkunu pinnasängyssä, jokainen heistä on sosiaalinen, nukahtaa hyvin sänkyynsä, ei pelkää pimeää tms nyt kun ovat isompin, että se siitä satuilusta, uskon noihin väitteisiin yhtä paljon kun joulupukkiin eli en toisin sanoen pätkän vertaa.. ihan täyttä huuhaa puhetta, täyttä potaskaa missä ei ole järjen hiventäkään....[/QUOTE]

Hohhoijaa. Mäkin voin hei todistaa, että kaikki lapset jotka ovat käyttäneet vauvaviittomia oppivat puhumaan lauseita viimeistään 1,5-vuotiaina, että lapselle ei ole isän puuttumisesta mitään haittaa koska mun lapsi on sosiaalinen, empaattinen ja tulee hyvin toimeen sekä miesten että naisten kanssa ja että raskausaikainen tupakointi ei haittaa millään tapaa, koska hei, kato tota mun lasta, ei yhtäkään korvatulehdusta, ei yhtäkään ab-kuuria, kuumetta ollu ehkä kaks kertaa, ei yhtäkään allergiaa ikinä... Raskaudenaikainen tupakointi on siis oikeasti tosi jees-juttu, siitä mitään haittaa ole :headwall:
 
[QUOTE="vieras";26340905]Saat toki. ihmettelen vaan, että kuinka sulla voi olla yhteneviä ajatuksia, kun ei oman lapsen kautta ole kokemusta. Mistä sä siis sitä ammennat?[/QUOTE]

No on mulla hyvänen aika miljoonia mielipiteitä ilman, että kaikesta on käytännön kokemusta. Ihminen oppii myös lukemalla, keskustelemalla, muita seuraamalla, empatiakykyynsä/mielikuvitukseensa/logiikkaansa turvautumalla yms.
 
lol
[QUOTE="ninaTT";26340891]Mä haluaisin nyt tietää, että miksi yksinhuoltajat ovat sinun mielestäsi automaattisesti huonompia kasvattajia kuin ydinperheen emännät? Miten parisuhde tai sen olemattomuus tekee äidistä huonomman tai paremman?

P.S. En ole enää totaaliyh :) Lapsen isä on kasvanut tehtäväänsä aika paljonkin viimeisen vuoden aikana.[/QUOTE]

Eivät todellakaan ole huonompia kasvattajia. Olen itsekkin yh, mutta en missään nimessä noin mustavalkoinen, ja työskentelenkin lasten parissa. Siinä olen ninatt;n kanssa samaa mieltä, että päivähoitosysteemiä pitäisi muuttaa siitä laitosmaisuudesta, ja liukuhihnatyöstä lapsiläheisemmäksi, ja yksilöllisemmäksi.

Mutta, miten tähän päästään? Kuinka se kasvatuskumppanuus toteutuisi.
 
"vieras"
Uusimmata blogikirjoituksestasi pari kysymystä.

"Heidän isyydestään ei välttämättä ole tietoa, saatetaan ajatella, että lapsella on useita isejä". Onko mielestäsi lapselle hyväksi jos hän ei tiedä biologisia vanhempiaan?

"Aikuisten keskinäisiä suhteita hoidetaan rinnakkaisilla seksisuhteilla ja kukaan ei nuku yksin"
Tarkoitetaanko tuossa pelkkiä seksisuhteita vai rinnakkaisia rakkaussuhteita? Pelkkää paneskelua ristiin rastiin vai polyamoriaa?
 
"vieras"
[QUOTE="ninaTT";26340784]1. Jos häkkinukuttaminen on loppunut ennen kuin lapsi on 3-4 vuotias, ei hän muista siitä ajasta mitään. Mahdollinen trauma voi näkyä esim pimeänpelkona, unihäiriöinä, nukahtamisvaikeuksina, ihmissuhteissa luottamusongelmina... Remmin he varmaan muistavat ja sitä voi syyttää, myös ongelmista jotka eivät varsinaisesti siitä remmistä johtuneet (vaan vanhemman yleisestä suhtautumisesta lapseensa)

2. Suomessa laki kieltää lapsen ruumiillisen kurituksen. Monessa muussa maassa se on täysin sallittua ja kulttuurisestikin ok. Miksi koet olevasi enemmän oikeassa kuin joku muu? Tutkimustieto ei ole täysin kiistatonta, se on ristiriitaista. Miksi siis kuvittelet tietäväsi paremmin kuin joku muu? Miksi juuri suomen valtio on oikeassa, joku muu väärässä?

3. En ole väittänytkään, etten voisi olla väärässä. Voin olla. En ole totuususkovainen. Minulla on mielipiteitä ja jotain vähäistä evidenssiä sen tueksi, enemmän filosofiaa, logiikkaa ja etiikkaa. Sinulla on... No, käsityksesi siitä, että jos jokin on yleistä, niin se on myös ihan hyvä juttu. Vai?[/QUOTE]

Saisinko linkkiä noihin ykköskohdan tapauksiin? Sellainen mielellään missä kerrotaan että lapsen nukkuminen sadistihäkissä on aiheuttanut nuo mainitsemasi asiat :)

Enhän mä kuvittelekaan tietäväni paremmin kuin joku muu :) Miksi itse kuvittelet? Onhan minullakin mielipiteeni ja perusteluni sille miksi en nää järkevänä nukuttaa lasta paikkaan jossa se saattaa satuttaa itsensä tai pudota :) Ihan omasta kokemuksesta puhun. Niin kauan pidän jotakin asia hyvänä niin se on sitä kunnes toisin todistetaan. Ja niitä todisteita tosiaan kaipaisin,eli niitä linkkejä joista tuossa aiemmin mainitsin. Eivät kaikki muut ihmiset ole typeriä kanoja nina hyvä,ihan omilla aivoillamme mekin ajattelemme :)
 
"ninaTT"
Eivät todellakaan ole huonompia kasvattajia. Olen itsekkin yh, mutta en missään nimessä noin mustavalkoinen, ja työskentelenkin lasten parissa. Siinä olen ninatt;n kanssa samaa mieltä, että päivähoitosysteemiä pitäisi muuttaa siitä laitosmaisuudesta, ja liukuhihnatyöstä lapsiläheisemmäksi, ja yksilöllisemmäksi.

Mutta, miten tähän päästään? Kuinka se kasvatuskumppanuus toteutuisi.
Jos eivät ole mielestäsi huonompia kasvattajia niin mikäs tuo edellinen viesti oli? Vihjailit siinä, että olisi jotenkin huvittavaa ajatella, että yksinhuoltaja voisi tietää jotain kasvatusasioista.

Mustavalkoisuudesta en niin tiedä. Mielipiteet (vanhemmuudesta, ihmisyydestä) mulla kulkee kokoajan synkempään suuntaan, vaikken niistä yhtä usein täällä palstalla enää ota matsia ku ennen.

"Meidän" päiväkoti on aivan ihana :) Tahtoisin, että tämä olisi jokaisen vanhemman ulottuvilla. Päiväkoti on vanhempainyhdistyksen pyörittämä, maks 12 lasta, kolme aikuista (periaatteessa siis ryhmis, mutta vain yli 3-vuotiaille) ja ihana jatkuvuus, lapsi voi aloittaa puistoilusta, siirtyä siitä päiväkotiin ja jatkaa pikkukoululaisena ip-kerhossa.
 
"vieras"
"Jos häkkinukuttaminen on loppunut ennen kuin lapsi on 3-4 vuotias, ei hän muista siitä ajasta mitään. Mahdollinen trauma voi näkyä esim pimeänpelkona, unihäiriöinä, nukahtamisvaikeuksina, ihmissuhteissa luottamusongelmina..."

Lisäisin tähän läheisriippuvuuden, läheisyyskammon (eli periaatteessa läheisriippuvuuden vetäytyvämmän muodon), tunnelukkoja/tunne-elämän ongelmia mm. empatian kehittymisen osalta, hylätyksi tulemisen pelon ihmissuhteissa yleisesti jne.
Laittaisitko tytsi linkkiä että missä näin sanotaan? :) Että pinnasängyssä nukuttaminen aiheuttaa läheisyyskammon ja tunne-elämän ongelmia? :)
 
[QUOTE="vieras";26340996]Saisinko linkkiä noihin ykköskohdan tapauksiin? Sellainen mielellään missä kerrotaan että lapsen nukkuminen sadistihäkissä on aiheuttanut nuo mainitsemasi asiat :)

Enhän mä kuvittelekaan tietäväni paremmin kuin joku muu :) Miksi itse kuvittelet? Onhan minullakin mielipiteeni ja perusteluni sille miksi en nää järkevänä nukuttaa lasta paikkaan jossa se saattaa satuttaa itsensä tai pudota :) Ihan omasta kokemuksesta puhun. Niin kauan pidän jotakin asia hyvänä niin se on sitä kunnes toisin todistetaan. Ja niitä todisteita tosiaan kaipaisin,eli niitä linkkejä joista tuossa aiemmin mainitsin. Eivät kaikki muut ihmiset ole typeriä kanoja nina hyvä,ihan omilla aivoillamme mekin ajattelemme :)[/QUOTE]

Ihmisillä on monia tunne-elämän ongelmia, joita ei voida yhdistää mihinkään tiettyihin asioihin. Tuossa ylempänä arvelin yksin nukkumisen vauvana saattavan korreloida läheisriippuvuusongelmien kanssa. Sama koskee mm. vauvojen päivähoitoa jne. En silti voi löytää tämän väitteen tueksi mitään kiistatonta tutkimustulosta enkä niin ole väittänytkään.
 
"vieras"
[QUOTE="ninaTT";26340922]Hohhoijaa. Mäkin voin hei todistaa, että kaikki lapset jotka ovat käyttäneet vauvaviittomia oppivat puhumaan lauseita viimeistään 1,5-vuotiaina, että lapselle ei ole isän puuttumisesta mitään haittaa koska mun lapsi on sosiaalinen, empaattinen ja tulee hyvin toimeen sekä miesten että naisten kanssa ja että raskausaikainen tupakointi ei haittaa millään tapaa, koska hei, kato tota mun lasta, ei yhtäkään korvatulehdusta, ei yhtäkään ab-kuuria, kuumetta ollu ehkä kaks kertaa, ei yhtäkään allergiaa ikinä... Raskaudenaikainen tupakointi on siis oikeasti tosi jees-juttu, siitä mitään haittaa ole :headwall:[/QUOTE]

Sinäkään kultaseni voit tuskin puhua muusta kuin omasta puolestasi :) Sä et tiedä kenenkään toisen perheen tilanteita etkä tunne muiden ihmisten lapsia. Musta ois joskus tosi kiva nähdä sun sanovan jollekin että "hei,sä olet paras äiti lapsellesi enkä mä voisi tehdä mitään paremmin sun lapsesi kanssa",mutta niin ei taida koskaan tapahtua :) Nina tietää miten muiden lapsia tulee kohdella mutta ninan lapsen kasvatukseen ei kellään muulla ole mitään sanomista koska nina on oikeassa ja kaikki muut väärässä kun puuttuu filosofiat ja psykologiat ja logiikat :)
 
"ninaTT"
[QUOTE="vieras";26340996]Saisinko linkkiä noihin ykköskohdan tapauksiin? Sellainen mielellään missä kerrotaan että lapsen nukkuminen sadistihäkissä on aiheuttanut nuo mainitsemasi asiat :)

Enhän mä kuvittelekaan tietäväni paremmin kuin joku muu :) Miksi itse kuvittelet? Onhan minullakin mielipiteeni ja perusteluni sille miksi en nää järkevänä nukuttaa lasta paikkaan jossa se saattaa satuttaa itsensä tai pudota :) Ihan omasta kokemuksesta puhun. Niin kauan pidän jotakin asia hyvänä niin se on sitä kunnes toisin todistetaan. Ja niitä todisteita tosiaan kaipaisin,eli niitä linkkejä joista tuossa aiemmin mainitsin. Eivät kaikki muut ihmiset ole typeriä kanoja nina hyvä,ihan omilla aivoillamme mekin ajattelemme :)[/QUOTE]

Mitä linkkejä? Enkös mä juuri sun kanssa (saattoi olla joku muukin) puhunut siitä, kuinka vaikeata on tehdä jotain tieteellistä tutkimusta aiheesta? Sellaiselle tutkimukselle tuskin löytyy rahoittajaakaan. Tutkimuksen puute itsessään ei kuitenkaan vahvista kummankaan argumenttia.

Minä en ajattele, että jokin asia on hyvä kunnes toisin todistetaan. Ajattelen, että turvallisinta on seurata ihmisen biologista normia kunnes toisin todistetaan. Se biologinen normi on kuitenkin käytännössä testattu ja käytetty, siitä poikkeaminen siis vaatii jotain painavia perusteluja (ja niitäkin on, esimerkiksi hampaiden harjaus).
 
Mistä muuten "saa" olla mielipiteitä? Saako mulla olla mielipiteitä parisuhteista (esim. että pettäminen on väärin) vaikken ole ollut parisuhteessa? Entä ihmissuhteista? (joita muuten myös parisuhde ja lapsi-vanhempi-suhde ovat!) Jos on ollut itse joskus lapsi, hoitanut paljon muiden lapsia, opiskelee kasvatustiedettä jne, minkä verran "saa" omata mielipiteitä kasvatuksesta? Saako ylipäänsä ottaa kantaa mihinkään moraalisiin ongelmiin tai asioihin, mistä ei ole kaikenkattavaa kokemusta? =) Kertokaas nyt tälle tietämättömälle lapsettomalle.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Ihmisillä on monia tunne-elämän ongelmia, joita ei voida yhdistää mihinkään tiettyihin asioihin. Tuossa ylempänä arvelin yksin nukkumisen vauvana saattavan korreloida läheisriippuvuusongelmien kanssa. Sama koskee mm. vauvojen päivähoitoa jne. En silti voi löytää tämän väitteen tueksi mitään kiistatonta tutkimustulosta enkä niin ole väittänytkään.
Miksi sä sitten yhdistit nuo mainitsemasi asiat pinnasängyssä nukkumiseen jos ne voivat johtua ihan mistä muusta tahansa? :O Mikä sun pointti nyt oli tässä? Luettelit huvikses litanian ihmisen psyykkisista ongelmista ja sitten perään totesit että niin,emmä nyt tiiä että johtuuks nää tästä vai siitä että lastenhuoneessa oli liian kirjavat tapetit.
 
"ninaTT"
[QUOTE="vieras";26341070]Sinäkään kultaseni voit tuskin puhua muusta kuin omasta puolestasi :) Sä et tiedä kenenkään toisen perheen tilanteita etkä tunne muiden ihmisten lapsia. Musta ois joskus tosi kiva nähdä sun sanovan jollekin että "hei,sä olet paras äiti lapsellesi enkä mä voisi tehdä mitään paremmin sun lapsesi kanssa",mutta niin ei taida koskaan tapahtua :) Nina tietää miten muiden lapsia tulee kohdella mutta ninan lapsen kasvatukseen ei kellään muulla ole mitään sanomista koska nina on oikeassa ja kaikki muut väärässä kun puuttuu filosofiat ja psykologiat ja logiikat :)[/QUOTE]

Vieraalta meni pointti ohi viheltäen.
 
"vieras"
[QUOTE="ninaTT";26341089]Mitä linkkejä? Enkös mä juuri sun kanssa (saattoi olla joku muukin) puhunut siitä, kuinka vaikeata on tehdä jotain tieteellistä tutkimusta aiheesta? Sellaiselle tutkimukselle tuskin löytyy rahoittajaakaan. Tutkimuksen puute itsessään ei kuitenkaan vahvista kummankaan argumenttia.

Minä en ajattele, että jokin asia on hyvä kunnes toisin todistetaan. Ajattelen, että turvallisinta on seurata ihmisen biologista normia kunnes toisin todistetaan. Se biologinen normi on kuitenkin käytännössä testattu ja käytetty, siitä poikkeaminen siis vaatii jotain painavia perusteluja (ja niitäkin on, esimerkiksi hampaiden harjaus).[/QUOTE]

Niin eli sulla ei ole yhtää mitään näyttöä noiden väitteidesi tueksi. Ihan vaan huvikses haukut lasten pahoinpitelijöiksi ja kiduttajiksi ja ties miksi mutta sulla ei ole mitään millä todistaa väitteesi. Ei siis mitään ennakkotapauksia joissa olisi todistettu pinnasänkyjen haitat. Eli kaikki tuo on vain sun omassa päässäsi.

Mites muuten,onko liikkumiskykyinen vauva parempi jättää parisänkyyn yksin nukkumaan kun vanhemmat katsovat telkkaria toisessa huoneessa?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä