tulipa paha mieli joulusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höög
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höög

Vieras
pojat saa molemmat 2 lahjaa, yhdet uudet ja yhdet kirppikseltä ostetut. ois kai ollu varaa ostaa uusia kaikki, mutta näin säästin ainakin 30€...

nyt tuli paha mieli, kun ei kuulemma ole asiallista laittaa käytettyä pakettiin...

Alkuperäinen kirjoittaja höög;22712068:
pojat saa molemmat 2 lahjaa, yhdet uudet ja yhdet kirppikseltä ostetut. ois kai ollu varaa ostaa uusia kaikki, mutta näin säästin ainakin 30€...

nyt tuli paha mieli, kun ei kuulemma ole asiallista laittaa käytettyä pakettiin...
Kuka nii\n sanoo?

On se ihan asiallista jos ne on ehjiä ja siistejä. Joulussa kumminkin tärkeintä ja oman kokemukseni mukaan mieleenpainuvinta on tunnelma ja rakkaat ihmiset ja ainakin itselläni perheen perinteet.

Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajatytär;22712095:
Kenen mielestä ei ole asiallista? Ihanaa, kun sait lahjat ostettua ja ajatushan on tärkein. Hyvää Joulumieltä takaisin!!!

Lues tota ketjua jossa asiasta puhutaan. Minusta kyllä voi laittaa sellastakin kunhan on siisti ja ehjä.

Omalleni voisin ihan hyvin antaa käytettynäkin jonkin toivotun/tarpeellisen tavaran joululahjaksi. Hyvähän se vain on jos pystyy säästämään. En varmaan kuitenkaan muille antaisi kirpparilta ostettua tavaraa lahjaksi, enkä kyllä edes tiedä miksi näin ajattelen.... Mut, mulla onkin tapana antaa jotain oikeasti tarpeellista tai ikään sopivaa esim. kummilapsille ja perheen ulkopuolisille, mutta hinta ei useinkaan ole kovin suuri, max. 20-30 euroa.

koskaan en oo lahjaks lattanu mitään romua, muutenkin jos kirpparilta ostan, niin ostan hyvää tavaraa... koskaan ei oo kukaan valittanu, kaipa ne selän takana si puhuu pahaa...

niin ja muillekkin olen käytettyä ostanu, mm astioita ja kirjoja, kertonut kyllä ettei ole uusia ja ainakaan päin naamaa ei ole kukaan nenäänsä nyrpistelly...

Alkuperäinen kirjoittaja höög;22712153:
koskaan en oo lahjaks lattanu mitään romua, muutenkin jos kirpparilta ostan, niin ostan hyvää tavaraa... koskaan ei oo kukaan valittanu, kaipa ne selän takana si puhuu pahaa...

niin ja muillekkin olen käytettyä ostanu, mm astioita ja kirjoja, kertonut kyllä ettei ole uusia ja ainakaan päin naamaa ei ole kukaan nenäänsä nyrpistelly...

Tuskin kukaan mitään selänkään takana, jos saisin ihania astioita niin olisi ihan yks hailee onko uusia vai ei :) Tuskin edes huomaisin eroa ellei joku sanoisi :D¨
Tällä palstalla ny kaikki on tosi noloo yöy yök vähäx kauheeta ;)

Kirppikseltäkin voi löytyä ihan kelpo siistejä leluja, itse en koskaan ole ostanut sieltä lahjoja...aina uutena, mutta kyllä mun mielestä omalle lapselle kehtaa antaa käytetynkin lahjan, varmasti on siitä yhtä iloinen kuin uudesta.

Sen verran tosin, että vieraille ihmisille kuten sukulaisille en kehtais ostaa käytettyä lahjaksi.

No höpönhöpön! Sehän riippuu vähän arvoista ja tavoistakin! Meidän 2-vuotias saa lahjaksi käytettyä, vaikka ei olekaan rahatilanteesta kiinni. Meillä ostetaan yksi isompi lahja uutena, jotain käytettynä bongattua tarpeellista, ja sukulaisilta se mitä tulee! Rahaa voi käyttää fiksumminkin kuin uuteen lahjavuoreen.

Älä nyt! Tottakai voit laittaa ne kirppikseltä ostetut. Nehän on yhtälailla OSTETTU. Ja kierrätys tekee hyvää maailman tavarapaljoudelle. Paha mieli pois! hus hus!!

[QUOTE="vieras";22712194]Kirppikseltäkin voi löytyä ihan kelpo siistejä leluja, itse en koskaan ole ostanut sieltä lahjoja...aina uutena, mutta kyllä mun mielestä omalle lapselle kehtaa antaa käytetynkin lahjan, varmasti on siitä yhtä iloinen kuin uudesta.

Sen verran tosin, että vieraille ihmisille kuten sukulaisille en kehtais ostaa käytettyä lahjaksi.[/QUOTE]

mutta mikä siinä on, että ei kehtaa ostaa käytettyä lahjaks? onko se että tavara on uusi, sen merkki siitä että ihminen arvostaa sitä? mä oon saanu tänäkin joulunu näitä turhia joulumuistamisia, jotka on kyllä uutena ostettu, mutta ihan turhaa roinaa. en arvosta niitä, koska ei niissä oo mitään tunnetta, enkä tee niillä mitään....

sen sijaan arvostaisin suuresti, jos joku ostaisi mulle jotain ihanaa ja tarpeellista, oli se sitten kirppikseltä tai kaupasta....

Yhteistyössä