lol
No eihän tytsi voi olla ninan kans erimieltä, kun on pusut ja ihastumsiet takana. Toinen on totaaliyh, ja toinen lapseton. Eikös ne tiedä parhaiten?NinaTT ja Tytsi on kyllä uskomattomia
No eihän tytsi voi olla ninan kans erimieltä, kun on pusut ja ihastumsiet takana. Toinen on totaaliyh, ja toinen lapseton. Eikös ne tiedä parhaiten?NinaTT ja Tytsi on kyllä uskomattomia
Mitä uskomatonta mä nyt olen sanonut?NinaTT ja Tytsi on kyllä uskomattomia
Muuten vaan ollaan todella monista asioista eri mieltä. Mä muodostan ihan itse omat mielipiteeni. Lastenkasvatuksesta nyt vaan sattuu olemaan paljon yhteneviä ajatuksia. Ovatko kaikki ne toistensa peesailijoita ja matkijoita, jotka pitävät pinnasängyssä nukuttamista hyvänä juttuna? Enkö saa olla mistään ninan kanssa samaa mieltä?No eihän tytsi voi olla ninan kans erimieltä, kun on pusut ja ihastumsiet takana. Toinen on totaaliyh, ja toinen lapseton. Eikös ne tiedä parhaiten?
Mä haluaisin nyt tietää, että miksi yksinhuoltajat ovat sinun mielestäsi automaattisesti huonompia kasvattajia kuin ydinperheen emännät? Miten parisuhde tai sen olemattomuus tekee äidistä huonomman tai paremman?Toinen on totaaliyh, ja toinen lapseton. Eikös ne tiedä parhaiten?
Saat toki. ihmettelen vaan, että kuinka sulla voi olla yhteneviä ajatuksia, kun ei oman lapsen kautta ole kokemusta. Mistä sä siis sitä ammennat?Muuten vaan ollaan todella monista asioista eri mieltä. Mä muodostan ihan itse omat mielipiteeni. Lastenkasvatuksesta nyt vaan sattuu olemaan paljon yhteneviä ajatuksia. Ovatko kaikki ne toistensa peesailijoita ja matkijoita, jotka pitävät pinnasängyssä nukuttamista hyvänä juttuna? Enkö saa olla mistään ninan kanssa samaa mieltä?
Jos eivät ole mielestäsi huonompia kasvattajia niin mikäs tuo edellinen viesti oli? Vihjailit siinä, että olisi jotenkin huvittavaa ajatella, että yksinhuoltaja voisi tietää jotain kasvatusasioista.Eivät todellakaan ole huonompia kasvattajia. Olen itsekkin yh, mutta en missään nimessä noin mustavalkoinen, ja työskentelenkin lasten parissa. Siinä olen ninatt;n kanssa samaa mieltä, että päivähoitosysteemiä pitäisi muuttaa siitä laitosmaisuudesta, ja liukuhihnatyöstä lapsiläheisemmäksi, ja yksilöllisemmäksi.
Mutta, miten tähän päästään? Kuinka se kasvatuskumppanuus toteutuisi.
Laittaisitko tytsi linkkiä että missä näin sanotaan? Että pinnasängyssä nukuttaminen aiheuttaa läheisyyskammon ja tunne-elämän ongelmia?"Jos häkkinukuttaminen on loppunut ennen kuin lapsi on 3-4 vuotias, ei hän muista siitä ajasta mitään. Mahdollinen trauma voi näkyä esim pimeänpelkona, unihäiriöinä, nukahtamisvaikeuksina, ihmissuhteissa luottamusongelmina..."
Lisäisin tähän läheisriippuvuuden, läheisyyskammon (eli periaatteessa läheisriippuvuuden vetäytyvämmän muodon), tunnelukkoja/tunne-elämän ongelmia mm. empatian kehittymisen osalta, hylätyksi tulemisen pelon ihmissuhteissa yleisesti jne.
Miksi sä sitten yhdistit nuo mainitsemasi asiat pinnasängyssä nukkumiseen jos ne voivat johtua ihan mistä muusta tahansa? :O Mikä sun pointti nyt oli tässä? Luettelit huvikses litanian ihmisen psyykkisista ongelmista ja sitten perään totesit että niin,emmä nyt tiiä että johtuuks nää tästä vai siitä että lastenhuoneessa oli liian kirjavat tapetit.Ihmisillä on monia tunne-elämän ongelmia, joita ei voida yhdistää mihinkään tiettyihin asioihin. Tuossa ylempänä arvelin yksin nukkumisen vauvana saattavan korreloida läheisriippuvuusongelmien kanssa. Sama koskee mm. vauvojen päivähoitoa jne. En silti voi löytää tämän väitteen tueksi mitään kiistatonta tutkimustulosta enkä niin ole väittänytkään.